Теми статей
Обрати теми

Нові форми КОРО: замість нових «мінфінівських» удосконалені «міндоходівські»

Децюра Сергій, Бобро Анатолій, Ушакова Лілія

Мінфін у черговий раз за останні три місяці викладає в новій редакції форми:

• Книги обліку розрахункових операцій на РРО (додаток 1 до Порядку № 547*);

* Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затверджений наказом Мінфіну від 14.06.16 р. № 547.

• Книги обліку розрахункових операцій на господарську одиницю (додаток 2 до Порядку № 547).

Нагадаємо, що попередні форми КОРО були викладені в оновленій редакції наказом Мінфіну від 14.06.16 р. № 547 (див. «БТ», 2016, № 31, с. 4), далі — «мінфінівські» форми КОРО.

Якщо проаналізувати нові форми КОРО, затверджені наказом, що коментується, то вони суттєво відрізняються від попередніх «мінфінівських». Водночас багатьом вони добре знайомі. Річ у тім, що форми цих КОРО практично повністю (за винятком однієї деталі — графи для відображення акцизного податку) повторюють форми КОРО, які діли до 27.06.16 р. Ці форми КОРО були затверджені наказом Міндоходів від 28.08.13 р. № 417 (втратив чинність з 27.06.16 р.), далі — «міндоходівські» форми КОРО.

Тому таке оновлення сміливо можна вважати відновленням «старих» форм КОРО.

Очевидно, причиною такого повернення стало те, що у гонитві за спрощеннями у «мінфінівських» формах КОРО виключили багато корисних граф, які були потрібні для відображення здійснених розрахунків. Наприклад, із «мінфінівської» форми КОРО на господарську одиницю зникли графи, у яких можна було відобразити:

• номер та серію першої і останньої використаних за день розрахункових квитанцій;

• суми коштів, які відображають розмір здійснених операцій щодо службового внесення (при внесенні розмінної монети на початок дня) і службової видачі (використовується при поверненні готівки за проданий товар покупцю).

Заслугою «мінфінівської» форми КОРО на господарську одиницю можна вважати лише появу окремої графи для відображення розміру акцизного податку. Та чи може це бути виправданням для виключення інших граф? Навряд чи.

Тому Мінфін, зрозумівши свій промах, вирішив його виправити. Тепер він не став вигадувати «колесо», а вирішив лише його «удосконалити». У результаті ми отримали «міндоходівські» форми КОРО, доповнені графами для відображення акцизного податку.

Враховуючи такий специфічний спосіб вдосконалення КОРО, у разі наявності у суб’єктів господарювання «міндоходівських» форм КОРО Мінфін дозволив їх зареєструвати, перереєструвати у відповідному контролюючому органі і використовувати для здійснення продажу товарів/послуг. Це ж стосується і «старих» форм КОРО, які на сьогодні використовують суб’єкти господарювання.

Використовувати старі «міндоходівські» форми КОРО можна до скасування їх реєстрації. Водночас у разі здійснення продажу підакцизних товарів «міндоходівські» КОРО можуть використовуватись за умови відображення сум акцизного податку (або іншого податку) у графах, в яких відображається сума ПДВ.

Увага! Вимоги щодо відображення акцизного податку (або іншого податку) у КОРО не поширюються на записи, що формуються на підставі розрахункових документів, визначених у п. 5 наказу Мінфіну від 21.01.16 р. № 13. Тут ідеться про чеки РРО, в яких не відображається сума акцизного податку (це дозволяється, якщо версії внутрішнього програмного забезпечення РРО включені до Держреєстру РРО до 11.03.16 р.).

В інших випадках при продажу підакцизних товарів вам доведеться застосовувати нові форми КОРО.

Що стосується застосування застарілих «мінфінівських» форм КОРО, то у наказі, що коментується, про них не сказано ані слова. На наш погляд, краще від них відмовитися.

Наказ, що коментується, чинний з дня офіційного опублікування.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі