З 01.01.16 р. діє нова редакція Закону про держреєстрацію*. Під новий Закон Мін’юст розробив Порядок держреєстрації.
* Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.03 р. № 755-IV (у редакції Закону України від 26.11.15 р. № 835-VIII).
Серед головних нововведень слід зазначити такі:
• держреєстрацію може провести будь-який суб’єкт державної реєстрації (держреєстратор, нотаріус, виконавчий орган місцевої ради) у межах повноважень, визначених Законом про держреєстрацію, незалежно від місцезнаходження юрособи (крім громадських формувань) або місця проживання фізособи-підприємця;
• заяву та документи для державної реєстрації можна подати в паперовій або електронній формі. Однак фактично подати документи в електронній формі можна буде тільки після запровадження порталу електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців і громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.
До речі, форми заяв уже затверджені наказом Мін’юсту від 06.01.16 р. № 15/5.
У Порядку держреєстрації прописані загальні правила держреєстрації, а також особливості для держреєстрації:
• через фронт-офіси (центри надання адмінпослуг). Фронт-офіси приймають і видають документи, виготовляють їх копії, а саму держреєстрацію проводять суб’єкти держреєстрації;
• за заявами в електронній формі;
• громадських формувань.
Наказ діє з 12.02.16 р.