У листі, що коментується, податківці нагадали, що свідоцтва платників ПДВ (далі — Свідоцтво) були скасовані ще в далекому 2014 році («БТ», 2013, № 46, с. 4). Тоді їх замінили на Витяг з Реєстру платників ПДВ (далі — Витяг).
Але щоб згладити різкий перехід від використання одного документа до іншого, п.п. 2 п. 2 наказу № 26* дозволив платникам ПДВ й надалі користуватися Свідоцтвом, але до того моменту, поки:
• не виникнуть зміни в даних про платника ПДВ;
• платник ПДВ не отримає Витяг.
Увага! Уже при першому зверненні з метою отримання Витягу платник ПДВ зобов’язаний був повернути до податкового органу як саме Свідоцтво, так і його посвідчені копії.
При цьому зверніть увагу: жодних часових меж для таких дій не було встановлено. Тому платники ПДВ, у яких не змінювалися реєстраційні дані та які не прагнули отримати Витяг, продовжували працювати на підставі Свідоцтва.
Усе було б добре, якби 19.11.14 р. наказ № 26 не втратив свою чинність у зв’язку з прийняттям нового Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом МФУ від 14.11.14 р. № 1130 (далі — Положення № 1130).
На думку податківців, саме цей факт поставив остаточну крапку в перехідному періоді роботи з ПДВ-свідоцтвами. З 19.11.14 р. виключне право документально підтверджувати статус платника ПДВ отримав Витяг.
До речі, отримувати Витяг у паперовому вигляді не обов’язково. Його можна замовити і в електронному вигляді, направивши фіскалам відповідний запит (п. 7.6 Положення № 1130).
Інформацію про реєстрацію вашого контрагента платником ПДВ ви можете перевірити на офіційному веб-порталі ДФСУ (http://sfs.gov.ua/reestr new).