Теми статей
Обрати теми

Чи потрібно підприємству без найманих працівників щомісяця звітувати з єдиного внеску?

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Чи потрібно підприємству без найманих працівників щомісяця
звітувати з єдиного внеску?

Підприємство припинило діяльність, усіх працівників звільнено. Чи потрібно власнику щомісяця подавати звітність з єдиного внеску до Пенсійного фонду?

(м. Ужгород)

 

Відповідно до п. 3.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою правління ПФУ від 08.10.10 р. № 22-2 (далі — Порядок № 22-2), страхувальники, у тому числі підприємці, зобов'язані щомісяця подавати територіальним органам ПФУ за місцем реєстрації звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (додаток 4 до Порядку № 22-2; форма № Д4).

Згідно з ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.10 р. № 2464-VI (далі — Закон про ЄВС) платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Але чи має статус страхувальника-роботодавця підприємство без найманих працівників? На це запитання ПФУ відповів у листі від 29.12.10 р. № 24351/03-20 (див. «Умови для набуття статусу платника єдиного внеску»).

Хоча відповідь у листі ПФУ адресовано профспілковим організаціям, його висновки застосовні й до інших категорій суб'єктів господарювання. Отже, якщо у вас немає найманих працівників, то ви не маєте статусу платника єдиного внеску, і тому в період бездіяльності подавати додаток 4 до Порядку № 22-2 не потрібно. Див. додатково консультацію представника ПФУ «Юридичні особи без найманих працівників не подають звітність з єдиного внеску до Пенсійного фонду» // «БТ», 2011, № 3, с. 42.

Аналогічний підхід ПФУ використовував і в разі подання звітів щодо пенсійних внесків, які страхувальники подавали за періоди до 01.01.11 р. (листи від 12.08.09 р. № 14714/03-30 і від 03.12.07 р. № 19395/03-30 // «БТ», 2008, № 5, с. 10).

 

Умови для набуття статусу платника єдиного внеску

Витяг із листа ПФУ від 29.12.10 р. № 24351/03-20

«Статусу платника єдиного внеску згідно з п. 1 частини першої ст. 4 Закону про ЄВС набувають підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ та організацій, інших юридичних осіб за умови, якщо вони:

по-перше, використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством;

по-друге, мають окремий баланс та самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Ураховуючи вищесказане, за відсутності хоча б однієї із зазначених умов профспілкові організації не мають обов'язку щодо подання звітності до органів Пенсійного фонду».

 

Яна ІНДЮХОВА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі