Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Правил експлуатації колісних транспортних засобів

Редакція БТ
Наказ від 26.07.2013 р. № 550

КОЛІСНІ ТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ:

встановлено правила експлуатації

Наказ Міністерства інфраструктури України від 26.07.13 р. № 550

«Про затвердження Правил експлуатації колісних транспортних засобів»

 

Мінінфраструктури затвердило глобальну «працю» — Правила експлуатації колісних транспортних засобів (далі — Правила). Ними визначено, як має бути організовано утримання колісних транспортних засобів (далі — КТЗ) категорій M, N, O (легкові автомобілі, автобуси, вантажні автомобілі та причепи) впродовж експлуатаційного життєвого циклу автомобіля.

Важливо. Дотримуватися цих Правил мають усі суб’єкти господарювання (тобто і юридичні особи, і підприємці), які організовують або здійснюють роботи у сфері технічної експлуатації КТЗ, тобто здійснюють операції з придбання-продажу, утримання чи передання на утилізацію автомобілів.

Ці Правила можна розцінювати як детальний порядок дії на кожному етапі використання КТЗ — від придбання до передання на утилізацію. Тут є приписи на будь-який випадок, у тому числі на випадок установлення на КТЗ інформаційних та телекомунікаційних систем.

Звернемо увагу на деякі вимоги Правил.

1. Придбання. Відповідно до п. 3 розділу ІІ Правил при придбанні нового КТЗ покупець має завести справу на придбаний автомобіль, яка знаходиться в нього впродовж експлуатації КТЗ, а в разі продажу такого авто іншій особі на вимогу покупця передається йому разом із КТЗ. У цій справі зберігається вся документація на такий автомобіль.

2. Експлуатація. Установлено вимогу щодо створення «великими» перевізниками технічного відділу для вирішення питань технічного обслуговування та ремонту КТЗ (примірні питання технічного відділу наведено в додатку 1 до Правил, примірні вимоги до технологічної документації — у додатку 2 до Правил).

Також перевізник має, серед іншого, організовувати професійне навчання працівників, пов’язаних із забезпеченням активної, пасивної, загальної та екологічної безпечності КТЗ (п. 8 розд. ІІІ Правил).

3. Допуск КТЗ до руху. У рейс допускаються лише технічно справні КТЗ, на яких перевізником установлено пломбу на приладах контролю за режимом роботи і відпочинку водія чи контрольні наклейки на шляхах доступу до показів одометра та спідометра, без зруйнування яких неможливо втрутитися у роботу цих приладів. Якщо на цих приладах неможливо або недоцільно встановлювати пломби чи зазначені наклейки — опломбовують або встановлюють наклейки на рознім OBD.

4. Використання. Суб’єкт господарювання має належним чином вести облік витрат, понесених при використанні КТЗ. Зокрема, перед початком та у процесі експлуатації КТЗ перевізник має вести журнали обліку КТЗ та їх частин, обліку експлуатаційних рідин та запасних частин (примірні форми таких журналів наведено у додатках до Правил). Ці регістри можна вести в електронному вигляді.

5. Технічне обслуговування та ремонт. Правилами визначено примірний перелік заходів щодо здійснення сезонного технічного огляду КТЗ (додаток 7 до Правил). Наявність такого примірного переліку може допомогти суб’єкту господарювання при обґрунтуванні законності віднесення до податкових витрат на здійснення того чи іншого заходу при проведенні технічного обслуговування.

Крім цього, у Правилах наведено перелік випадків, коли суб’єкт господарювання має здійснювати поточний або капітальний ремонт.

6. Зберігання. Якщо КТЗ не залучається до роботи з різних причин, суб’єкт господарювання має забезпечити зберігання таких агрегатів. При цьому операції, що виконуються для забезпечення зберігання КТЗ, та витрати відповідних матеріалів відносять, відповідно, до операцій та витрат із технічного обслуговування.

7. Утилізація. Оскільки нещодавно на законодавчому рівні було запроваджено порядок утилізації КТЗ, у цих Правилах також міститься детальний порядок підготовки автомобілів до утилізації. Операції з підготовки до утилізації відносять до операцій з технічного обслуговування КТЗ, тому в податковому обліку, як і в бухгалтерському, витрати на виконання таких робіт можна сміливо включати до витрат періоду, в якому їх було понесено.

Наказ , що коментується, набирає чинності через 10 днів із дня його офіційного опублікування (на момент підготовки номера не опублікований).

 

Сергій ДЕЦЮРА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі