Теми статей
Обрати теми

Як прикрасити приміщення до Нового року: свято наближається...

Редакція БТ
Стаття

ЯК ПРИКРАСИТИ ПРИМІЩЕННЯ ДО НОВОГО РОКУ:

свято наближається…

 

Так, свято наближається… Нового року та Різдва очікують усі: і діти, і дорослі. Усі сподіваються на чаклунство, на якесь диво, на виконання заповітних бажань. Останніми роками вже стало гарною традицією прикрашати магазини, офіси, перукарні новорічною атрибутикою. І це правильно. Коли покупець потрапляє в атмосферу свята і чародій, у нього покращується настрій, йому хочеться обдарувати всіх своїх рідних та близьких. Це спричинює зростання обсягів продажів, тому у виграші всі — і покупці, і продавці. Сьогодні поговоримо про витрати суб’єктів господарювання на новорічне прикрашання приміщень.

Жанна СЕМЕНЧЕНКО, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор», bn@id.factor.ua

 

І ось вона прикрашена на свято до нас прийшла…

Чи може Новий рік обійтися без Дідуся Мороза, Снігуроньки, ялинки та гірлянд? Сьогодні вже важко уявити магазини, супермаркети, підприємства сфери послуг без блиску ялинкових вогників у передноворічний період. Багато хто із суб’єктів не обмежується лише установленням та прикрашанням ялинки. Вони запрошують «живих» героїв новорічної казки — Дідуся Мороза, Снігуроньку, Сніговика, Коня — символ нового 2014 року. Часто також обходяться своїми силами, виряджаючи у святковий костюм одного зі своїх працівників. Іноді вони підходять до цього питання ґрунтовніше, запрошуючи професійних акторів.

Головне питання для власника, який створює новорічну атмосферу в приміщеннях та на прилеглих територіях: чи можна включити ці витрати до податкових витрат?

Важливо. Доцільно розмежувати прикрашання площ, які відвідують потенційні покупці та замовники (приміщення торгівлі та сфери послуг), і внутрішні приміщення суб’єкта (офіси, цехи тощо).

Торговельні приміщення. Тут право на податкові витрати не викликає сумнівів. Зв’язок цих витрат з господарською діяльністю можна довести, оскільки вони спрямовані на залучення потенційних покупців. Приваблюючи та мотивуючи покупця зайти і купити щось тут, а не в конкурента, суб’єкт у такий спосіб збільшує свої обсяги продажів. Це свідчить про те, що такі витрати можна включити до податкових витрат на підставі п.п. «з» п.п. 138.10.3 ПКУ як інші витрати, пов’язані зі збутом товарів.

Підкреслимо! Сьогодні витрати на новорічне прикрашання торговельних площ увійшли до розряду «обов’язкових». Вони так само неминучі, як і власне Новий рік. Суб’єкти господарювання змушені створювати атмосферу свята, щоб через сіру повсякденність не втратити клієнтів.

Ще одна підстава, яку можна використовувати, щоб обґрунтувати податкові витрати підприємства, — це п.п. «г» п.п. 138.10.3 ПКУ. Він дозволяє зменшувати оподатковуваний прибуток на рекламні витрати і передпродажну підготовку товарів. Ці витрати також входять до складу витрат на збут.

Зауважимо! У цьому випадку не обов’язково оформляти проведення заходу як рекламу певного товару. Можна стверджувати, що рекламується не окремий товар, а вся торговельна точка, де здійснюється реалізація товарів (послуг). Сподіваємося, у перевіряючих не буде сумнівів, якщо ці витрати провести під девізом «підготовка товарів до продажу в передноворічний період».

Рекламну спрямованість можна виправдати різними розпродажами та рекламними акціями, що дуже часто проводяться в цей воістину святковий період. Усе це для того, щоб залучити покупців та підвищити обсяги продажів, тому право на податкові витрати тут не повинне ставитися під сумнів.

Внутрішні приміщення. Тут ситуація складніша. Адже тут ми говоритимемо про приміщення, які використовуються виключно працівниками підприємства. Покупці (клієнти, замовники) такі приміщення не відвідують. На наш погляд, обґрунтувати податкововитратність цих витрат перед перевіряючими важко (де зв’язок із госпдіяльністю?).

Застерігаємо вас: якщо йдеться про прикрашання внутрішніх виробничих приміщень, не слід списувати ці витрати на собівартість продукції (робіт, послуг). Намагатися «всунути» їх до інших витрат, аргументуючи це тим, що створення сприятливої святкової обстановки для працівників спричинює підвищення продуктивності їх праці, об’єднання колективу, підтримання корпоративного духу, — теж справа дуже ризикована.

 

Свято святом, але документальне підтвердження ніхто не скасовував…

Зрозуміло, що будь-які витрати, у тому числі святкові, можна включити до податкових лише за наявності підтвердних документів. Щоб понесені витрати не виглядали розрізнено, рекомендуємо призначити матеріально відповідальну особу (МВО), яка відповідає за цей захід. Далі МВО складає кошторис витрат на святкове оформлення приміщень і прилеглої території. Після закінчення заходу МВО складає звіт про фактично понесені витрати й виконану роботу.

Усі понесені витрати мають бути підтверджені первинними документами: видатковими накладними, фіскальними касовими чеками, товарними чеками тощо. Якщо новорічну атрибутику придбала підзвітна особа, то вона за фактом виконання доручення складає Звіт про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт. До цього Звіту додаються оригінали підтвердних документів.

 

Не забуваймо і про «святковий» облік

Витрати на створення новорічної казки можуть варіювати від копійчаних витрат до солідних вкладень. Тут усе залежить від можливостей суб’єкта і, як кажуть, фантазії. Нижче у таб-лиці наведено облік найпоширеніших витрат на ці заходи.

 

Облік витрат підприємства на новорічне прикрашання

Зміст господарської операції

Кореспондуючі рахунки

Сума,
грн.

Податковий облік
(В або ПВ об’єктів ОЗ(1))

дебет

кредит

1

2

3

4

5

Матеріальні активи, що входять до складу ОЗ (наприклад, штучна ялинка, костюм або фігурка Дідуся Мороза, дорогі гірлянди вартістю понад 2500 грн.)(2)

1. Здійснено передоплату за штучну ялинку (вартість — 3600 грн.)

371

311

3600,00

2. Відображено податковий кредит із ПДВ

641

644

600,00

3. Оприбутковано штучну ялинку

152

631

3000,00

4. Списано суму податкового кредиту з ПДВ

644

631

600,00

5. Проведено залік заборгованості з постачальником

631

371

3600,00

6. Установлено штучну ялинку в торговельному залі

109

152

3000,00

3000,00
(ПВ об’єкта ОЗ гр. 9)

7. Нараховано амортизацію (з наступного місяця після введення в експлуатацію)

93(3)

131

20,00 (умовно)

20,00 (В)

Матеріальні активи, що належать до МНМА (наприклад, штучна ялинка, костюм Дідуся Мороза або Дідусь Мороз, електричні гірлянди вартістю менше 2500 грн.) (4)

1. Перераховано передоплату за фігурку Дідуся Мороза (вартістю 600 грн. з ПДВ)

371

311

600,00

2. Відображено податковий кредит із ПДВ

641

644

100,00

3. Оприбутковано фігурку Дідуся Мороза

153

631

500,00

4. Списано суму податкового кредиту з ПДВ

644

631

100,00

5. Проведено залік заборгованостей із постачальником

631

371

600,00

6. Фігурку Дідуся Мороза встановлено в торговельному залі

112

153

500,00

7. Нараховано амортизацію (100 % при введенні в експлуатацію)

93(3)

132

500,00

500,00 (В)

Матеріальні активи, що належать до МШП (жива ялинка, ялинкові іграшки, «дощик», паперові гірлянди та інші прикраси, строк служби яких не перевищує одного року)

1. Видано кошти під звіт для придбання ялинкових іграшок

372

301, 311

300,00

2. Оприбутковано ялинкові іграшки

22

372

200,00

3. Відображено податковий кредит із ПДВ

641

372

40,00

4. Залишок невикористаних коштів повернено до каси

301

372

60,00

5. Ялинкові іграшки передано для прикрашання торговельного залу

93(3)

22

200,00

200,00 (В)

Матеріальні активи, що належать до інших запасів (конфеті, бенгальські вогні, хлопавки, серпантин, сухозлітка тощо)

1. Підзвітною особою придбано новорічну сухозлітку для прикрашання торговельного залу (у неплатника ПДВ)

209

372

80,00

2. Відшкодовано витрати підзвітній особі

372

301, 311

80,00

3. Сухозлітку передано для прикрашання торговельного залу

93(3)

209

80,00

80,00 (В)

Оплата послуг «живого» Дідуся Мороза (сторонній особі — непідприємцю за цивільно-правовим договором)

1. Складено акт про надання послуг з виступу в торговельному залі (ознака доходу у ф. № 1ДФ — «102»)

93

685

800,00

800,00(5) (В)

2. Нараховано ЄВС на суму винагороди (800 х 34,7 %)

93

657

277,60

277,60 (В)

3. Утримано ЄВС із суми винагороди (800 х 2,6 %)

685

657

20,80

4. Утримано ПДФО ((800 - 20,80) х 15 %)(6)

685

641

116,88

5. Виплачено дохід фізичній особі (800 - 20,80 - 116,88)

685

301, 311

662,32

6. Перераховано ПДФО до бюджету

641

311

116,88

7. Перераховано на рахунки органу Міндоходів суми ЄВС (20,80 + 116,88)

657

311

137,68

Оплата послуг «живого» Дідуся Мороза (фізичній особі — приватному підприємцеві)

1. Перераховано передоплату за послуги (ознака доходу у ф. № 1ДФ — «157»)

371

311

500,00(7)

2. Підписано акт наданих послуг (підприємець не зареєстрований платником ПДВ)

93

685

500,00

500,00(5) (В)

3. Відображено залік заборгованостей

685

371

500,00

(1) Тільки для тих випадків, коли витрати на придбання новорічної атрибутики визнаються господарськими.
(2) Сюди входять активи зі строком служби більше одного року та вартістю понад 2500 грн. Для цілей бухобліку вартісний критерій визнання об’єкта ОЗ установлюється в наказі про облікову політику підприємства (як правило, він дорівнює тому ж розміру, що і в податковому обліку).
(3) У разі якщо суб’єкт господарювання прикрашає офіс, то витрати слід обліковувати на рахунку 92. Якщо доступ до офісу мають лише працівники підприємства, важко довести, що ці витрати мають господарський характер. Уключати ці витрати до податкових витрат небезпечно.
(4) До цієї групи входять активи зі строком служби більше одного року, але вартістю менше 2500 грн. У податковому обліку, як і в бухгалтерському, амортизація на ці об’єкти може нараховуватися або в першому місяці використання об’єкта в розмірі 50 % його вартості та решта 50 % — у місяці вилучення з активів (списання з балансу), або в першому місяці використання об’єкта в розмірі 100 % його вартості.
(5) За умовиоформлення такого заходу як рекламного.
(6) База обкладення ПДФО при нарахуванні доходів у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами зменшується на суму ЄВС, утриманого з такої винагороди (абзац другий п. 164.6 ПКУ).
(7)Щоб не утримувати ПДФО та ЄВС у джерела виплати, виконавець має надати вам документи, які підтверджують його підприємницький статус. Для ЄВС важливо, щоб відповідний вид діяльності (93.29 «Організація інших видів відпочинку та розваг», 90.03 «Індивідуальна творча діяльність») було внесено підприємцем до Держреєстру (докладніше див. у статті «Документи від підприємця: виписка, витяг, свідоцтво у світлі останніх новин» // «БТ», 2013, № 44, с. 40).

 

Висновки

• Витрати на прикрашання торговельних площ уключаються до витрат підприємства як витрати на збут.

• Витрати на оформлення приміщень, куди не доходять покупці, включати до податкових витрат не рекомендуємо.

• Новорічна атрибутика, вартістю більше 2500 грн. і строком служби більше року, є об’єктом ОЗ. Дешевші об’єкти обліковуємо як МНМА.

• Недовговічні прикраси — жива ялинка, ялинкові іграшки, «дощик» тощо враховуємо у складі МШП. Інша сухозлітка (конфеті, серпантин, хлопавки тощо) включається до складу інших запасів.

• Запрошуючи Дідуся Мороза, не забудьте утримати ПДФО та ЄВС із винагороди, що виплачується фізичній особі — непідприємцю. Якщо Дідусь Мороз — підприємець, ПДФО та ЄВС не утримуємо.

 

Документи і скорочення статті

ПКУ Податковий кодекс України від 02.12.10 р. № 2755-VI.

ЄВС єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

ПДФО — податок на доходи фізичних осіб.

МВО — матеріально відповідальна особа.

В податкові витрати.

ПВ первісна вартість.

ОЗ основні засоби.

МНМА — малоцінні необоротні матеріальні активи.

МШП — малоцінні швидкозношувані предмети.

Держреєстр — Державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі