Отримали рішення податківців, але не згодні з ним? Маєте право його оскаржити. Алгоритм адміністративного оскарження «податкових» та «митних» рішень фіскалів ви знайдете у «БТ», 2014, № 6, с. 4.
При складанні самої скарги можуть виникнути запитання. На два з них фіскали спробували відповісти в листі, що коментується.
1. Якою мовою потрібно складати скаргу? Мовне питання — одне з найгостріших. Особливо в областях, де регіональною мовою визнано російську. Податківці наводять демократичні норми законодавства.
Так, ст. 11 Закону про мови* дозволяє на території розповсюдження регіональної мови в роботі, діловодстві та документації місцевих органів держвлади та органів місцевого самоврядування використовувати регіональну мову (мови). Відвідувачам таких органів гарантоване обслуговування регіональною мовою.
* Закон України «Про засади державної мовної політики» від 03.07.12 р. № 5029-VI.
Також звертатися до органів держвлади, місцевого самоврядування дозволено українською чи іншою мовою, прийнятною для сторін (ст. 6 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.96 р. № 393/96-ВР).
Вважаємо це достатнім доказом того, що скаргу можна оформити й подати російською мовою, а податківці, у свою чергу, повинні її прийняти та розглянути. Принаймні, якщо йдеться про перший (регіональний) рівень оскарження.
2. Скільки рішень можна вказати в одній скарзі? Законодавчих обмежень у цьому питанні немає. Отже, не заборонено вказувати в одній скарзі відразу кілька «поганих» рішень контролерів.
Порада: оскаржуйте декілька рішень «оптом» лише в тому випадку, коли вони стосуються однієї проблеми, наприклад, недоплати ПДВ або використання РРО.