06.03.2017

Чи потрібно зберігати документи, якщо перевірки не було 3 роки?

Які терміни передбачені для зберігання документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів суб’єктом господарювання, у тому числі в разі, коли перевірка контролюючим органом не проводилася більше 1095 днів?

Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінзвітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів ( п. 44.1 ПКУ).

Платники податків зобов’язані зберігати вказані документи, а також документи, пов’язані з виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладений на контролюючі органи, не менше 1095 днів* з дня подання податкової звітності, для складання якої використовувалися документи, а в разі її неподання — з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності ( п. 44.3 ПКУ).

* Детальніше про терміни зберігання різних видів документів читайте в «БТ», 2016, № 20, с. 21.

У разі ліквідації платника податків документи за період його діяльності не менше 1095 днів (2555 днів — для документів з трансфертного ціноутворення), що передували даті ліквідації такого платника податків, передаються в архів.

Водночас, якщо вказані вище документи пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження, прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки і передбаченого законом терміну оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менше 1095 днів з дня подання податкової звітності.

За матеріалами ЗІР ДФСУ, підкатегорія 135.01