Податкове ПОВIдомленнЯ-рішення — не якась ПОВІЯ:
сунули й забули...
Оскарження податкового повідомлення-рішення в судовому порядку
Лист Державної податкової служби України
від 12.04.2012 р. № 6499/6/10-1113/1668
Державна податкова служба України розглянула ваше звернення <...> і в межах компетенції повідом-ляє.
Приписами статті 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ´рунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Із зазначеного звернення вбачається, що Державною податковою інспекцією у Києво-Святошинському районі у 2011 році було проведено перевірку ТОВ <...> щодо дотримання вимог податкового законодавства, за результатами якої складено акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток від 10.11.2011 р. № 12/1501/32739864, яким встановлено завищення у другому кварталі 2011 року від’ємного значення об’єкта оподаткування з податку на прибуток та заниження грошового зобов’язання з цього податку (податкові повідом-лення-рішення від 03.12.2011 р. № 0010821501, № 0010811501).
ТОВ <...> звернулося з адміністративним позовом до окружного адміністративного суду про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень.
Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України (далі — КАС України) розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно з частиною п’ятою цієї статті суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає.
При цьому звертаємо вашу увагу, що частиною другою статті 71 КАС України встановлено, що в адмі-ністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних пов-новажень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, а відповідно до частини третьої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних пов-новажень адміністративні суди перевіряють усі обставини справи, у тому числі досліджують усі наявні докази.
Пунктом 1 частини другої статті 162 КАС України встановлено, що у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про скасування або визнання нечинним рішення суб’єкта владних повноважень чи окремих його положень.
Заступник Голови
А. Ігнатов
Від редакції
ДПСУ процитувала процесуальні норми, що стосуються оскарження податкового повідомлення-рішення в судовому порядку.
Детальніше про тягар доведення за податковими спорами — див. «Бухгалтер» № 36’2009, с. 48–50, і № 37’2009, с. 46–47, а також лист Держпідприємництва від 18.02.2010 р. № 2023 у № 10’2010 на с. 28–29.