Теми статей
Обрати теми

Набуття стажу державного службовця на посаді секретаря-друкарки

Сербіна Анастасія, адвокат
Вивчаючи судові рішення щодо стажу роботи державних службовців, натрапили на цікаву практику включення до стажу держслужбовця періоду роботи працівника на посаді секретаря-друкарки прокуратури. Пропонуємо ознайомитись із вказаним рішенням.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Закон № 1789 — Закон України «Про прокуратуру» від 05.11.91 р. № 1789-XII.

Закон № 3723 — Закон України «Про державну службу» від 16.12.93 р. № 3723-XII.

Порядок — Порядок обчислення стажу державної служби, затверджений постановою КМУ від 03.05.94 р. № 283.

Постанова № 758 — постанова Кабінету Міністрів України «Про доповнення порядку обчислення стажу державної служби від 10.11.94 р. № 758.

Постанова № 38 — постанова Кабінету Міністрів України «Про умови оплати праці працівників органів прокуратури» від 21.01.93 р. № 38.

СУТЬ СПОРУ

ОСОБА_1 звернулася до суду із заявою про встановлення факту набуття стажу державного службовця на посаді секретаря-друкарки прокуратури N-ської області з 07.09.87 р. по 16.10.89 р. та на посаді старшого інспектора прокуратури області з 16.10.89 р. по 31.12.93 р., який зараховується до спеціального стажу роботи та дає право на нарахування пенсії за вислугою років згідно зі ст. 501 Закону № 1789. Обґрунтувала свої вимоги тим, що на цей час вказана посада спеціаліста віднесена до відповідних посад державного службовця з присвоєнням відповідного рангу державного службовця. Стаж роботи на посаді спеціаліста обласної прокуратури зараховується до стажу роботи державного службовця для виплати надбавки за вислугу років.

Позивач вважає, що виконувана нею робота в період часу з 07.09.87 р. по 31.12.93 р. зараховується до стажу державної служби.

ОСОБА_1 звернулася до комісії зі встановлення трудового стажу працівникам органів прокуратури з питання зарахування часу роботи на посадах секретаря-друкарки та старшого інспектора прокуратури до спеціального стажу роботи, який дає право на нарахування пенсії за вислугою років згідно зі ст. 501 Закону № 1789.

18.11.2014 р. вона отримала відповідь за підписом голови комісії зі встановлення трудового стажу працівникам органів прокуратури про те, що зарахування до стажу державної служби часу роботи на посадах секретаря-друкарки та старшого інспектора прокуратури області має спірний характер, а тому вона має право вирішити його у судовому порядку.

Представник прокуратури N-ської області заяву не визнала та пояснила, що ці посади не відносяться до державної служби.

ОБҐРУНТУВАННЯ РІШЕННЯ СУДУ

Судом установлено, що відповідно до наказу прокурора N-ської області № 150-л від 07.09.87 р. ОСОБА_1 була прийнята на посаду секретаря-друкарки прокуратури N-ської області.

16.10.89 р. згідно з наказом № 202-л ОСОБА_1 призначена на посаду старшого інспектора прокуратури N-ської області тимчасово, з 01.08.90 р. наказом № 154-л від 25.07.90 р. переведена на вищезазначену посаду, яку займала до 31.12.93 р. А з 31.12.93 р. наказом прокурора N-ської області № 245-л ОСОБА_1 призначена на посаду стажиста помічника прокурора N-ського району N-ської області. 25.04.94 р. наказом прокурора N-ської області № 91-л ОСОБА_1 призначена на посаду стажиста слідчого прокуратури N-ського району.

За період роботи в органах прокуратури призначалася на посади помічника прокурора району, прокурора відділу нагляду за додержанням і застосуванням законів прокуратури області, прокурора відділу представництва інтересів громадян та держави в суді управління організації представництва Головного управління представництва в суді, захисту інтересів громадян та держави при виконанні судових рішень Генеральної прокуратури України тощо.

Період роботи на посадах секретаря-друкарки, старшого інспектора прокуратури N-ської області з 07.09.87 р. по 31.12.93 р. зараховано прокуратурою N-ської області ОСОБА_1 до стажу роботи, що дає право на отримання процентних надбавок за вислугу років в органах прокуратури.

Працюючи на зазначених посадах з 07.09.87 р. по 31.12.93 р., ОСОБА_1 виконувала той же обсяг роботи і ті ж самі функції, що виконують на цей час спеціалісти обласної прокуратури, віднесені до відповідних посад державних службовців з присвоєнням відповідного рангу державного службовця, та її посадові обов’язки були такими ж, оскільки посади секретаря-друкарки, інспектора (старшого інспектора) прокуратури області в минулому ні за яким критерієм не відрізняються від посади спеціаліста прокуратури області у теперішній час.

Посади і органи, час роботи в яких зараховується до стажу державної служби, визначено Порядком обчислення стажу державної служби. Відповідно до п. 2 вказаного Порядку до стажу державної служби зараховується робота (служба) на посадах керівних працівників і спеціалістів в апараті органів прокуратури, судів, нотаріату, дипломатичної служби, митного контролю, внутрішніх справ, служби безпеки, розвідувальних органів, інших органів, управління військових формувань, Держспецзв’язку, Адміністрації Держспецтрансслужби, державної податкової та контрольно-ревізійної служби, Держфінінспекції, її територіальних органів.

Пунктом 3 Порядку передбачено, що до стажу державної служби включається також робота на посадах службовців в органах, зазначених у п. 2 цього Порядку і додатку до нього, якщо при просуванні по службі вони зайняли посади державних службовців.

Згідно з п. 4 вищезазначеного Порядку документом для визначення стажу державної служби є трудова книжка та інші документи, які відповідно до чинного законодавства підтверджують стаж роботи.

Як вбачається з матеріалів справи, копією трудової книжки підтверджено, що заявниця з 07.09.87 р. по 16.10.89 р. працювала на посаді секретаря-друкарки N-ської обласної прокуратури.

Відповідно до постанови № 758, якою внесені зміни до Порядку, до стажу державної служби зараховуються всі періоди роботи на посадах службовців в органах, визначених у п. 2 Порядку обчислення стажу державної служби та додатку до нього, якщо при просуванні по службі вони зайняли посади державних службовців. Під терміном «просування по службі» треба розуміти безпосередній перехід з посади службовця на посаду державного службовця в період роботи в державних органах.

Відповідно до постанови № 38 (постанова втратила чинність 02.02.2000 р.), якою були визначені посадові оклади службовців прокуратури (таблиця 5), посада друкарки була віднесена до категорії службовців.

Вимога до осіб, які займають посади державних службовців, щодо наявності в них вищої освіти, в тому числі юридичної освіти, настала лише з 01.09.99 р., тобто після затвердження наказу Головного управління державної служби України № 65 від 01.09.99 р. Вимога щодо наявності вищої освіти для роботи на посаді державного службовця регламентована ч. 5 ст. 501 Закону № 1789 та вступила в дію 12.07.2001 р.

Статтею 22 Конституції України передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Отже, вимога стосовно обов’язковості вищої освіти на час роботи з 07.09.87 р. по 31.12.93 р. на ОСОБА_1 не поширювалася.

Таким чином, час роботи з 07.09.87 р. по 16.10.89 р. на посаді секретаря-друкарки прокуратури N-ської області та час роботи з 16.10.89 р. по 31.12.93 р. на посаді старшого інспектора прокуратури області зараховується до стажу державної служби і є спеціальним стажем роботи, що дає право на пенсію за вислугою років згідно зі ст. 501 Закону № 1789.

Факт просування по службі підтверджено витягом з трудової книжки ОСОБА_1, яка з посади службовця перейшла на посаду державного службовця в період роботи в прокуратурі N-ської області.

РІШЕННЯ СУДУ

12.01.2015 р. рішенням районного суду у справі № 554/18061/14-ц вирішено заяву ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення, задовольнити повністю. Судом установлено факт набуття стажу державного службовця ОСОБА_1 на посаді секретаря-друкарки прокуратури N-ської області з 07.09.87 р. по 16.10.89 р. та на посаді старшого інспектора прокуратури області з 16.10.89 р. по 31.12.93 р., який зараховується до спеціального стажу роботи та дає право на нарахування пенсії за вислугою років згідно зі ст. 501 Закону № 1789. Вказане рішення в апеляційному порядку не оскаржувалось.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі