Теми статей
Обрати теми

Помилка в коді УКТ ЗЕД: коли покупець отримає право на податковий кредит

Кравченко Дар’я, Децюра Сергій

У листі, що коментується, податківці роз’яснили, як покупцеві товарів сформувати податковий кредит (ПК) за податковою накладною (ПН), що містить помилки в коді УКТ ЗЕД товару.

Контролери наполягають на тому, що помилка в коді УКТ ЗЕД (обов’язковому реквізиті ПН) заважає ідентифікувати здійснену операцію. Отже, ПН з такою помилкою не може бути підставою для віднесення сум ПДВ, зазначених у ній, до ПК ( п. 201.10 ПКУ).

Водночас продавець може виправити таку помилку.

Для того щоб виправити помилку, яка допущена у реквізитах, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг (помилка у коді УКТ ЗЕД є саме такою помилкою), постачальнику достатньо скласти розрахунок коригування (РК) до ПН ( п. 192.1 ПКУ). Реєструвати такий РК у Єдиному реєстрі податкових накладних зобов’язаний той, хто провинився, — продавець.

Інколи продавці відмовляються від виправлення своєї помилки. Наприклад, вважають, що вони все зробили правильно (вказали правильний код УКТ ЗЕД). Якщо так відбувається, то до моменту реєстрації в ЄРПН РК до такої «помилкової» ПН покупець не зможе отримати права на ПК.

Щоб змусити продавця виправити допущений ним промах і скласти РК, податківці радять подати разом із ПДВ-декларацією заяву із скаргою на такого продавця (додаток Д8). Подати її можна протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання ПДВ-декларації за звітний період, у якому допущено помилки у ПН. Скарга не дасть покупцю права на податковий кредит, але може змусити продавця скласти довгоочікуваний РК.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі