(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 38
  • № 37
  • № 36
  • № 34-35
  • № 33
  • № 32
  • № 31
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
3/21
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Вересень , 2017/№ 39

Визнали претензію — коли можна включити до витрат?

Лист Мінфіну від 16.06.17 р. № 35210-07-10/16083

Можливі випадки, коли підприємство через низку як об’єктивних, так і суб’єктивних причин не виконало взяті на себе зобов’язання. Наприклад, поставило продукцію із затримкою, несвоєчасно оплатило за поставлені товари тощо.

У таких ситуаціях, зазвичай, контрагент відразу не йде до суду, а звертається до порушника з претензією усунути виявлені недоліки та компенсувати збитки.

Якщо суб’єкт господарювання вирішує задовольнити отриману претензію, то в нього виникає закономірне запитання: у якому періоді він має включити до витрат суму такої претензії?

Відповідь на це запитання дав Мінфін у листі, що коментується. Він зробив висновок: суми визнаних претензій відображаються підприємством — одержувачем претензій у складі витрат того звітного періоду, у якому було прийнято рішення задовольнити вимоги заявника претензій.

Пояснює свою позицію Мінфін загальними правила визнання доходів і витрат, що прописані у П(С)БО 16 «Витрати» та в Законі про бухоблік.

Зокрема, витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Водночас це правило не діє, якщо витрати неможливо прямо пов’язати з доходом певного періоду. У цьому випадку витрати відображаються у складі витрат того звітного періоду, у якому вони були здійснені.

Враховуючи те, що отримана претензія не пов’язана з отриманням жодного доходу і може бути виставлена після закінчення здійснення операції, то логічно визнавати витрати на задоволення претензії витратами того періоду, коли її було визнано. Тобто ви погодились із претензією і взяли на себе обов’язок її погасити.

Зверніть увагу. Сам факт погашення претензії (наприклад, сплата коштів) може відбуватись в іншому звітному періоді. Але на витрати ця операція вже не вплине (буде відображена як погашення заборгованості за претензіями).

невиконання зобов’язань, визнана претензія, усунення недоліків, компенсація збитків, включення до витрат додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті