Нагадаємо: особливістю документальної позапланової перевірки є те, що така перевірка не включається до плану роботи контролерів, а проводиться:
а) за наявності хоча б однієї з підстав, перелічених у п. 78.1 ПКУ;
б) за наявності факту вручення під підпис копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки ( п. 78.4 ПКУ).
Якщо така перевірка є невиїзною, то вона проводиться:
а) виключно у приміщенні органу ДФСУ ( п.п. 75.1.2 ПКУ);
б) на підставі рішення про проведення перевірки, прийнятого керівником органу ДФСУ та оформленого відповідним наказом (за наявності обставин, визначених ст. 77 і 78 ПКУ).
ВСУ у постанові, що коментується, попереджає: підставою для складання наказу може бути тільки дотримання встановлених умов і порядку прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок;
в) за умови направлення або вручення платнику податків (чи його уповноваженому представнику) копії наказу та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки ( п. 79.2 ПКУ).
Важливо! З таким наказом платник має бути ознайомлений до початку перевірки.
Більше того, платнику дозволяється бути присутнім під час проведення перевірки. До речі, такий висновок повністю відповідає приписам п.п. 17.1.6 ПКУ.
Якщо ж контролери не виконають вимоги, прописані у п.п. 78.1.1 і п. 79.2 ПКУ, це може призвести до визнання перевірки незаконною та анулювання її правових наслідків.
Крім того, платник може оскаржити рішення про проведення перевірки до суду. Причому незалежно від її виду.