Теми статей
Обрати теми

Подарункові сертифікати в обхід 50 тис. грн.

Солошенко Людмила, податковий експерт
Чи поширюються «готівкові» обмеження на розрахунки подарунковими сертифікатами, які були придбані за готівку?

Ні, не поширюються. Пояснимо чому.

Якщо готівкою за покупки розраховуються покупці — звичайні фізособи, діє «готівкове» обмеження з п. 6 розд. II «касового» Положення № 148.

Нагадаємо. Суб’єкти господарювання можуть здійснювати готівкові розрахунки протягом одного дня за одним або декількома платіжними документами зі звичайними фізособами (непідприємцями) — у розмірі до 50 тис. грн. (включно). Розрахунки «понад» таку граничну суму повинні здійснюватися лише безготівковим способом — через банки.

Якщо підприємство реалізує покупцям подарункові сертифікати (номіналом до 50 тис. грн.), то потім такими сертифікатами можна оплатити «велику» покупку (вартістю «понад» 50 тис. грн.).

Тобто продавець (юр- чи фізособа) здійснює «емісію» подарункових сертифікатів (номіналом до 50 тис. грн.: ну, наприклад, номіналами «10», «20», «30», «40», «50» тис. грн.). Такі сертифікати реалізуються («пробиваються») покупцям окремими чеками РРО (кожен чек — на суму, що не перевищує «граничні» 50 тис. грн.). До речі, зауважимо, що ідентифікації (персоніфікації) покупців (тобто хто скільки придбав сертифікатів) у таких випадках, зазвичай, не передбачено. А тому неможливо підтвердити, що сертифікати придбавалися, наприклад, відразу в один день або поштучно в різні дні.

Надалі покупець, який бажає здійснити «велику» покупку (вартістю понад 50 тис. грн.), розраховується за неї подарунковими сертифікатами. Звідки на руках у покупця відразу декілька сертифікатів, продавця не повинно особливо хвилювати. Адже їх могли презентувати друзі-родичі покупця з нагоди його дня народження чи іншої врочистості. Врешті-решт їх збирати міг і сам покупець, придбаваючи поштучно в різні дні. Тоді розрахунки за товари/послуги сертифікатами не є готівковими розрахунками і під «готівкове» 50-тисячне обмеження не підпадають.

Тож при оформленні операцій з використанням сертифікатів готівкові обмеження не порушуються. Причому ні на етапі продажу сертифікатів (оскільки кожен чек на їх продаж не перевищував «граничних» 50 тис. грн.), ні на етапі отоварювання сертифікатів (оскільки при продажу товарів/послуг за сертифікати готівкові кошти взагалі не ходять).

І декілька слів з приводу обліку. Нагадаємо, що суть операції з продажу сертифіката полягає в оформленні передоплати за товар/послугу, а не в придбанні власне сертифіката. Тому в бухгалтерському обліку продаж подарункових сертифікатів відображається як звичайне отримання авансу, який ніяк не впливає на фінрезультат (а отже, і на податковоприбутковий облік). Тоді як у ПДВ-обліку нарахувати ПЗ (як з передоплати — першої події) доведеться.

Подальше погашення подарункового сертифіката (отоварювання) пройде в обліку як звичайна реалізація товару/послуги. Тобто вплине на фінрезультат і податковоприбутковий облік. А ось у ПДВ-обліку погашення сертифіката ніяк не відобразиться (лист ДФСУ від 21.10.16 р. № 22779/6/99-99-15-03-02-15). Детальніше про подарункові сертифікати див. у статті «Подарункові сертифікати: нюанси обліку та оподаткування» // «БТ», 2018, № 38.

Ну і про всяк випадок зауважимо, що 50-тисячне обмеження не поширюється на розрахунки, здійснювані з використанням електронних платіжних засобів (платіжних карток). Про це говорять і податківці (див роз’яснення у категорії 109.13 ЗІР ДФСУ). А тому якщо «велику» понад 50-тисячну покупку покупець оплатить карткою, то обійтися можна і без сертифікатів — жодних запитань щодо суми платежу і готівкового обмеження в такому разі не виникне і поготів.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі