Теми статей
Обрати теми

Перехід на квартальний звітний період з ПДВ

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Перехід на квартальний звітний період з ПДВ

 

Підприємство протягом двох років є місячним платником ПДВ, з 2010 року планує стати квартальним платником ПДВ. Що для цього потрібно зробити?

(м. Маріуполь)

Платник ПДВ згідно з

п.п. 7.8.2 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (далі — Закон про ПДВ) та п. 2.3 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПАУ від 30.05.97 р. № 166, може обрати квартальний податковий період, якщо обсяг оподатковуваних операцій за минулі 12 місячних податкових періодів не перевищує 300 тис. грн. (без урахування ПДВ).

При цьому слід пам’ятати, що податківці (

листи від 03.04.2008 р. № 3011/6/16-1515-26, від 04.04.2007 р. № 6701/7/16-1517-26 та від 30.04.2005 р. № 8533/7/15-241) наполягають на тому, що при розрахунку граничного обсягу оподатковуваних операцій беруться до уваги операції (без урахування ПДВ), що обкладаються ПДВ як за ставкою 20 %, так і 0 %, у тому числі експортні операції, а також операції, звільнені від оподаткування. Не включаються до розрахунку лише операції, що не є об’єктом оподаткування відповідно до п. 3.2 Закону про ПДВ. Розрахований таким чином обсяг оподатковуваних операцій зазначається в ряд. 5.1 декларації з ПДВ.

Однак у

п.п. 2.3.1 Закону про ПДВ прямо зазначено, що для розрахунку встановленої 300-тисячної межі підприємству потрібно брати лише оподатковувані операції (без урахування ПДВ), тобто операції, що підлягають оподаткуванню ПДВ. Тому сміливі платники податків можуть відстоювати позицію, згідно з якою операції, звільнені від оподаткування відповідно до ст. 5 та 11 Закону про ПДВ, не включаються до загального обсягу оподатковуваних операцій і відповідно не беруть участі в розрахунку встановленої межі 300 тис. грн. З цим погоджується і ВГСУ (постанова від 20.04.2005 р. у справі № 28/171).

Для переходу на квартальний звітний період, крім дотримання обсягу оподатковуваних операцій, підприємству потрібно подати до податкової інспекції

разом з декларацією за наслідками останнього податкового періоду календарного року Заяву про вибір квартального звітного (податкового) періоду (далі — Заява), форма якої затверджена наказом ДПАУ від 30.05.97 р. № 166. При поданні такої Заяви у декларації, з якою вона подається, робиться про це відповідна помітка.

Отже,

щоб перейти на квартальний податковий період з 1 січня 2010 року, платнику ПДВ потрібно подати до податкового органу Заяву разом з декларацією за грудень 2009 р., тобто не пізніше 20 січня 2010 року.

Зазначимо, що платник податку, який протягом 2009 року звітував поквартально та планує і в подальшому це робити, повинен також подати

Заяву разом з декларацією за IV квартал 2009 року. Неподання Заяви призведе до того, що платник ПДВ з січня 2010 року зобов’язаний застосовувати місячний податковий період. Це підтверджує і ДПАУ в листах від 21.04.2008 р. № 8230/7/16-1517*, від 19.05.2008 р. № 10116/7/16-1517-05, від 18.05.2009 р. № 10191/7/16-1517 та в консультації в журналі «Вісник податкової служби України», 2009, № 9, с. 26.

* Див. ком. «Звітним періодом з ПДВ для єдиноподатників може бути лише квартал — ДПАУ змінює позицію» // «БТ», 2008, № 20, с. 8.

Варто звернути увагу, що квартальний звітний період з ПДВ повинні застосовувати і єдиноподатники, якщо вони є платниками ПДВ. На це вказує ДПАУ в

листі від 18.05.2009 р. № 10191/7/16-1517. Причому в цьому листі ДПАУ наголошує на тому, що для застосування квартального податкового періоду ніяких документів (заяв) до податкових органів подавати не потрібно.

 

Сергій ДЕЦЮРА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі