Теми статей
Обрати теми

Підприємство змінює місцезнаходження: завершальний акорд

Кравченко Дар’я
Сьогодні ми підбиваємо підсумок нашої тривалої розповіді про зміну місцезнаходження підприємства. У наших попередніх статтях ви дізналися про те, як пройти реєстрацію у ЄДР та вирішити питання з податківцями (№ 29 і № 30 відповідно). Тепер давайте приділимо увагу переоформленню дозвільних документів, взаємовідносинам із соцфондами, банками, контрагентами та вашими найманими працівниками. Отже, почнемо!

Замінюємо дозвільні документи

Дозвільні документи — це різні дозволи, висновки, рішення, свідоцтва та інші документи, що дають право здійснювати певні дії. Їх перелік ви зможете знайти в Законі № 3392.

Зауважимо. Існують й інші дозвільні документи. Річ у тім, що Закон № 2806 не поширюється на відносини у сфері ліцензування, митної справи, експортного конт­ролю, регулювання ринку фінпослуг тощо (п. 2 ст. 2 Закону № 2806).

Такі документи містять інформацію і про місцезнаходження підприємства. У випадку його зміни зазначені папери слід обов’язково переоформити (п. 8 ст. 41 Закону № 2806).

Процедура проста:

•  протягом 5 робочих днів від дня настання зміни місце­знаходження юридична особа зобов’язана подати дозвільному органу заяву про переоформлення документа дозвільного характеру разом із самим документом, що підлягає переоформленню.

Увага! Документи, що підтверджують зміну місцезнаходження юридичної особи, подавати не потрібно.

•  протягом 2 робочих днів від дня отримання документів дозвільний орган видає переоформлений на новому бланку документ дозвільного характеру з урахуванням змін. Додатково, на вашу вимогу, можете отримати й копію такого дозвільного документа. Причому безкоштовно!

«Старий» дозвільний документ визнається недійсним не пізніше наступного робочого дня з дня переоформлення. Він зберігає свою чинність тільки протягом строку розгляду заяви.

Пам’ятайте! Не переоформлений у встановлений строк документ дозвільного характеру є недійсним.

Важливо! Переоформлення документа дозвільного характеру — це платна послуга. Розмір такої оплати затверджується КМУ для кожного дозвільного органу окремо.

Порядок переоформлення документів, що не підпадають під дію Закону № 2806, може істотно відрізнятися. Наведемо два нестандартні приклади.

1. Період звернення до дозвільного органу збільшується до 30 днів у разі переоформлення дозволу на відкриття та експлуатацію (ст. 413 МКУ):

•  магазину безмитної торгівлі;

•  складу тимчасового зберігання;

•  митного складу;

•  вантажного митного комплексу тощо.

І рішення з цього питання дозвільний орган приймає не так швидко — протягом 20 робочих днів (ст. 406 МКУ). При цьому плату за новий бланк він не справляє (ст. 414 МКУ).

2. У випадку зміни місцезнаходження юридичної особи — СІПП підлягає заміні СІПП-свідоцтво.

Правила прості:

1) юридична особа протягом 30 календарних днів після внесення відомостей до ЄДР подає до податкового (фіскального) органу за місцем обліку (п. 3.1 Порядку № 12):

•  реєстраційну заяву за  ф. № 1-ІТ з відміткою «Зміни»;

•  документи, перелічені в п. 2.2 Порядку № 12 (фінансову звітність, копії первинних документів, що підтверджують право на використання особливостей оподаткування);

2) юрособа повертає «старе» СІПП-свідоцтво (п. 3.1 Порядку № 12).

 

Оновлюємо патенти і ліцензії

Торгові патенти. Місцезнаходження суб’єкта господарювання — невід’ємний реквізит і торгового патенту. Отже, у разі переїзду юрособа зобов’язана внести відповідні зміни й до цього документа.

Для цього достатньо звернутися з письмовою заявою до податкового органу за місцем отримання торгового патенту (або за місцем фактичного здійснення діяльності, або за місцем реєстрації — п. 6 Порядку № 867).

На підставі вашої заяви конт­ролери вносять відповідні написи до торгового патенту і засвідчують їх підписом керівника податкового органу (у разі його відсутності — заступника керівника), а також печаткою контролюючого органу.

Ліцензії. Переоформити доведеться і наявні у вас ліцензії. Для цього протягом 10 робочих днів юридична особа подає до органу ліцензування (ст. 16 Закону про ліцензування):

•  заяву про переоформлення ліцензії. Як правило, форма такої заяви є у відповідних ліцензійних умовах або порядку видачі ліцензії;

•  саму ліцензію, що підлягає переоформленню;

•  документи або їх нотаріально засвідчені копії, що підтверджують зміну місцезнаходження (виписка з ЄДР із новими даними, статут у новій редакції).

У день подання документів орган ліцензування видасть підприємству довідку про прийняття заяви щодо переоформлення ліцензії на здійснення певного виду госпдіяльності. На її підставі ви й будете працювати до отримання оновленої ліцензії.

Протягом 3 робочих днів з дати надходження документів орган ліцензування вам видасть:

•  переоформлену на новому бланку ліцензію з урахуванням змін, що відбулися;

•  засвідчені ним копії такої ліцензії.

Увага! За переоформлення ліцензії вам доведеться заплатити 85 грн.

Не пізніше наступного робочого дня на підставі рішення органу ліцензування «стару» ліцензію буде визнано недійсною.

Майте на увазі! Якщо ви не встигнете переоформити ліцензію у встановлений строк, вона також буде недійсною.

Попереджаємо:у цій процедурі також є винятки. Так, час на прий­няття рішення про переоформлення ліцензії на виробництво алкогольних напоїв та тютюнових виробів буде збільшено — до 7 робочих днів (ст. 3 Закону № 481).

Довідка про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру місць зберігання. Цей документ також містить відомості про місце розташування підприємства. А отже, нам необхідно його замінити.

Увага! Замінити його потрібно навіть у тому випадку, якщо місце зберігання продукції залишилося незмінним.

Процедура доволі проста (п. 4.3 Порядку № 251):

•  юридична особа подає відповідну заяву до податкового органу, який первісно вносив відомості про місце зберігання до Єдиного державного реєстру місць зберігання;

•  протягом 7 календарних днів контролери вносять зміни до такого Єдиного реєстру та видають довідку, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

 

У центрі уваги — фонди!

Фонди соцстрахування. Їх повідомляти не потрібно. Це правило діє як для юридичних осіб, відомості про яких уключаються до ЄДР, так і для тих, хто позбавлений такої можливості.

А причина проста. Податкові органи, отримавши відповідні відомості від держреєстратора або на підставі заяви юридичної особи, вносять нові дані до реєстру страхувальників. А потім у порядку взаємного обміну повідомляють отриману інформацію як ПФУ, так і соцфондам (п. 8 розд. ІІІ Порядку № 458).

Головна особливість полягає в тому, що звіти за період, в якому ви змінили своє місцезнаходження, слід подавати вже за новим місцем обліку.

Фонд соцзахисту інвалідів. А от цей Фонд доведеться повідомити. Для цього до відділення Фонду протягом 10 робочих днів після держреєстрації змін подайте (п. 3 Порядку № 70):

•  заяву (форму затверджено наказом Мінпраці від 14.03.07 р. № 98);

•  копію виписки з ЄДР.

 

Повідомляємо банк, контрагентів, персонал…

Повідомляємо банк. Уся процедура повідомлення залежатиме від того, наскільки далеко ви виїхали (п. 1.15 Інструкції № 492).

Варіант 1. Переїзд у межах району (міста) — протягом місяця з дня держреєстрації змін подаємо до банку документ, що підтверджує цей факт, або його копію (виписка з ЄДР, посвідчена нотаріально, або копія виписки з ЄДР, засвідчена працівником банку);

Варіант 2. Переїзд до іншого міста (району) — протягом місяця після зняття з обліку в колишньому податковому органі надаємо документ (або його копію), що підтверджує взяття на облік у новому податковому органі. Для юридичних осіб, відомості про яких уключаються до ЄДР, це виписка з ЄДР, для решти — довідка за ф. № 4-ОПП.

У будь-якому випадку працівник банку, отримавши документи, вносить зміни до картки зі зразками підписів та відбитка печатки, або клієнт надає нову картку.

Інформуємо контрагентів. Почнемо з господарських договорів, укладених із вашими контрагентами.

Якщо вони містять будь-які істотні умови (наприклад, постачання товару тільки за місцезнаходженням юридичної особи), тоді вам необхідно:

•  або внести зміни до вже наявних договорів (шляхом підписання додаткових угод);

•  або розірвати договори із застарілими відомостями та укласти нові.

Якщо ж таких умов у договорах немає, ви можете повідомити ваших контрагентів, просто надіславши їм повідомлення в довільній формі.

Нюанс. Якщо печатка підприємства містить відомості про його місцезнаходження (що трапляється досить рідко), вам належить її знищити. На підставі нової виписки з ЄДР та акта про знищення виготовте нову печатку.

Не забуваємо про персонал. Нагадаємо, що при зміні істотних умов праці або переведенні на іншу роботу підприємство завчасно (за два місяці до цих подій) зобов’язане повідомити своїх працівників (ст. 32 КЗпП). Тоді поінформований працівник має або погодитися з такою зміною, або звільнитися.

Але! Вам не варто цього робити, якщо юридична особа переїжджає тільки в межах одного району (міста), оскільки переміщення відбувається в межах однієї ж місцевості.

 

Документи і скорочення статті

МКУ Митний кодекс України від 13.03.12 р. № 4495-VI.

Закон № 3392 — Закон України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» від 19.05.11 р. № 3392-VI.

Закон № 2806 — Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.05 р. № 2806-IV.

Закон № 481 — Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.95 р. № 481/95-ВР.

Закон про ліцензування — Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-III.

Порядок № 70 — Порядок реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, які використовують найману працю, затверджений постановою КМУ від 31.01.07 р. № 70.

Порядок № 867 Порядок заповнення торгових патентів, форми Заявки на придбання торгових патентів, затверджений наказом Міндоходів України від 30.12.13 р. № 867.

Порядок № 12 Порядок ведення реєстру, форм реєстраційної заяви, заяви про анулювання реєстрації та свідоцтва про реєстрацію суб’єктів індустрії програмної продукції, які застосовують особливості оподаткування, затверджений наказом МФУ від 14.01.13 р. № 12.

Порядок № 251 Порядок ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання та форми довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, затверджений наказом ДПАУ від 28.05.02 р. № 251.

Порядок № 458 — Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Міндоходів України від 09.09.13 р. № 458.

Інструкція № 492 — Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затверджена постановою Правління НБУ від 12.11.03 р. № 492.

СІПП — суб’єкт індустрії програмної продукції.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі