Теми статей
Обрати теми

Про затвердження переліку достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку

Редакція БТ
Постанова від 27.12.2010 р. № 1238

БЮДЖЕТНЕ ВІДШКОДУВАННЯ ПДВ:

затверджено перелік підстав для проведення позапланової перевірки

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.10 р. № 1238

«Про затвердження переліку достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку»

 

Постановою

, що коментується, на виконання п. 200.11 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) Кабмін затвердив Перелік достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника ПДВ для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку (далі — Перелік). Мета такої перевірки — упевнитися у правильності нарахування бюджетного відшкодування.

Перелік

містить сім підстав для здійснення зазначеної в його назві перевірки:

1. Порушення справи про банкрутство відповідно до

Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.92 р. № 2343-XII щодо платника ПДВ та/або його постачальників.

2. Наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців «компрометуючих» записів (щодо платника

та/або його постачальників) про:

— відсутність підтвердження відомостей;

— відсутність за місцезнаходженням;

— прийняття рішень про виділення, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця;

— визнання недійсними засновницьких документів;

— припинення державної реєстрації юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця.

3. Існування розбіжностей між сумою податкового кредиту, сформованого платником за операціями з придбання товарів/послуг, та сумою податкових зобов'язань його контрагентів за операціями з поставки таких товарів/послуг, які не усунено за результатами проведення камеральної перевірки.

4. За даними податкової звітності протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів операції, що обкладаються ПДВ за нульовою ставкою, становлять менше 50 % загального обсягу поставок.

5. Невідповідність платника одному з таких критеріїв:

— у кожному з останніх чотирьох кварталів чисельність працівників перевищує 20 осіб та середня заробітна плата всіх працівників не менше ніж у 2,5 раза перевищує мінімальну зарплату;

— має основні фонди для здійснення задекларованої діяльності, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує суму ПДВ, заявлену до відшкодування за попередні 12 календарних місяців;

— «податкове навантаження» з податку на прибуток вище середнього показника по галузі в кожному з останніх чотирьох кварталів.

6. Відсутність документальних планових перевірок протягом попередніх двох років.

7. Наявність документально підтвердженої інформації про порушення платником норм податкового законодавства відповідно до

п. 78.1 ПКУ.

По суті,

Перелік є антиподом п. 200.19 ПКУ (у ньому перелічено критерії, яким має відповідати платник для отримання права на автоматичне бюджетне відшкодування). Отже, якщо платник не має права на отримання автоматичного бюджетного відшкодування, то в податківців є достатні підстави для проведення документальної позапланової виїзної перевірки бюджетного відшкодування.

Зауважимо, що позапланові виїзні перевірки, які здійснюються на перелічених вище підставах, мають на меті визначити виключно достовірність нарахування бюджетного відшкодування (тобто податківці повинні впевнитися у правильності задекларованої платником податків суми бюджетного відшкодування).

У

п. 2 постанови, що коментується, зазначено, що вона набирає чинності з 01.01.11 р., проте згідно зі ст. 53 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 07.10.10 р. № 2591-VI такі документи набувають чинності не раніше дня їх офіційного опублікування. Постанова, що коментується, на момент підготовки цього номера не опублікована, отже, не набрала чинності.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі