Теми статей
Обрати теми

Реквізит «Місце складання»: а якщо...

Михайло Шевчук, податковий експерт, m.shevchuk@buhgalter911.com
У нас є купа видаткових накладних від постачальників без реквізиту «Місце складання». Чи можна від руки вписати його самим, адже чіткої вимоги щодо того, як мають бути внесені дані (від руки чи друкарським способом), у законодавстві немає?
бухоблік, первинка, обов’язкові реквізити

Так, дійсно, у загальному випадку не заборонено використовувати «комбінований» спосіб: частково друком, частково від руки. Але якщо у вас є первинні документи, отримані від постачальників з незаповненими/відсутніми обов’язковими реквізитами, не поспішайте робити частину роботи за них. Адже права на це ви не маєте, про що детальніше далі.

* Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88.

Реквізит «Місце складання» справді є обов’язковим у первинному документі згідно з абз. 3 ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік. Вторує йому і абз. 1 п. 24 Положення № 88.

Згідно з п. 2.15 цього Положення первинні документи підлягають обов’язковій перевірці (в межах компетенції) працівниками, які ведуть бухоблік, за формою і змістом.

img 1Тобто перевіряється наявність у документі обов’язкових реквізитів та відповідність госпоперації чинному законодавству у сфері бухобліку, логічна ув’язка окремих показників.

У разі виявлення невідповідності документів таким вимогам п. 2.16 Положення № 88 велить передати їх з письмовим обґрунтуванням керівнику підприємства. До окремого письмового рішення керівника такі документи не приймаються до виконання. Виходить, ці вимоги не були враховані вчасно.

Як же вийти з подібної ситуації?

img 2Вважаємо, що заручитися підтримкою керівника (причому бажано саме у письмовій формі) потрібно, навіть якщо вчасно цього не зробили.

Можна звернутися до укладачів цих документів для усунення відповідних недоліків. А якщо вони «на контакт» не підуть?..

Взагалі, чи є відсутність обов’язкового реквізиту (причому такого, на нашу думку, не дуже істотного) підставою для визнання документа нікчемним з усіма, так би мовити, можливими звідси наслідками?

Однією з тенденцій судової практики є те, що незначні недоліки у заповненні реквізитів первинних бухгалтерських документів не роблять їх недійсними і не свідчать про їх неналежну якість та неприпустимість використання як доказів**. Чудово! Тобто отримані вами документи, хай і не ідеальні, та в той же час і не нікчемні!

** Див., наприклад, постанови ВАСУ від 18.05.2016 р. № К/800/5645/16 та від 16.12.2015 р. № К/800/30094/15.

При цьому ВАСУ називає несуттєвими недоліки, за наявності яких є можливість встановити: (1) зміст господарської операції; (2) вартісне вираження цієї операції; (3) учасників господарської операції; (4) інші відомості, інформація про які має міститися в обов’язкових реквізитах.

У принципі, проблема в цьому випадку може виникнути лише з останнім пунктом переліку. У той же час той факт, що бухгалтер сама готова внести значення реквізиту «Місце складання», свідчить про те, що проблем з його встановленням немає!

img 3Але, задля уникнення можливих проблем у майбутньому, рекомендуємо вам вказати постачальникам на допущені ними недоліки, щоб надалі вони не робили подібного.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі