Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі

Редакція БТ
Наказ від 26.07.2013 р. № 549

КОЛЕСА ТА ШИНИ:

з’явилися Правила технічної експлуатації

Наказ Міністерства інфраструктури України від 26.07.13 р. № 549

«Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі»

 

Мінінфраструктури продовжує вдосконалювати правила поводження із колісними транспортними засобами (далі — КТЗ). Тепер черга дійшла і до «взуття» таких агрегатів, тобто коліс та шин. Так, наказом, що коментується, Мінінфраструктури затвердило Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі (далі — Правила).

Дія цих Правил поширюється на юридичних та фізичних осіб, які виготовляють, транспортують, мають намір придбати чи замовити, продають, придбавають, експлуатують, ремонтують, передають на утилізацію пневматичні шини та колеса КТЗ категорій L, M, N, O* та спеціальних машин, виконаних на їх шасі.

Правилами визначено основні організаційні моменти виробництва і використання шин та коліс. Загалом ці правила можна розподілити на дві частини.

1. Інформативна. У цій частині Правил наводяться загальні дані про шини та колеса, а саме основні класифікаційні групи шин та коліс, а також правила їх маркування. Крім цього, у цій частині також наводиться інформація про правила вибору і застосування пневматичних коліс КТЗ та їх складників;

2. Споживацька. У цій частині Правил детально описані правила використання придбаних шин та коліс, а саме правила монтажу-демонтажу шин та пневматичних коліс, а також правила їх приймання та зберігання.

Так, якщо суб’єкт господарювання придбав шини, то зберігати їх потрібно у закритому сухому приміщенні, захищеному від дії сонячних променів та озону. Водночас зберігати такі запасні частини можна і на відкритих майданчиках під накриттям, але при цьому слід ураховувати, що:

1) строк зберігання шин не може бути більшим за 1 місяць;

2) відкриті площадки для зберігання шин повинні мати асфальтобетонне або цементобетонне покриття, яке унеможливлює проникнення в ґрунт шкідливих речовин, що виділяються з шин під дією атмосферних чинників, та повинні бути обладнані системою відведення поверхневих стічних вод.

Окремо розглянуто правила експлуатації коліс.

Так, відповідно до Правил, щоб гарантувати безпеку КТЗ, особливу увагу слід приділяти:

— вимірюванню тиску у пневматичних колесах. Перевіряти внутрішній тиск шин усіх КТЗ на підприємствах потрібно один раз на квартал за затвердженим графіком перевірки;

— визначенню ступеня зносу протектора, і на основі цих даних вилучати такі колеса з експлуатації;

— проведенню обліку пробігу (наробітку) пневматичних шин. Здійснювати такий облік слід на основі даних, занесених до картки обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини, яка відкривається на підприємстві на кожну шину і ведеться від її придбання до списання.

Якщо ж пневматичні колеса чи їх складові не відповідають нормативам (зношені) чи пошкоджені, їх потрібно або відремонтувати (якщо вони ще придатні до ремонту), або передати на утилізацію.

Утилізувати шини слід не пізніше 6 місяців після їх списання шляхом передачі до відповідних пунктів збирання.

Перед передачею на утилізацію з пневматичних камер видаляють вентилі, а з обшипованих шин — шипи. Зберігають такі шини та пов’язані з ними відходи до утилізації у спеціально відведених місцях, до яких неможливий доступ сторонніх осіб. У цих місцях зношені шини розподіляють за групами відповідно до їх класифікації та зберігають з дотриманням протипожежних і санітарно-гігієнічних норм.

Наказ , що коментується, набирає чинності через 10 днів із дня його офіційного опублікування (на момент підготовки номера не опублікований).

 

Сергій ДЕЦЮРА

 

* Ідеться про моторні КТЗ незалежно від кількості коліс, якими вони оснащені. Тобто ці Правила поширюються на колеса до мотоциклів, квадрациклів, легкових та вантажних автомобілів, автобусів та причепів (постанова КМУ від 22.12.10 р. № 1166).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі