ПОДАТКІВЦІ НЕ ВІДПОВІЛИ НА СКАРГУ:
коли податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним
Лист Міністерства доходів і зборів України від 16.07.13 р. № 7035/6/99-99-10-04-02-15/2387
«Про дату відкликання податкового повідомлення-рішення, на яке подавалася скарга»
Якщо ви отримали податкове повідомлення-рішення і не згодні з ним, то можете його оскаржити. У разі успішного результату «несправедливе» податкове повідомлення-рішення буде відкликано.
Орган Міндоходів повинен розглянути подану вами скаргу, прийняти за нею рішення і надіслати його вам (поштою з повідомленням про вручення) або видати під розписку. На все про все в податківців 20 календарних днів. Строк може зрости максимум до 60 календарних днів, але про це вас повинні повідомити до закінчення перших 20 календарних днів (пп. 56.8, 56.9 ПКУ).
А тепер найголовніше! Якщо податківці не вклалися у строк або не повідомили про його продовження, ваша скарга вважається повністю задоволеною з наступного дня, після закінчення строку (тобто на 21 календарний день). Із цього ж дня податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним.
Не плутайте! Хоча ЄВС тепер і «під пильним наглядом» Міндоходів, але для оскарження вимог про сплату недоїмки з ЄВС, про нарахування пені та штрафів установлено окремий порядок. Ідеться про Порядок розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і на рішення про нарахування пені та накладення штрафу (далі — Порядок). Він затверджений наказом Міндоходів і зборів України від 09.09.13 р. № 452. Ознайомитися з Порядком ви можете в газеті « БТ», 2013, № 42, с. 48, зручну схему з оскарження дивіться в «БТ», 2013, № 40, с. 27. Зверніть увагу! На відміну від п. 56.8 ПКУ, п. 4.1 Порядку дає податківцям більше часу на відповідь — 30 календарних днів.
Катерина ЛОПАТКІНА