Теми статей
Обрати теми

Мораторій на перевірки єдиноподатників: особливості застосування

Редакція БТ
Стаття

МОРАТОРІЙ НА ПЕРЕВІРКИ

єдиноподатників:
особливості застосування

 

Недавнє запровадження мораторію на перевірки платників єдиного податку викликало запитання, оскільки законодавчі норми сформульовано вкрай нечітко. У зв’язку з цим у сьогоднішній статті спробуємо розібратися з тим, на кого він поширюється.

Влада КАРПОВА, консультант газети «Бухгалтерський тиждень»,
канд. екон. наук, сертифікований бухгалтер-практик (CAP)

 

Як довго діють нові обмеження щодо перевірок

Мораторій на перевірки єдиноподатників було запроваджено ч. 11 ст. 22 Закону про нагляд. Він діяв «до введення в дію положень щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва щодо фізичних осіб — підприємців та юридичних осіб».

Оскільки питання застосування спрощеної системи оподаткування було врегульовано шляхом унесення змін до ПКУ, з 01.01.12 р. зазначені норми втратили чинність. І на зміну їм було прийнято Закон № 4448*, що діє вже без обмеження жодними строками чи умовами. Власне факт того, що запроваджений ним мораторій (а по суті, заборона) на перевірки діє безстроково, викликав заперечення в експертів. Однак, незважаючи на їх зауваження, Закон № 4448 було прийнято і підписано Президентом.

* Див. ком. «Держнагляд за спрощенцями тепер регулюється спеціальним Законом» // «БТ», 2012, № 14, с. 4.

У результаті вийшло, що порядок проведення контрольних заходів єдиноподатників і, зокрема, передбачений Законом № 4448 мораторій на перевірки, діятиме постійно. Інакше кажучи, Законом № 4448 обкреслено специфіку проведення перевірок єдиноподатників.

 

Які особи можуть скористатися мораторієм

Як зазначалося раніше, із нечітких норм Закону № 4448 не можна зробити однозначних висновків стосовно кола осіб, на яких він поширюється. Так, його преамбула наштовхує на думку, що він стосується лише «спрощенців»: «Цей Закон визначає особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб — підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності».

Однак формулювання ч. 1 ст. 2 Закону № 4448 уже дозволяє зробити інші висновки (див. «На кого поширюється Закон № 4448»).

 

На кого поширюється Закон № 4448

Витяг із Закону № 4448

«Стаття 2. Сфера дії Закону

1. Дія цього Закону поширюється на фізичних осіб — підприємців, які не зареєстровані платниками податку на додану вартість, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» <…>, та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, що передбачає включення податку на додану вартість до складу єдиного податку, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» <…>,».

 

Якщо дотримуватись системного тлумачення, то, найімовірніше, замислювалося, що Закон № 4448 має поширюватися тільки на «спрощенців», оскільки аналогічні норми із Закону про нагляд діяли до внесення змін до спрощеної системи оподаткування. Із цього можна дійти висновку, що він «прив’язаний» до спрощенців. Тоді, за логікою, він повинен застосовуватися лише до таких осіб:

1) ФОП — платників єдиного податку, не зареєстрованих платниками ПДВ, діяльність яких не віднесено до високого ступеня ризику;

2) юридичних осіб — платників єдиного податку за ставками 5 і 10 %, діяльність яких не віднесено до високого ступеня ризику.

Водночас «розпливчасті» законодавчі формулювання дозволяють скористатися ним також ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, — неплатникам ПДВ, діяльність яких не віднесено до високого ступеня ризику.

Окремі проблеми виникають із застосуванням критерію «високий ступінь ризику». Відповідно до вимог Закону про нагляд постановами Кабміну було затверджено критерії, які умовно можна поділити на дві групи:

1) критерії, якими регламентується ступінь ризику для певного виду контрольних заходів (приклад: перевірки Пенсійного фонду України, органів пожежного нагляду, органів санітарно-ветеринарного нагляду тощо);

2) критерії, якими встановлено ступінь ризику для певного виду господарської діяльності (наприклад: госпдіяльність у сфері захисту рослин, госпдіяльність у сфері племінної справи у тваринництві тощо).

У зв’язку з цим виникає запитання: на які критерії слід орієнтуватися для цілей застосування Закону № 4448? Ми вважаємо, що тут потрібно діяти так:

— стосовно конкретного контрольного заходу слід використовувати спеціально встановлені для нього критерії. Наприклад, у частині перевірок органів пожежного нагляду всім особам незалежно від здійснюваного ними виду діяльності необхідно визначати свій клас ризику на підставі Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки (додаток до постанови КМУ від 29.02.12 р. № 306);

— якщо для будь-якого контрольного заходу критеріїв окремо не встановлено, клас ризику слід визначати виходячи з видів діяльності, що здійснюються суб’єктом господарювання.

Якщо єдиноподатник не відповідає зазначеним критеріям високого ступеня ризику, то на нього поширюється мораторій. Таким чином, може вийти, що, наприклад, суб’єкт господарювання потрапить під мораторій на перевірки «пенсійників», але не впишеться в мораторій «пожежників» тощо.

Для полегшення такого аналізу ми навели таблицю із зазначенням нормативних актів, якими затверджено критерії ступеня ризику для певних видів діяльності (див. табл. 2 на с. 17).

 

На перевірки яких органів не поширюється мораторій

Це одне з найскладніших запитань, що виникло завдяки законодавцям. Ще на етапі аналізу законопроекту до Закону № 4448 експерти попереджали, що відповідні норми слід запроваджувати шляхом унесення змін до Закону про нагляд, однак до них не дослухалися. У результаті вийшло, що Закон № 4448 не є самостійним нормативним актом і містить посилання на термінологію із Закону про нагляд, тобто він з ним нерозривно пов’язаний. Водночас незрозуміло, чи поширюються на Закон № 4448 обмеження у сфері застосування Закону про нагляд, передбачені у ст. 2 останнього. А це питання принципове, оскільки відповідно до зазначених норм Закон про нагляд не застосовується стосовно доволі широкого кола осіб, до яких належать і податкові органи.

Найімовірніше, на практиці контролюючі органи, на які не поширюється Закон про нагляд, наполягатимуть на «непідпаданні» їх і під норми Закону № 4448. Є підстави вважати, що такий підхід ближче відповідає системному прочитанню законодавства. Адже критерії ризику, на які посилається Закон № 4448, установлено для цілей застосування Закону про нагляд.

При такій інтерпретації не варто розраховувати на мораторій на перевірки в частині відносин, що виникають під час здійснення заходів:

— валютного контролю;

— митного контролю (див. лист ДМСУ від 10.02.09 р. № 11/8-21/1096);

— державного експортного контролю;

— контролю за додержанням бюджетного та податкового законодавства і касових операцій;

— контролю за додержанням порядку проведення розрахунків: під ці перевірки, зокрема, підпадають фактичні перевірки розрахунків, що проводяться за допомогою РРО;

— контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів;

— страхового нагляду та інших видів спеціального державного контролю за діяльністю суб’єктів господарювання на ринку фінансових послуг;

— державного контролю за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції (див. лист АМКУ від 05.10.07 р. № 21-294/08-6479);

— державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (див. лист Держархбудінспекції від 26.08.10 р. № 26-17-5041);

— передбачених КУпАП: на цій підставі в листі Держфінмоніторингу від 02.10.07 р. № 6914/0800-4 було зроблено висновок, що на перевірки цього органу Закон про нагляд не поширюється;

— під час проведення оперативно-розшукової діяльності*, дізнання, прокурорського нагляду, досудового слідства та правосуддя;

— державного нагляду за додержанням вимог ядерної та радіаційної безпеки;

— державного контролю та нагляду у сфері цивільної авіації.

* У листі Міністерства внутрішніх справ України від 30.01.12 р. № 1289/Чн було підтверджено, що на заходи щодо оперативно-розшукової діяльності, яка проводяться міліцією, Закон про нагляд не поширюється. Водночас із листа випливає, що цей Закон діє стосовно контрольних функцій підрозділів Головного управління Державної автомобільної інспекції МВС, Державної служби охорони МВС, підрозділів міліції громадської безпеки, управлінь боротьби з незаконним обігом наркотиків МВС, підрозділів ветеринарної міліції, що здійснюються міліцією.

Зауважимо також, що деякі контролюючі органи наполягають на тому, що дія Закону про нагляд на них не поширюється. До таких органів, зокрема, належать:

— Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (див. листи виконавчої дирекції ФТВП від 07.12.10 р. № 01-16-2493, від 15.08.08 р. № 01-14-1692, від 12.12.07 р. № 01-14-2696, від 02.10.07 р. № 01-14-2045, лист Мінпраці від 13.04.12 р. № 103/18/99-12);

— Фонд безробіття (див. листи Мінпраці від 13.04.12 р. № 103/18/99-12, правління ФБ від 24.07.08 р. № ДЦ-04-4530/0/6-08, Центру зайнятості від 15.08.08 р. № ДЦ-04-5065/0/6-08);

— контрольно-ревізійна служба (Державна фінансова інспекція) (див. листи ГоловКРУ від 12.08.08 р. № 25-11/891, Мін’юсту від 21.08.08 р. № 505-0-2-08-19);

— Держкомстату (див. лист Держкомстату від 04.10.07 р. № 18-16/263);

— представники профспілок з питань охорони праці (див. лист Федерації профспілок України від 25.06.08 р. № 06/01-26/1220).

Нечіткі формулювання Закону про нагляд не дозволяють зробити однозначних висновків про те, чи відповідає законодавству «відмова» від нього зазначених органів. Однак з урахуванням цієї позиції поширити мораторій із Закону № 4448 на контрольні заходи, що проводяться зазначеними органами, буде досить проблематично.

 

У чому полягають привілеї мораторію

Якщо ФОП або підприємство підпадає під дію Закону № 4448, то стосовно нього можуть проводитися лише обмежені види перевірок, визначені пп. 1 і 2 ст. 3 Закону № 4448.

1. Перевірки за додержанням санітарного законодавства (п. 1 ст. 3 Закону № 4448). Стосовно єдиноподатників, які належать до середнього та низького ступенів ризику, органи державного нагляду мають право проводити лише позапланові перевірки за додержанням санітарного законодавства. Планові перевірки стосовно цієї категорії осіб проводитися не можуть. Однозначно під ці обмеження підпадають перевірки, що здійснюються відповідно до Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення господарської діяльності для санітарного та епідемічного благополуччя населення і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) (див. додаток до постанови КМУ від 30.11.11 р. № 1405).

Водночас виникає запитання, чи поширюються зазначені правила на перевірки, що проводяться ветеринарною службою**? З одного боку, ці перевірки проводяться відповідно до Закону України «Про ветеринарну медицину» від 16.11.06 р. № 361-V і належать до заходів ветеринарно-санітарного контролю, а не санітарного контролю із Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.94 р. № 4004-XII. Разом з тим раніше офіційні органи схилялися до думки, що й ветеринарно-санітарний контроль підпадає під санітарний контроль стосовно мораторіїв на перевірки (див. лист Держкомпідприємництва від 19.10.09 р. № 12678). На цій підставі єдиноподатники можуть відстоювати поширення мораторію на перевірки із Закону № 4448 і на контроль ветеринарної служби.

2. Перевірки органів захисту прав споживачів (п. 1 ст. 3 Закону № 4448). Стосовно осіб, які належать до середнього та низького ступенів ризику***, можуть здійснюватися тільки позапланові перевірки за скаргами споживачів. Право на проведення планових перевірок відсутнє.

3. Перевірки органів Пенсійного фонду України (п. 2 ст. 3 Закону № 4448). Стосовно осіб, діяльність яких віднесено до низького ступеня ризику****, планові та позапланові перевірки не проводяться*****.

** Див. Критерії оцінки ступеня ризику від здійснення господарської діяльності, що підлягає державному ветеринарно-санітарному контролю та нагляду, наведені в додатку до постанови КМУ від 24.09.08 р. № 848.

*** Див. Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення господарської діяльності, пов’язаної з виробництвом, випуском та реалізацією продукції (виконанням робіт, наданням послуг), і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затверджені постановою КМУ від 27.12.08 р. № 1164.

**** Див. Порядок проведення Пенсійним фондом України та його територіальними органами планових і позапланових перевірок платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений постановою КМУ від 09.03.11 р. № 233.

***** У листах ПФУ від 02.04.09 р. № 5835/03-30, від 20.02.09 р. № 2874/09-10, від 19.08.08 р. № 14639/09-10 було підтверджено, що діяльність цього органу регламентується, зокрема, Законом про нагляд.

А от щодо ФОП та юридичних осіб, діяльність яких віднесено до середнього та високого ступенів ризику, органи ПФУ мають право проводити як планові, так і позапланові перевірки.

Решта контролюючих органів (за винятком перелічених у цьому розділі статті) не мають права проводити планові та позапланові перевірки єдиноподатників, діяльність яких віднесено до середнього та низького ступенів ризику.

Підсумуємо викладене в табл. 1.

Нормативні акти, якими встановлюються критерії ризику, наведено в табл. 2.

 

Таблиця 1. Порядок проведення контрольних заходів
єдиноподатників — неплатників ПДВ

Контрольний захід

Склад контрольних заходів

високий ступінь ризику

середній ступінь ризику

низький ступінь ризику

1. Перевірки додержання санітарного законодавства, ветеринарно-санітарного контролю

Перевірки проводяться в загальному порядку

Тільки позапланові перевірки

2. Перевірки органів захисту прав споживачів

Перевірки проводяться в загальному порядку

Тільки позапланові перевірки за скаргами споживачів

3. Перевірки органів Пенсійного фонду України

Перевірки проводяться в загальному порядку

Перевірки не проводяться

4. Перевірки контролюючих органів у різних сферах діяльності (див. табл. 2)

Перевірки проводяться в загальному порядку

Перевірки не проводяться

5. Інші перевірки

Перевірки проводяться в загальному порядку

 

Таблиця 2. Нормативні акти, якими встановлюються критерії ризику

Сфера контролю

Нормативний акт

1

2

1. Госпдіяльність суб’єктів господарювання в частині додержання вимог законодавства про працю

Додаток до постанови КМУ від 17.11.10 р. № 1059

2. Госпдіяльність у сфері промислової безпеки та охорони праці

Додаток до постанови КМУ від 28.04.09 р. № 413

3. Госпдіяльність у сфері техногенної та пожежної безпеки

Додаток до постанови КМУ від 29.02.12 р. № 306

4. Контроль за додержанням вимог технічних регламентів, стандартів, норм та правил (крім будівельних, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних і ветеринарних норм та правил) і законодавства України щодо захисту прав споживачів

Постанова КМУ від 27.12.08 р. № 1164

5. Госпдіяльність суб’єктів господарювання, які повинні виконувати норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів

Постанова КМУ від 03.12.09 р. № 1288

6. Госпдіяльність суб’єктів господарювання, які мають статус страхувальників у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинюють втрату працездатності(1)

Додаток до постанови КМУ від 03.06.09 р. № 540 у редакції постанови КМУ від 15.06.11 р. № 636

7. Госпдіяльність у сфері енергоефективності та енергозбереження

Додаток до постанови КМУ від 22.10.08 р. № 935

8. Госпдіяльність з реалізації суб’єктами господарювання продукції, товарів та послуг, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів)(2)

Додаток до постанови КМУ від 21.05.08 р. № 483

9. Госпдіяльність стосовно безпеки навколишнього природного середовища(3)

Постанова КМУ від 19.03.08 р. № 212

10. Госпдіяльність у сфері карантину рослин

Постанова КМУ від 30.10.08 р. № 947

11. Госпдіяльність у сфері використання та охорони вод, відтворення водних ресурсів

Додаток до постанови КМУ від 27.12.08 р. № 1139

12. Держконтроль за використанням та охороною земель

Додаток до постанови КМУ від 20.05.09 р. № 477

13. Госпдіяльність, що підлягає держнагляду (контролю) в сільськогосподарському насінництві(4)

Додаток до постанови КМУ від 28.04.09 р. № 406

14. Госпдіяльність у сфері захисту рослин

Додаток до постанови КМУ від 27.05.09 р. № 513

15. Госпдіяльність у сфері лісового насінництва і розсадництва

Постанова КМУ від 01.12.10 р. № 1093

16. Госпдіяльність, пов’язана з використанням об’єктів права інтелектуальної власності на сорти рослин

Постанова КМУ від 26.10.11 р. № 1113

17. Госпдіяльність у сфері племінної справи у тваринництві

Постанова КМУ від 24.02.10 р. № 178

18. Госпдіяльність у сфері рибного господарства

Постанова КМУ від 14.10.09 р. № 1126

19. Госпдіяльність у сфері квітково-декоративного насінництва та розсадництва

Додаток до постанови КМУ від 03.09.09 р. № 939

20. Госпдіяльність, пов’язана з формуванням ресурсів сільськогосподарської продукції та визначенням її якості

Додаток до постанови КМУ від 01.07.09 р. № 656

21. Госпдіяльність у сфері автомобільного транспорту(5)

Постанова КМУ від 03.09.08 р. № 790

22. Госпдіяльність у сфері морського та річкового транспорту(5)

Додаток до постанови КМУ від 03.06.09 р. № 548

23. Госпдіяльність у туристичній сфері(6)

Додаток до постанови КМУ від 21.01.09 р. № 25

24. Діяльність у сфері охорони здоров’я для безпеки життя і здоров’я населення(7)

Додаток до постанови КМУ від 10.09.08 р. № 843

25. Госпдіяльність у сфері надання послуг, пов’язаних з охороною державної та іншої власності, а також охорони громадян

Додаток до постанови КМУ від 07.07.10 р. № 565

26. Госпдіяльність у сфері криптографічного захисту інформації

Додаток 1 до постанови КМУ від 06.08.08 р. № 698

27. Госпдіяльність у сфері послуг електронного цифрового підпису

Додаток до постанови КМУ від 06.08.08 р. № 699

28. Госпдіяльність у житловій сфері, пов’язана з наданням послуг з утримання будинків та споруд і прибудинкових територій, управління будинком, спорудою або групою будинків

Додаток до постанови КМУ від 28.03.12 р. № 259

29. Госпдіяльність, пов’язана із забезпеченням належного технічного стану та/або утримання об’єктів, споруд, обладнання, мереж сфери благоустрою населених пунктів, сфери захоронення та сфери вивезення побутових відходів

Додаток до постанови КМУ від 07.10.09 р. № 1048

30. Госпдіяльність у сфері питного водопостачання та водовідведення

Додаток 1 до постанови КМУ від 14.01.09 р. № 16

31. Госпдіяльність, пов’язана з використанням об’єктів права інтелектуальної власності

Постанова КМУ від 22.12.10 р. № 1174

32. Госпдіяльність з надання освітніх послуг в системі загальної середньої і професійно-технічної освіти

Постанова КМУ від 30.03.11 р. № 311

33. Госпдіяльність з надання освітніх послуг у системі вищої освіти

Додаток до постанови КМУ від 02.03.10 р. № 238

34. Госпдіяльність у сфері виробництва спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продажу

Постанова КМУ від 23.03.11 р. № 292

35. Госпдіяльність у сфері виробництва, ремонту, торгівлі вогнепальною зброєю невоєнного призначення та боєприпасами до неї, холодною та пневматичною зброєю калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду

Постанова КМУ від 23.03.11 р. № 290

36. Госпдіяльність із розробки, виготовлення спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв’язку, інших засобів негласного отримання інформації, торгівлі ними

Додаток до постанови КМУ від 15.12.10 р. № 1137

37. Госпдіяльність із запровадження, увезення, вивезення голографічних захисних елементів

Додаток до постанови КМУ від 27.10.10 р. № 977

38. Діяльність митного брокера

Додаток до постанови КМУ від 21.03.12 р. № 219

39. Госпдіяльність із заготівлі, переробки, металургійної переробки металобрухту кольорових і чорних металів

Постанова КМУ від 26.10.11 р. № 1104

40. Госпдіяльність із виробництва особливо небезпечних хімічних речовин (за Переліком особливо небезпечних хімічних речовин, виготовлення та реалізація яких підлягають ліцензуванню, затвердженим постановою КМУ від 17.08.98 р. № 1287)

Додаток до постанови КМУ від 26.10.11 р. № 1100

41. Госпдіяльність, пов’язана зі збиранням, обробкою, зберіганням, захистом і використанням інформації, що становить кредитну історію

Додаток до постанови КМУ від 15.04.09 р. № 353

42. Госпдіяльність щодо об’єктів культурної спадщини

Додаток до постанови КМУ від 21.01.09 р. № 21

43. Госпдіяльність у сфері фізичної культури і спорту(8)

Додаток до постанови КМУ від 17.12.08 р. № 1097

44. Госпдіяльність із посередництва у працевлаштуванні за кордоном

Додаток до постанови КМУ від 19.11.08 р. № 1013

45. Госпдіяльність, пов’язана з виробництвом дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, виготовленням виробів з них, збиранням та первинною обробкою їх відходів і брухту, торгівлею дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням у сирому та обробленому вигляді та виробами з них

Додаток 1 до постанови КМУ від 16.10.08 р. № 909

(1) У листі виконавчої дирекції ФНВ від 17.06.09 р. № 595-07-2 було підтверджено, що Закон про нагляд поширюється на перевірки, які проводяться цим органом.

(2) У листі Мінекономіки від 15.08.08 р. № 200/7-6/4101-03 було підтверджено, що контрольні заходи проводяться Держцінінспекцією відповідно до Закону про нагляд.

(3) У листі Мінприроди від 15.10.09 р. № 16517/20/10-09 було підтверджено, що на зазначені перевірки поширюються Закон про нагляд і мораторій на перевірки, що діяв у той час.

(4) У листі Мінагрополітики від 09.07.09 р. № 37-31-2-16/11825 указувалося на те, що на перевірки, які здійснюються цим міністерством, поширюються Закон про нагляд і мораторій, що діяв у той час.

(5) У листі Мінтрансзв’язку від 05.10.07 р. № 6888/15/10-07 було підтверджено, що на перевірки, які здійснюються цим міністерством, поширюється Закон про нагляд.

(6) Мінкультури в листі від 02.04.10 р. № 197/11-2/22-10 підтвердило, що на здійснювані ним перевірки поширюються Закон про нагляд і мораторій, що діяв у той час.

(7) Поширення на перевірки Держлікінспекцією Закону про нагляд і мораторію, що застосовувався на той час, було підтверджено в листі цього органу від 13.04.10 р. № 5950-03/13.1/17-10.

(8) У листі Мінсім’ї від 30.03.10 р. № 12.1/3271 було підтверджено, що Закон про нагляд і мораторій на перевірки, що діяв у той час, діють стосовно контролю за наявністю ліцензії у суб’єкта господарювання, який здійснюється міністерством.

 

Документи і скорочення статті

ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.10 р. № 2755-VI.

КУпАП Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

Закон № 4448 — Закон України «Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб — підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності» від 23.02.12 р.
№ 4448-VI.

Закон про нагляд — Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.07 р. № 877-V.

ФБ — Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

ФТВП — Фонд соціального страхування України з тимчасової втрати працездатності.

ФНВ — Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

РРО — реєстратори розрахункових операцій.

ФОП — фізичні особи — підприємці.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі