Підтвердження операції у разі втрати первинного документа

В обраному У обране
Друк
Бухгалтерський тиждень Травень, 2017/№ 22
Що робити, якщо загубили первинні документи?

Якщо суб’єкт господарювання виявив, що у нього втрачені, пошкоджені або дострокового знищені первинні документи, регістри бухобліку, фінзвітність, інші документи, пов’язані з обчисленням податків, то він зобов’язаний у п’ятиденний строк письмово повідомити про це контролюючий орган за місцем обліку. Якщо загубили митну декларацію — повідомити треба контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення ( п. 44.5 ПКУ).

Відновити втрачені документи потрібно протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу. При цьому податкові перевірки, для яких потрібні такі документи, переносяться до відновлення документів.

Якщо після закінчення цього строку документи не будуть відновлені, то контролери проведуть перевірку і будуть вважати, що ці документи були відсутні у платника на час складення звітності ( п. 44.6 ПКУ).

Однак якщо відновлення втрачених документів відбудеться після закінчення перевірки, але до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки, то платник податків має право надати такі документи перевіряючим. А контролери повинні врахувати такі документи під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

Водночас контролюючий орган має право не приймати рішення за результатами проведеної перевірки та призначити позапланову документальну перевірку такого платника податків ( частина четверта п. 44.7 ПКУ).

За матеріалами ЗІР ДФСУ, категорія 135.01

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити