Теми статей
Обрати теми

Чи проводиться спецперевірка переобраного міського голови

Коваленко Наталія, юрист
Чи підлягає спеціальній перевірці міський голова, обраний на наступний строк?

25 жовтня 2015 року відбудуться чергові місцеві вибори. У зв’язку з обранням або переобранням деяких посадових осіб місцевого самоврядування у працівників кадрових служб виникла необхідність прояснити деякі питання.

1. Коли проводити спеціальну перевірку новообраного міського голови? У разі проведення перевірки після обрання — чи може він виконувати свої повноваження без результатів спецперевірки? Чи підлягає спеціальній перевірці міський голова, обраний на наступний строк?

Згідно з Порядком проведення спеціальної перевірки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 р. № 171 (далі — Порядок № 171), спеціальна перевірка проводиться стосовно осіб, які претендують на зайняття конкретних посад.

Спеціальна перевірка не проводиться щодо: кандидатів на пост Президента України, кандидатів у народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та на посади сільських, селищних, міських голів.

Зверніть увагу, міський голова обирається шляхом прямого волевиявлення громадян. Під час подання документів до відповідної виборчої комісії кандидат на цю посаду подає відомості, у тому числі фінансового характеру. У разі його обрання чи переобрання міський голова набуває повноважень з моменту оголошення відповідною міською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання.

Відповідно до ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. №280/97-ВР (далі — Закон про місцеве самоврядування) повноваження міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої ст. 79 Закону про місцеве самоврядування.

Тож новообраний чи переобраний міський (сільський, селищний) голова залишиться без спецперевірки.

2. Посади секретаря міської ради (обирається депутатами ради), заступників міського голови (затверджуються радою) відносяться до IV категорії посад (за Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. № 1700-VII спеціальній перевірці підлягають посади, віднесені згідно із ч. 1 ст. 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-II (далі — Закон про службу в ОМС) до першої - третьої категорій).

Питання: чи повинні проходити спецперевірку:

— секретар міської ради;

— заступники міського голови?

Коли проводити спеціальну перевірку цих осіб? У разі проведення спецперевірки після обрання чи затвердження — можуть вони виконувати свої повноваження без результатів спецперевірки? Чи підлягають спеціальній перевірці секретар міської ради, заступники міського голови обрані або затверджені на наступний строк?

Спеціальна перевірка стосовно претендентів на посади в органах місцевого самоврядування, призначення (обрання) чи затвердження на які здійснюється місцевою радою, проводиться відповідно до Порядку № 171 після їх призначення (обрання) чи затвердження на відповідні посади. Відповідно до Порядку № 171 спеціальній перевірці підлягають посади, віднесені згідно із ч. 1 ст. 14 Закону про службу в ОМС до першої- третьої категорій.

Для проведення спеціальної перевірки такі особи протягом трьох робочих днів з дня призначення (обрання) чи затвердження подають до органу місцевого самоврядування документи, передбачені Порядком № 171.

У разі ненадання такою особою у встановлений строк згоди на проведення спеціальної перевірки або встановлення за результатами її проведення обставин, які є підставою для відмови у призначенні (обранні) чи затвердженні на посаду, її повноваження за відповідною посадою достроково припиняються без припинення повноважень депутата ради. Така особа звільняється з посади без прийняття рішення відповідною радою.

На підставі норм, зазначених у ст. 14 Закону про службу в ОМС, до четвертої категорії посад відносяться: посади голів постійних комісій з питань бюджету обласних, Київської та Севастопольської міських рад (у разі, коли вони працюють у раді на постійній основі), керівників управлінь і відділів виконавчого апарату обласних, Севастопольської міської та секретаріату Київської міської рад, секретарів міських (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення) рад, заступників міських (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення) голів з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючих справами (секретарів) виконавчих комітетів, директорів, перших заступників, заступників директорів департаментів міських (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення) рад, міських (міст районного значення) голів, селищних і сільських голів, посади заступників голів районних рад.

Тож, якщо посади секретаря міської ради і заступника міського голови не віднесені до посад 1- 3 категорій, то згідно з вимогами Порядку № 171 спецперевірка щодо них не проводиться.

3. Міський голова, секретар міської ради або заступник міського голови (які працюють у раді) обрані або затверджені радою на наступний строк. Чи необхідно робити запис в трудовій книжці про звільнення, а потім про обрання (затвердження, призначення)?

Так, потрібно. Повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах. Стаття 26 Закону про місцеве самоврядування передбачає, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск; обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради.

Тож повноваження «старих» міського голови, заступника і секретаря припиняються разом з повноваженнями «старої» ради. «Новий» склад ради обирає «нових» керівників, навіть якщо «старі» будуть переобрані.

Перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради в кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до ст. 45 Закону про місцеве самоврядування. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів, а також про підсумки виборів відповідно сільського, селищного, міського голови. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання та новообраного сільського, селищного, міського голови відповідно до статті 42 цього Закону головує на пленарних засіданнях ради першої сесії новообраний голова.

У разі якщо на час проведення першої сесії відповідний сільський, селищний, міський голова не обраний, про що на сесії ради інформує голова територіальної виборчої комісії, рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості трьох - п’яти осіб. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання секретаря ради. З часу обрання секретаря ради він головує на пленарних засіданнях ради.

Не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.

Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 р. № 1160-IV. До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі