Теми статей
Обрати теми

Щодо обмеження граничної суми готівкових розрахунків між суб’єктами господарювання за сільськогосподарську продукцію

Редакція БТ
Лист від 15.09.2009 р. № 9112/6/23-7015/846

ЗАКУПІВЛЯ СІЛЬГОСППРОДУКЦІЇ —

коли не застосовується «10000 - не»
обмеження при здійсненні готівкових розрахунків

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 15.09.2009 р. № 9112/6/23-7015/846

«Щодо обмеження граничної суми готівкових розрахунків між суб’єктами господарювання за сільськогосподарську продукцію»

 

У

листі, що коментується, ДПАУ пояснила, за яких умов не застосовується 10000-обмеження готівкових розрахунків у випадку закупівлі сільськогосподарської продукції.

Нагадаємо: згідно з

постановою Правління НБУ «Про встановлення граничної суми готівкового розрахунку» від 09.02.2005 р. № 32 (далі — постанова № 32) при здійсненні розрахунків одного підприємства (підприємця) з іншим підприємством (підприємцем) протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами не може перевищувати 10000 грн. При перевищенні такої суми розрахунків з одним контрагентом сума такого перевищення одноразово в день здійснення цієї операції розрахунково додається до фактичних залишків готівки в касі платника на кінець дня з подальшим порівнянням одержаної розрахункової суми із затвердженим лімітом каси. Виходячи із суми перевищення до підприємства може бути застосовано штраф у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день (ст. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.95 р. № 436/95).

Однак, згідно з

п.п. «ґ» п. 2.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637 (далі — Положення № 637), при здійсненні готівкових розрахунків підприємств (підприємців) між собою під час закупівлі сільськогосподарської продукції це обмеження не застосовується.

Як зазначено в

п.п. «ґ» п. 2.3 Положення № 637, перелік товарів, що належать до цієї продукції, визначено Законом України «Про державну підтримку сільського господарства України» від 24.06.2004 р. № 1877-IV (далі — Закон № 1877). Не так давно Законом України від 04.06.2009 р. № 1447-VI* було внесено зміни до Закону № 1877. Зокрема, викладено в новій редакції визначення терміна «сільськогосподарська продукція». З 15.07.2009 р. (з дати набрання чинності змінами) до неї відносять товари, зазначені у групах 1 — 24 УКТЗЕД згідно із Законом України «Про Митний тариф України» від 05.04.2001 р. № 2371-III, якщо при цьому такі товари (продукція) вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів (продукції), а також продукти обробки та переробки цих товарів (продукції), якщо вони були придбані або вироблені на власних або орендованих потужностях.

* Див. ком. «Підтримка сільського господарства: унесено зміни до законів» // «БТ», 2009, № 29, с. 5.

У зв’язку з цим, у підприємств, що здійснюють закупівлю сільгосппродукції, виникло запитання: чи поширюється обмеження встановлене

постановою № 32 на закупівлю товарів, зазначених у групах 1 — 24 УКТЗЕД, у суб’єктів господарювання, які не є виробниками цих товарів, адже в попередній редакції про виробників не йшлося?

ДПАУ у

листі, що коментується, даючи відповідь на це запитання, дійшла висновку, що оскільки до сільськогосподарської продукції відносяться саме товари зазначені у групах 1 — 24 УКТЗЕД, які вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів на власних або орендованих потужностях, то обмеження щодо готівкового розрахунку між суб’єктами господарювання, встановлене постановою № 32, не поширюється на розрахунки з підприємствами, які є безпосередньо виробником цих товарів.

Якщо ж здійснюються розрахунки за товари, зазначені у

групах 1 — 24 УКТЗЕД, які продаються не власниками таких товарів, або за товари, що відповідно до Закону № 1877 не відносяться до сільськогосподарських товарів, то до готівкових розрахунків при закупівлі цих товарів повинно застосовуватися обмеження, встановлене постановою № 32.

Отже, підсумовуючи вищесказане, можна зробити висновок, що 10000-обмеження щодо готівкових розрахунків, установлене

постановою № 32, не застосовується лише при здійсненні закупівлі сільськогосподарської продукції у власників такої продукції.

Що стосується необхідності підтвердження статусу власника сільгосппродукції, що продається, то ні в Положенні № 637, ні у листі, що коментується, це не передбачено. Однак обережним підприємствам при здійсненні закупівлі сільгосппродукції рекомендуємо зазначати статус постачальника — сільгоспвиробника у договорах купівлі-продажу чи прохати його надати копію довідки з ЄДРПОУ, в якій значаться відповідні види діяльності, або інші офіційні підтвердження свого статусу виробника (листи, довідки в довільній формі).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі