Теми статей
Обрати теми

Про норми витрати пального після заміни двигуна на транспортному засобі

Редакція БТ
Лист від 18.08.2009 р. № 3737-19/07/19-09

НОРМИ ВИТРАТИ ПММ

після заміни двигуна

 

Лист Державної адміністрації автомобільного транспорту від 18.08.2009 р. № 3737-19/07/19-09.

«Про норми витрати пального після заміни двигуна на транспортному засобі»

 

У

листі, що коментується, Державтотрансадміністрація роз’яснила порядок установлення норм витрати ПММ на транспортні засоби, які було модернізовано шляхом заміни двигуна.

1.

Якщо на транспортному засобі проведено заміну двигуна на ідентичний (того ж типу, моделі, об’єму, потужності тощо), то базова лінійна норма витрати палива після переобладнання не змінюється.

2.

Якщо встановлюється двигун, не ідентичний попередньому (іншого типу, моделі, модифікації або двигун, що використовує інший тип палива), то, на думку Державтотрансадміністрації, після переобладнання для такого транспортного засобу має бути встановлено нову індивідуальну базову лінійну норму витрати палива. Розробляються такі норми ДП «ДержавтотрансНДІпроект» за заявою заводу-виробника або підприємства — власника автомобіля відповідно до п.п. 2.1.5 Норм витрати палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі — Норми). Форму заявки на розроблення індивідуальних базових лінійних норм наведено в додатку Е до Норм. Безумовно, такі норми розробляються не безкоштовно.

На наш погляд, якщо на автомобілі встановлюється двигун іншої моделі і для цієї марки автомобіля з такою (новою) моделлю двигуна

Нормами вже встановлено базові індивідуальні норми, то можна скористатися такими нормами. У цьому випадку немає потреби розробляти індивідуальні базові лінійні норми.

Наприклад, на автомобілі ГАЗ-3110 із двигуном ДВЗ ЗМЗ-402.10 (об’єм двигуна 2445 см3, потужність 73,5 кВт, базова лінійна норма витрати пального — 12,9 л/100 км) установлено новий двигун ДВЗ ЗМЗ-4021.10 (об’єм 2445 см3, потужність 66,2 кВт). Для автомобіля ГАЗ-3110 із таким новим двигуном

Нормами вже встановлено лінійну норму витрати пального у розмірі 13,9 л/100 км. Ми вважаємо, що підприємство може скористатися такою нормою і не замовляти розроблення індивідуальних норм.

3.

Якщо провадиться заміна двигуна на автомобілі, що експлуатується понад 8 років, на новий ідентичної моделі, то підприємство, як і до заміни двигуна, може застосовувати коригуючий коефіцієнт, передбачений п.п. 3.1.10 Норм. Цей коефіцієнт ураховує збільшення витрати палива (до 5 %) у зв’язку зі зношеністю інших систем автомобіля (зокрема, трансмісії та ходової частини). Конкретний розмір такого коефіцієнта встановлюється керівником підприємства у відповідному наказі (розпорядженні).

4.

На запитання про те, що робити після заміни двигуна на автомобілі, для якого норми витрат установлено без зазначення конкретних технічних даних (модель двигуна, об’єм циліндрів тощо), Державтотрансадміністрація конкретної відповіді не дала.

Судячи з усього, у такій ситуації слід керуватися викладеними вище рекомендаціями: якщо двигун замінено на ідентичний, то користуватися колишньою нормою; якщо двигун іншої моделі — слід розробити індивідуальну базову норму.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі