25.01.2016

Рекламна роздача товарів: «ні» зобов’язанням з ПДВ

Лист ДФСУ від 29.12.15 р. № 27999/6/99-95-42-01-16-01

Безоплатно, тобто задарма! Безкоштовно роздаєте товари для рекламних цілей і не знаєте, що робити з податковими зобов’язаннями (ПЗ) з ПДВ?

Податківці є лояльними: суми ПДВ, сплачені при купівлі товарів/послуг для проведення рекламних заходів, уключаються до ПК такого платника податку, а ПЗ при безкоштовній передачі товарів/послуг рекламного призначення не нараховуються.

Це тішить! Адже зустрічаються і більш фіскальні консультації. Так, Міжрегіональне ГУ ДФСУ — Центр з обслуговування великих платників податків у листі від 11.11.15 р. № 25227/10/28-10-06-11 стверджує, що в разі безкоштовної передачі товарів ПЗ треба нараховувати двічі (за пп. 198.5 та 188.1 ПКУ), а в листі від 27.11.15 р. № 26071/10/28-10-06-11 обмежилося тільки одним нарахуванням згідно з  п. 188.1 ПКУ («БТ», 2015, № 49, с. 6).

Але з рекламною безкоштовною роздачею справи йдуть дещо краще, ніж зі звичайною безкоштовною передачею. Так, у листі, який коментується, ДФСУ визнає, що розповсюдження товарів для рекламних цілей проводиться в межах госпдіяльності. Але для ненарахування ПЗ податківці висувають умову: вартість товарів/послуг, придбаних для проведення рекламних заходів (у т. ч. для створення та безкоштовного розповсюдження товарів/послуг рекламного призначення), уключається до вартості товарів/послуг, від використання яких підприємство отримує дохід.

По суті, податківці натякають: витрати на рекламу мають уключатися до собівартості рекламованих товарів/послуг. Про це також ідеться в консультації з категорії 101.16 ЗІР ДФСУ.

Але зазвичай витрати на рекламу відносять до витрат на збут і не включають до собівартості реалізованих товарів/послуг ( пп. 17 і 19 П(С)БО 16 «Витрати»). Тому до таких «щедрих» роз’яснень слід ставитися обережно (див. «БТ», 2015, № 43, с. 20).