Теми статей
Обрати теми

Не забуваємо — подаємо Повідомлення про виплату соцстрахівських коштів

Біляєва Олена, експерт з питань оплати праці
Повідомляти Фонд соціального страхування про виплату коштів застрахованим особам страхувальників зобов’язали майже два роки тому — з 01.10.2018 р. Відтоді чимало води сплило. Пропонуємо трохи освіжити знання.

Усім відомо: отримавши соцстрахівські кошти на рахунок і виплативши їх працівникам, роботодавець зобов’язаний відзвітувати перед Фондом соцстраху (далі — ФСС). Для цього потрібно направити Повідомлення про те, що кошти виплачено в повному обсязі й у призначений строк.

Форма та зміст Повідомлення. Форму Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам можна знайти в додатку 2 до Порядку № 12*. Заповнити її дуже просто img 1. Лише потрібно зазначити щодо кожної застрахованої особи, якій було здійснено соцстрахівські виплати:

* Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою правління ФСС від 19.07.2018 р. № 12.

— П. І. Б.;

— дані листка непрацездатності (серію та номер);

— дату виплати та суму виплаченої допомоги, яку було профінансовано ФСС.

Суми в Повідомленні наводимо «грязні», тобто з урахуванням ПДФО/ВЗ.

Зміна місцезнаходження. Якщо трапилося так, що після подання заяви-розрахунку роботодавець змінив своє місцезнаходження, Повідомлення про виплату коштів можна подати до органу ФСС за новим місцем реєстрації.

Спосіб подання. У страхувальників є можливість направити Повідомлення до ФСС одним з трьох способів (п. 10 Порядку № 12):

— в електронному вигляді з використанням електронного підпису;

— листом із повідомленням;

— принести безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення.

Безумовно, надсилання Повідомлень електронкою значно спрощує життя бухгалтера. Як це зробити?

Передусім у вас мають бути оформлені кваліфіковані електронні підписи (КЕП) відповідальних осіб (керівник, головний бухгалтер, ФОП) та електронна печатка (якщо печатка у вас є). Також буде потрібне спеціалізоване програмне забезпечення для створення і надсилання електронних документів до ФСС. Ви можете обрати його самостійно. Наприклад, такі програми, як «M.E.doc» або «Соната», цілком відповідають вимогам до програмного забезпечення для електронного документообігу з ФСС.

Ну і, звичайно, укладіть договір про подання електронних документів з відділенням робочого органу ФСС.

Наказом виконавчої дирекції Фонду від 26.08.2020 р. № 415-од затверджено нову форму примірного договору про надання електронних документів до Фонду. Її ви можете знайти на сайті ФСС за посиланням: www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/ 970844 (ср. ). Також договір можна отримати у виконавчій дирекції або відділенні ФСС за своїм місцезнаходженням або місцем проживання.

Договір укладається в паперовій формі у двох примірниках і містить вимоги щодо електронного документообігу.

На практиці ФСС вимагає від страхувальника разом з договором подати витяг з ЄДРПОУ та наказ на призначення керівника.

Усі документи мають бути засвідчені підписом керівника/ФОП і печаткою (за наявності). Електронні документи від страхувальників ФСС приймає через існуючу автоматизовану систему прийняття електронних документів, яка використовувалася для приймання звіту Ф4-ФСС з ТВП.

Для подання електронного Повідомлення страхувальник у спеціалізованій програмі обирає потрібний бланк (Повідомлення має код С1100201), заповнює необхідні реквізити, підписує електронним підписом/печаткою, обирає адресу одержувача ezvit@fssu.gov.ua і відправляє документ до ФСС.

За фактом надходження Повідомлення ФСС направляє страхувальникові сповіщення, які останній приймає у своїй спеціалізованій програмі у вигляді квитанцій. Кожна з трьох квитанцій фіксує:

перша — факт і час отримання електронного Повідомлення Фондом. Власне, ця дата і вважається датою подання Повідомлення;

друга — факт надходження електронного документа (Повідомлення) до відділу ФСС, який за результатами перевірки засвідчує факт і час його надіслання для подальшого опрацювання та дату реєстрації в базі даних ФСС;

третя — факт і час приймання/неприймання електронного Повідомлення за результатами його обробки і перевірки відділенням ФСС за місцем реєстрації страхувальника. Також ця квитанція містить інформацію про реєстраційний номер і дату реєстрації документа (Повідомлення) в базі даних Фонду.

Строки подання Повідомлення і відповідальність. Подати Повідомлення потрібно протягом місяця з дня проведення виплат.

Якщо ви пропустили цей строк, не поспішайте панікувати. У вас у запасі є ще 2 місяці для подання Повідомлення (див. далі).

Штрафів за неподання Повідомлення Порядок № 12 не передбачає.

Але пам’ятайте! Забудькуватому роботодавцеві, який так і не повідомить ФСС про проведені виплати протягом 3 місяців з дня здійснення фінансування, може загрожувати перевірка з питань використання коштів Фонду. І якщо під час перевірки знайдуть порушення, то роботодавцеві «світять» фінсанкції за ч. 6 ст. 15 Закону про загальнообов’язкове державне соцстрахування: повернення всієї суми неправомірно витрачених коштів ФСС і штраф у розмірі 50 % такої суми.

А винним посадовим особам може загрожувати адмінштраф у розмірі від 136 до 255 грн за ст. 1655 КпАП.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі