Теми статей
Обрати теми

Про капіталізацію фінансових витрат

Редакція БТ
Лист від 14.04.2011 р. № 31-08410-07-10/9789

ФІНАНСОВІ ВИТРАТИ:

Мінфін нагадав, хто їх зобов'язаний капіталізувати

 

Лист Міністерства фінансів України від 14.04.11 р. № 31-08410-07-10/9789

«Про капіталізацію фінансових витрат»

 

Як вам уже має бути відомо, з 01.01.11 р. змінився порядок відображення в обліку

фінансових витрат, пов'язаних зі створенням кваліфікаційного активу*. А з 01.04.11 р. «статус» процедури капіталізації підвищився, оскільки в обліку з податку на прибуток фінвитрати відображаються за бухобліковими правилами та у відповідних випадках мають бути обов'язково капіталізовані (п.п. 138.10.5, п. 146.5 Податкового кодексу України). Отже, тепер помилки, допущені в процедурі проведення капіталізації, вплинуть не лише на бухгалтерський, а й на податковий облік.

* Див. ком. «Мінфін уніс зміни до П(С)БО щодо малих підприємств і не лише» // «БТ», 2010, № 46, с. 4.

У

листі, що коментується, Мінфін нагадав, що з 01.01.11 р. фінансові витрати визнаються в такому порядку:

суб'єктами малого підприємництва — юридичними особами, представництвами іноземних суб'єктів господарської діяльності та юридичними особами, які не займаються підприємницькою діяльністю (крім бюджетних установ), витратами того звітного періоду, за який вони були нараховані (визнані зобов'язаннями), — тобто вони не мають права капіталізувати такі витрати;

— іншими юридичними особами — витратами звітного періоду, за який вони були нараховані (визнані зобов'язаннями), крім фінансових витрат, що капіталізуються.

Таким чином, з 01.01.11 р. усі підприємства (крім суб'єктів малого підприємництва)

в обов'язковому порядку повинні капіталізувати фінансові витрати, пов'язані зі створенням кваліфікаційного активу, до моменту його введення в експлуатацію (завершення створення).

Через те, що в профільному

П(С)БО 31 «Фінансові витрати» процедура капіталізації описана вкрай лаконічно, Мінфін видав Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку фінансових витрат, затверджені наказом від 01.11.10 р. № 1300** (далі — Методрекомендації).

** Див. ком. «Як капіталізувати фінвитрати: Мінфін затвердив Методрекомендації» // «БТ», 2011, № 8, с. 8. У цьому ж номері наведено й текст Методрекомендацій.

І хоча вони мають лише рекомендаційний статус, що підтвердив у

листі, що коментується, і Мінфін, він пропонує їх застосовувати в частині вивчення підходів до порядку капіталізації фінвитрат на створення кваліфікаційного активу, норм капіталізації та строків, протягом яких здійснюється капіталізація.

Зауважимо, що це не перше роз'яснення Мінфіну, в якому він посилається на

Методрекомендації. Зокрема, у листі від 16.02.11 р. № 31-34020-07-16/4220 Мінфін приписав використовувати наведений у Методрекомендаціях «суттєвий» строк на створення кваліфікаційного активу (період більше 3 місяців). Отже, з урахуванням зазначеної позиції Мінфіну можна застосовувати Методрекомендації при вирішенні спірних питань, пов'язаних з обліком фінансових витрат, у тому числі й для цілей податкового обліку.

І ще один момент, на який слід звернути увагу. У

листі, що коментується, Мінфін правильно вказав, що обов'язкова капіталізація фінвитрат проводиться з 01.01.11 р. Ми вважаємо, що обов'язкова капіталізація повинна здійснюватися перспективно, тобто порівняльні дані за попередні роки перерахунку не підлягають. Принаймні Мінфін приписував так учиняти щодо фінвитрат, які підлягають капіталізації при набутті чинності П(С)БО 31 (див. лист від 13.02.07 р. № 31-34000-30-25/2773).

Нагадаємо також: як відображати проценти у

Звіті про рух грошових коштів (форма № 3), Мінфін розповів у листі від 10.01.11 р. № 31-34020-07-27/382 // «БТ», 2011, № 6, с. 11.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі