Теми статей
Обрати теми

Податкові накладні «на перевищення» не збільшують реєстраційний ліміт

Кравченко Дар’я
Чи збільшують реєстраційний ліміт податкові накладні, складені на суму перевищення ціни придбання / звичайної ціни над фактичною ціною постачання?

Податкові накладні (ПН) «на перевищення»* мають свій специфічний порядок заповнення. Так, згідно з пп. 15 і 16 Порядку № 1307** такі ПН потрібно заповнювати таким чином:

* Складені в разі перевищення мінімальної бази обкладення ПДВ над фактичною ціною товарів, що поставляються / послуг / продукції / необоротних активів.

** Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307.

• у верхньому правому кутку поставити позначку «Х» і зазначити тип причини «15»16», «17»);

• у рядках, відведених для заповнення даних покупця, — власні дані постачальника (продавця);

• у гр. 2 табличної частини — «перевищення ціни придбання над фактичною ціною постачання товарів/послуг, указаних в податковій накладній № _______» («…звичайної ціни самостійно виготовлених товарів/послуг…», «…балансової (залишкової) вартості над фактичною ціною постачання необоротних активів…»).

У результаті у полі «Отримувач (покупець)» ПН буде зазначено найменування та ІПН самого постачальника.

Зауважте! Ще одним випадком, коли в полі для заповнення даних покупця наводяться дані постачальника, є оформлення ПН на послуги від нерезидента ( п. 12 Порядку № 1307).

Крім того, у таких «нерезидентських» ПН є ще одна особливість. І пов’язана вона якраз із впливом сум ПДВ, зазначених у них, на реєстраційний ліміт (РЛ) покупця.

Річ у тім, що реєстрація в Єдиному реєстрі ПН (ЄРПН) ПН, виписаних при отриманні послуг від нерезидента, збільшує розмір РЛ платника ПДВ, оскільки «вхідний» ПДВ за такою операцією бере участь у формуванні показника ∑НаклОтр. Про це прямо зазначено в п. 2001.3 ПКУ («нерезидентські» ПН перелічені як складові цього показника).

Далі, при розрахунку показника ∑Перевищ ПН, складені на нерезидентські послуги, згадуються в обох складових формули розрахунку цього показника (і у зменшуваному, і у від’ємнику) (п. 9 Порядку № 569***). Тому вони не впливають на показник ∑Перевищ, якщо вони зареєстровані в ЄРПН.

*** Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, затверджений постановою КМУ від 16.10.14 р. № 569.

У результаті, якщо все оформити правильно (зареєструвати ПН в ЄРПН і відобразити в ПДВ-звітності), РЛ покупця від ПН на нерезпослуги тільки збільшиться (детальніше див. у «БТ», 2016, № 33, с. 12).

Увага! З ПН «на перевищення» такий номер не пройде. Незважаючи на те що в полях, призначених для даних покупця, буде зазначено назву самого платника ПДВ (так само, як у «нерезидентських» ПН), наведена в них сума ПДВ тільки зменшить ваш РЛ.

Причина в тому, що ПН «на перевищення» впливає на формулу РЛ через складову ∑НаклВид. Нагадаємо: цей показник уключає загальну суму ПДВ за виданими ПН, зареєстрованими в ЄРПН, і розрахунками коригування до таких ПН, зареєстрованих в ЄРПН (п. 9 Порядку № 569).

І хоча ПН «на перевищення» не видаються покупцю, у складі саме цього показника така ПН вплине на ваш РЛ, оскільки такі ПН виписуються постачальником.

А ось до складової ∑НаклОтр така ПН жодного відношення не має. Адже до нього включаються суми ПДВ за:

отриманими ПН, зареєстрованими в ЄРПН;

• ПН, складеними згідно з п. 208.2 ПКУ (тобто при купівлі послуг у нерезидента) і зареєстрованими в ЄРПН;

• РК до таких ПН, зареєстрованих в ЄРПН.

ПН «на перевищення» до отриманих або «нерезидентських» ПН не належить. Відповідно, РЛ у складі такого показника вони збільшити не можуть.

До речі, підтверджують це й самі податківці (див. роз’яснення в категорії 101.08 ЗІР ДФСУ).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі