АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКІВ: НОВІ ПРАВИЛА В ДІЇ!
Економічна криза, яка панує в нашій країні вже не перший рік, боляче вдарила по фінансовим можливостям багатьох суб’єктів господарювання. Це стосується не тільки виконання зобов’язань перед своїми працівниками чи іншими суб’єктами господарювання, а й навіть перед бюджетом.
Щоб стимулювати суб’єктів господарювання до швидшого погашення зобов’язань перед бюджетом, податківці нещодавно оновили значну кількість нормативно-правових актів, якими встановлено правила адміністрування податків (стягнення простроченої заборгованості та погашення податкового боргу).
Тому з цієї консультації, як ми й обіцяли в попередньому номері, ви маєте змогу дізнатися, на що слід звернути увагу суб’єкту господарювання, в якого є непогашені податкові зобов’язання перед бюджетом.
Про що піде мова
Міндоходів наприкінці осені удосконалило правила адміністрування податків. І хоча ці правила стосуються в основному податківців, про їх існування мають пам’ятати і суб’єкти господарювання, які не погасили податкові зобов’язання перед бюджетом.
Тому в цій публікації у вигляді схем-малюнків проілюструємо з позиції платників податків оновлені правила адміністрування податків. А саме:
— Порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, затверджений наказом Міндоходів від 10.10.13 р. № 567 ;
— Порядок направлення органами доходів і зборів податкових вимог платникам податків, затверджений наказом Міндоходів від 10.10.13 р. № 576 (с. 18);
— Порядок застосування податкової застави органами доходів і зборів, затверджений наказом Міндоходів від 10.10.13 р. № 572 (с. 19);
— Порядок застосування адміністративного арешту майна платника податків, затверджений наказом Міндоходів від 10.10.13 р. № 568 (с. 20);
— Порядок використання додаткових джерел погашення податкового боргу, затверджений наказом Міндоходів від 10.10.13 р. № 569 (с. 29);
— Порядок розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затверджений наказом Міндоходів від 10.10.13 р. № 574 (с. 30);
— Порядок списання безнадійного податкового боргу платників податків, затверджений наказом Міндоходів від 10.10.13 р. № 577 (с. 31);
— Порядок проведення цільових аукціонів з продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, затверджений наказом Міндоходів від 10.10.13 р. № 571 (с. 32).
Ці нормативно-правові акти на сьогодні поки що не набрали чинності, але невдовзі це упущення буде виправлено. Тому адміністрування податків буде здійснюватися саме за цими оновленими правилами.