Теми статей
Обрати теми

Проводимо конкурс: порядок проведення

Турчин Ірина, магістр державного управління
З метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов’язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби. У цій статті поговоримо про деякі нюанси проведення конкурсу на посади державних службовців в органах влади.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Закон № 889 Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889.

Порядок проведення конкурсу Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 р. № 246.

Порядок № 72 — Порядок визначення спеціальних вимог до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорій «Б» і «В», затверджений наказом Національного агентства України з питань державної служби від 06.04.2016 р. № 72.

ОГОЛОШЕННЯ КОНКУРСУ

У попередній статті ми вже писали, що рішення про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії «А» приймає суб’єкт призначення. Нацдержслужба вносить суб’єкту призначення проект рішення про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії «А». Рішення про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорій «Б» і «В» приймає керівник державної служби в державному органі.

Тож для того, щоб запустити механізм проведення конкурсу, перш за все потрібен розпорядчий документрішення про оголошення конкурсу.

У рішенні зазначаються: власне вимога оголосити конкурс, назва посади, на яку конкурс оголошується; рішенням також затверджуються умови його проведення, надається доручення службі персоналу забезпечити оприлюднення оголошення про проведення конкурсу на офіційному веб-сайті та передачу цього розпорядження відповідному Міжрегіональному управлінню Нацдержслужби.

Нагадаємо, вимогами Закону № 889 і Порядку проведення конкурсу передбачено, що оголошення про проведення конкурсу на вакантну посаду державної служби оприлюднюється:

за категорією «А» — на офіційних веб-сайтах суб’єкта призначення та Нацдержслужби;

за категоріями «Б» і «В» — на офіційних веб-сайтах державного органу, в якому проводиться конкурс, та Нацдержслужби.

З метою значного поширення інформації про вакансію така інформація може бути додатково оприлюднена на інших веб-сайтах або в засобах масової інформації.

Тож другий крокоприлюднення рішення про оголошення конкурсу.

Суб’єкт призначення або керівник державної служби в державному органі, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, надсилає в електронній формі Нацдержслужбі рішення про оголошення конкурсу та умови проведення конкурсу за формою згідно з додатком 1 до Порядку проведення конкурсу (скановану копію наказу у форматі .pdf та умови проведення конкурсу у форматі .doc або .docx) не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня підписання відповідного рішення.

Суб’єкт призначення або керівник державної служби в державному органі, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей, мм. Києва або Севастополя, одного або кількох районів, надсилає територіальному органу Нацдержслужби за місцем розташування рішення про оголошення конкурсу та умови проведення конкурсу за формою згідно з додатком 1 в електронній формі (скановану копію наказу у форматі .pdf та умови проведення конкурсу у форматі .doc або .docx) не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня підписання відповідного рішення.

Зверніть увагу! Умови проведення конкурсу, зазначені у додатку 1 до Порядку проведення конкурсу, мають відмінності від вимог до осіб, які претендують на вступ на державну службу, формуються та затверджуються за формами, наведеними у додатках 1 — 4 до Порядку № 72.

Важливо! Якщо інформація про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби не доступна у форматі .pdf, .doc або .docx, відповідне рішення про оголошення конкурсу та умови проведення конкурсу повинні бути повернуті відповідному органу без розгляду шляхом надсилання повідомлення електронною поштою.

Рішення про оголошення конкурсу та умови проведення конкурсу надсилаються:

1) суб’єктом призначення або керівником державної служби в державному органі, юрисдикція якого поширюється на всю територію України на електронну адресу Нацдержслужби — vacancy@nads.gov.ua;

2) суб’єктом призначення або керівником державної служби в державному органі, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей, мм. Києва або Севастополя, одного або кількох районів на електронну адресу територіальних органів Нацдержслужби із початком vacancy.

Перевірка рішення про оголошення конкурсу та умов проведення конкурсу проводиться Нацдержслужбою або його територіальними органами не довше одного робочого дня з часу надходження такого рішення.

У разі невідповідності рішення вимогам законодавства про це повідомляється відповідний суб’єкт призначення шляхом надсилання листа на електронну адресу такого державного органу.

Територіальні органи Нацдержслужби надсилають рішення, що відповідають вимогам законодавства на електронну адресу Нацдержслужби control@nads.gov.ua для їх опублікування.

Усі рішення про оголошення конкурсу та умови проведення конкурсу, що відповідають вимогам законодавства, Нацдержслужба розміщує на своєму офіційному веб-сайті у розділі «Вакансії» не пізніше наступного робочого дня з дня їх надходження.

Державні органи повідомляють про результати проведення конкурсів Нацдержслужбу на електронну адресу – results@nads.gov.ua із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові переможця, дати та номера розміщеного на офіційному веб-сайті Нацдержслужби оголошення про проведення конкурсу.

Третій крок — направлення пакета документів щодо оголошення конкурсу Нацдержслужбі або її територіальним підрозділам.

СКЛАД, ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ І РОБОТИ ТА ПОВНОВАЖЕННЯ КОНКУРСНОЇ КОМІСІЇ

Конкурс на зайняття вакантної посади державної служби категорії «А» проводить Комісія з питань вищого корпусу державної служби (далі — Комісія).

Для проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорій «Б» і «В» керівником державної служби утворюється конкурсна комісія у складі голови і членів комісії.

Зверніть увагу:

конкурс на зайняття вакантної посади керівника територіального органу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади та інших державних органів та їх заступників проводить конкурсна комісія, утворена керівником державної служби державного органу вищого рівня

конкурс на зайняття вакантних посад заступників голів облдержадміністрацій проводить конкурсна комісія, утворена керівником територіального органу Нацдержслужби

конкурс на зайняття вакантних посад заступників голів райдержадміністрації проводить конкурсна комісія, утворена головою облдержадміністрації

конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії «Б» в усіх інших випадках та категорії «В» проводить конкурсна комісія, утворена керівником державної служби в державному органі

Відповідно до Порядку проведення конкурсу конкурсна комісія утворюється у складі не менше п’яти осіб.

Четвертий крок — видання розпорядчого документа про утворення конкурсної комісії і затвердження її персонального складу.

До складу конкурсної комісії входять:

представники служби управління персоналом;

юридичної служби;

окремих структурних підрозділів державного органу.

До складу конкурсної комісії можуть залучатися представники громадських об’єднань, що діють відповідно до Закону України «Про громадські об’єднання», в установленому Нацдержслужбою порядку (зверніть увагу, що на сьогодні такий порядок не затверджено!).

До роботи конкурсної комісії можуть залучатися державні службовці, в тому числі з інших державних органів, працівники, науковці та експерти у відповідній сфері, а також представник виборного органу первинної профспілкової організації за її наявності.

Щодо адміністратора.

За поданням керівника спеціального структурного підрозділу Нацдержслужби, який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення комісії, Голова Нацдержслужби з числа працівників спеціального структурного підрозділу визначає особу, яка буде виконувати функції адміністратора під час проведення конкурсного відбору на посади державної служби категорії «А».

Для усіх інших керівник державної служби, органу, в якому проводиться конкурс, визначає з числа працівників служби управління персоналом особу, яка буде виконувати функції адміністратора під час проведення конкурсного відбору на посади державної служби категорій «Б» і «В».

У разі коли в державному органі служба управління персоналом утворена не як структурний підрозділ, функції адміністратора виконує спеціаліст з питань персоналу.

Тож функції адміністратора у більшості випадків виконує фахівець служби персоналу!

Адміністратор несе персональну відповідальність за проведення письмових етапів конкурсу та за розголошення інформації, що стала йому відома під час проведення конкурсу.

Адміністратор веде протокол засідання конкурсної комісії, оформляє відомості результатів конкурсу тощо.

Будьте уважні! Засідання конкурсної комісії є правомочним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її членів.

ПРИЙНЯТТЯ ТА РОЗГЛЯД ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ УЧАСТІ В КОНКУРСІ

Служба управління персоналом та спеціальний структурний підрозділ веде облік та реєструє всі документи для участі в конкурсі, надіслані особами, які бажають взяти у ньому участь.

Служба управління персоналом державного органу, в якому оголошено конкурс, проводить перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим законом вимогам у триденний строк з дня їх надходження та повідомляє кандидату про результати такої перевірки у той самий строк.

Тобто після того, як кандидат на ту чи іншу посаду подав документи, служба персоналу відповідного органу протягом 3 днів повинна перевірити ці документи і повідомити кандидату про будь-який результат перевірки. Зверніть увагу, що форми повідомлення наразі не існує, а тому воно може бути довільним!

Кандидати, документи яких не відповідають установленим вимогам, до конкурсу не допускаються!

Тож після оголошення конкурсу служба персоналу має організувати процедуру прийому і перевірки відповідних документів.

Так, особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, подає (особисто або поштою) конкурсній комісії (Зверніть увагу! Заява подається на конкурсну комісію!) такі документи:

1) копію паспорта громадянина України;

2) письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів до зайняття посади державної служби (за формою згідно з додатком 2), до якої додається резюме у довільній формі;

3) письмову заяву, в якій повідомляє, що до неї не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», та надає згоду на проходження перевірки та оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до зазначеного Закону або копію довідки встановленої форми про результати такої перевірки;

4) копію (копії) документа (документів) про освіту;

5) посвідчення атестації щодо вільного володіння державною мовою;

6) заповнену особову картку встановленого зразка;

7) у разі проведення закритого конкурсу — інші документи для підтвердження відповідності умовам конкурсу;

8) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Особа, яка бажає взяти участь у конкурсі, має інвалідність та потребує у зв’язку з цим розумного пристосування, подає заяву за формою згідно з додатком 3, про забезпечення в установленому порядку розумного пристосування.

ТЕСТУВАННЯ

Кандидати, документи яких пройшли перевірку, передбачену у пункті 21 цього Порядку, проходять тестування. Тестування проводиться з метою визначення рівня знань законодавства на знання Конституції України, законодавства про державну службу, антикорупційного законодавства та знання спеціального законодавства.

Але перед тим як оголосити про початок конкурсної процедури, слід узгодити важливе питання фіксації конкурсного оцінювання!

Для проведення конкурсу на зайняття посад державної служби категорії «А» за згодою кандидатів (тобто необхідно отримати згоду!) може проводитися відеофіксація, якщо інше не передбачено законом

Для категорій «Б» і «В» за рішенням конкурсної комісії (тобто згоду отримувати не потрібно, — лише рішення комісії!) може проводитись аудіофіксація

На думку редакції, про фіксацію засідань конкурсної комісії за допомогою технічних засобів голова конкурсної комісії має оголосити на початку засідання! У разі проведення аудіо- або відеофіксації, аудіо- та відеозаписи засідань є невід’ємною частиною протоколів засідань.

Тож наступний крок — проведення тестування.

За два дні до початку проходження тестування на адресу адміністратора у Нацдержслужбі (test@nads.gov.ua) повинна надійти інформація (у довільній формі) про кожного кандидата (П. І. Б., дата складання тесту та бажаний час), для створення відповідного запису. Адміністратор створює відповідний запис та надсилає логін і пароль кожного кандидата на адресу замовника.

Зверніть увагу на такі технічні моменти:

1. Якщо у тестуванні бере участь декілька кандидатів, а робоче місце 1, то проходження тестування можна розбити у часі. Наприклад: кандидат 1 — 9:00, кандидат 2 — 10:00, кандидат 3 — 11:00 тощо.

2. Якщо у тестуванні бере участь декілька кандидатів, а робоче місце, за яким буде складатися тест, буде вільне лише у певний проміжок часу, то тестування можна проводити у різні дні.

3. Не обов’язково проходити тестування за юридичною адресою державного органу! Його можна проходити там, де дозволяє приміщення і технічні можливості.

Тестування складається державною мовою. Одне завдання включає 40 тестових запитань, які обираються для кожного учасника тестування автоматично із загального переліку запитань, що включає не менш як 100 запитань на знання кожного із зазначених видів законодавства. Варіанти відповідей на тестові запитання оприлюдненню не підлягають.

Перед проходженням тестування кожен кандидат пред’являє паспорт або документ, який посвідчує особу.

Увага! Тестування має проходити у присутності не менш як двох третин членів конкурсної комісії.

Під час проведення тестування його учасникам забороняється користуватися додатковими електронними приладами (крім випадків, коли використання додаткових електронних приладів становить розумне пристосування), підручниками, навчальними посібниками, іншими матеріалами, а також спілкуватись один з одним. У разі порушення зазначених вимог кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається відповідний акт, який підписується присутніми членами конкурсної комісії.

Запитання для кожного учасника тестування обираються автоматично з переліку запитань. Кожне запитання повинно передбачати чотири варіанти відповіді, одна з яких є правильною.

Загальний час для проведення тестування повинен становити не більш як 40 хвилин.

У день проходження тестування кандидату вручаються логін та пароль для входу та проходження тестування.

Зверніть увагу на такі технічні моменти:

1. Для початку тестування необхідні логін і пароль, які будуть «працювати» лише у визначений день та час.

2. Якщо кандидат не з’явився з поважних причин у визначений термін, процедуру створення облікового запису необхідно повторити.

Для проходження тестування потрібно у визначені дату та час зайти на офіційний сайт Національного агентства України з питань державної служби та перейти в меню «Тестування».

У наступному вікні ввести логін і пароль, які отримали від адміністратора системи. У відкритому діалоговому вікні натискаємо на відповідну кнопку, яка переведе до складання самого тесту. У відкритому вікні натиснути посилання «Скласти» для початку складання тесту.

Тест складається з добірки запитань. Кандидат може відповідати на запитання послідовно або в довільному порядку.

Кандидат має можливість помітити запитання, щоб повернутися до нього пізніше і ще раз подумати над відповіддю. Поки складання тесту не завершено за вказівкою слухача або після закінчення відведеного часу (про це свідчить обнулення таймера часу), слухач може змінювати і редагувати свої відповіді на всі запитання.

У списку запитань кандидат може проглянути стан кожного з запитань (поля «Позначити» і «Помічений») і за необхідності перейти до будь-якого з запитань тесту.

Список запитань відображається автоматично, коли кандидат закінчив відповідати на запитання, а крім того, може бути виведений на екран у будь-який момент при відповіді на запитання тесту – за допомогою кнопки «питання».

Увага! Якщо час тестування сплив, тест завершиться автоматично.

Резюме звіту є в кожній спробі тестування і містить наступні відомості:

1) загальний підсумок (зданий – не зданий);

2) назва тесту;

3) ім’я кандидата;

4) назва курсу, з яким пов’язаний тест;

5) термін дії допуску. Якщо тест призначений для самоперевірки, цей час дорівнює часу, що відводиться на здачу тесту. Термін дії допуску у такому разі відлічується від моменту початку тестування;

6) дата і час початку виконання і закінчення тесту;

7) час, витрачений слухачем на виконання тесту;

8) стан тесту: початий, завершений або завершений в результаті закінчення відведеного часу;

9) число запитань, поставлених кандидату в цій спробі тестування;

10) число запитань, на які кандидат дав правильні відповіді;

11) максимальний бал тесту;

12) прохідний бал для тесту;

13) набраний слухачем бал;

14) позначка про здачу тесту (проставляється автоматично).

Для отримання розширеного «Звіту про тестування» необхідно звернутись до адміністратора за адресою test@nads.gov.ua з приміткою щодо надання відповідного звіту щодо конкретного кандидата.

Після закінчення часу, відведеного на складення тестування, проводиться автоматичне визначення результатів тестування програмним забезпеченням.

Зверніть увагу на такі технічні моменти:

1. Повторне тестування не допускається, крім випадків, коли тестування було перервано або не відбулося з технічних або інших причин, незалежних від членів конкурсної комісії та кандидатів. У такому разі призначається нова дата тестування та (або) час.

2. За відсутності умов для проведення автоматизованого тестування (відсутність належної комп’ютерної техніки, відсутність інтернет-зв’язку та інших умов) тестування проводиться письмово.

Перед проведенням письмового тестування адміністратор з офіційного веб-сайту Нацдержслужби роздруковує тестові запитання, обрані комп’ютером методом випадкового вибору, а також ключі правильних відповідей до них.

Роздруковані тестові запитання адміністратор пакує в конверти, а ключі правильних відповідей передає членам конкурсної комісії перед перевіркою тестових завдань.

Адміністратор перед початком тестування видає кожному кандидату конверт з бланком за формою згідно з додатком 4 для заповнення кандидатом своїх персональних даних. Після цього кандидат обирає собі конверт з тестовими запитаннями, не відкриваючи його.

Кандидат відкриває конверт з тестовими запитаннями після оголошення адміністратором початку проведення тестування.

Після закінчення часу, відведеного на складення тестування, кандидат пакує в один конверт бланк з відповідями, а у другий — заповнений бланк з персональними даними та повертає обидва конверти адміністратору.

Адміністратор присвоює однаковий номер для конвертів з відповідями на тестові запитання та із заповненим бланком персональних даних кандидата.

Визначення адміністратором номера конвертів здійснюється за відсутності кандидата у приміщенні, в якому проходило тестування.

Після отримання від усіх кандидатів конвертів адміністратор передає конверти з відповідями на тестові запитання членам конкурсної комісії для визначення результатів тестування, а конверти з персональними даними кандидатів залишаються у нього.

Члени конкурсної комісії визначають результати письмового тестування згідно з пунктом 34 цього Порядку.

У разі обрання кандидатом більш як одного варіанта відповіді тестове запитання вважається неправильно вирішеним.

Після визначення результатів тестування члени конкурсної комісії повертають конверти з відповідями адміністратору.

Після отримання усіх конвертів з результатами тестування адміністратор відкриває конверти з відповідями та персональними даними кандидатів, які фіксує у відомості про результати тестування за формою згідно з додатком 5 та оголошує кандидатам.

Для визначення результатів тестування використовується така система:

2 бали виставляються кандидатам, які відповіли правильно на 32 запитання тестового завдання і більше;

1 бал виставляється кандидатам, які відповіли правильно на 24 — 31 запитання тестового завдання;

0 балів виставляється кандидатам, які відповіли на 23 і менше запитань тестового завдання.

Кандидати, які за результатами тестування отримали 0 балів, є такими, що не пройшли тестування та не можуть бути допущені до наступного етапу конкурсу.

Кандидати, які набрали від 1 до 2 балів, вважаються такими, що пройшли тестування.

До наступного етапу конкурсу допускаються кандидати, які надали правильні відповіді на більшу кількість тестових запитань.

Про дату і час проведення наступного етапу конкурсу кандидатів інформують додатково.

СИТУАЦІЙНІ ЗАВДАННЯ

Наступний крок конкурсного відбору — вирішення ситуаційних завдань.

Ситуаційні завдання проводяться з метою об’єктивного з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання, досвід під час виконання посадових обов’язків, а також з метою комплексної перевірки кандидатів на відповідність професійній компетентності, оцінки комунікаційних якостей, володіння комп’ютером, знань іноземної мови та вміння приймати рішення (за наявності таких вимог до посади).

Ситуаційні завдання для категорії «А» затверджує комісія.

Ситуаційні завдання для категорії «Б» розробляє та затверджує державний орган, в якому проводиться конкурс, з урахуванням специфіки та вимог до професійної компетентності кандидата, визначених в умовах проведення конкурсу.

Увага! Ситуаційні завдання розв’язуються письмово.

Кожен кандидат розв’язує від одного до трьох ситуаційних завдань залежно від категорії посади та вимог, які необхідно оцінити.

Кількість ситуаційних завдань для кандидатів визначається конкурсною комісією.

Усі кандидати, які претендують на одну посаду, розв’язують однакові ситуаційні завдання.

Адміністратор перед оголошенням ситуаційного завдання надає кандидатам два конверти. Один конверт з бланком для заповнення кандидатом персональних даних, а інший — з бланком для розв’язання ситуаційного завдання.

Адміністратор оголошує ситуаційне завдання, яке розв’язують кандидати.

На розв’язання одного ситуаційного завдання кандидатові надається не більше однієї години.

Після розв’язання ситуаційного завдання або після закінчення часу, відведеного на його розв’язання, кандидати пакують бланки відповідей та бланки персональних даних у конверти та надають адміністратору.

Адміністратор присвоює однаковий номер для конвертів з відповідями та із заповненим бланком персональних даних кандидата.

Після отримання від усіх кандидатів конвертів адміністратор передає членам конкурсної комісії тільки конверти з розв’язанням ситуаційного завдання для визначення результатів, а конверти з персональними даними залишає у себе.

Неправильно заповнені дані можуть бути закреслені (виправлені) лише кандидатом з проставленням ним підпису.

За рішенням комісії кандидати на посаду категорії «А» презентують результати розв’язання ситуаційних завдань. У такому разі абзаци п’ятий, дев’ятий — одинадцятий цього пункту не застосовуються.

Конкурсна комісія визначає результати розв’язання ситуаційного завдання згідно з вимогами до професійної компетентності кандидата, на виявлення яких спрямоване це завдання.

Для оцінювання результатів розв’язання ситуаційного завдання використовується така система:

2 бали виставляється кандидатам, які виявили глибокі знання та успішно розв’язали ситуаційне завдання;

1 бал виставляється кандидатам, які розв’язали ситуаційне завдання в обсязі, достатньому для подальшої роботи;

0 балів виставляється кандидатам, які не розв’язали ситуаційне завдання в установлений строк.

Визначення результатів розв’язання ситуаційних завдань здійснюється кожним членом комісії або конкурсної комісії індивідуально та вноситься до відомості про результати ситуаційних завдань за формою згідно з додатком 6.

Остаточною оцінкою у балах за розв’язання ситуаційного завдання є середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів комісії або конкурсної комісії.

Важливо! Комісія або конкурсна комісія може прийняти рішення про залучення експертів (не менше двох) у відповідній сфері для проведення оцінки відповідності окремим вимогам, які оцінюються за допомогою ситуаційних завдань. У такому разі оцінку (0 —1 — 2) дає експерт. Така оцінка враховується членами комісії або конкурсної комісії під час надання власної оцінки.

Після оцінювання члени комісії або конкурсної комісії надають відомості про результати розв’язання ситуаційних завдань кандидатів адміністратору, який відкриває конверти з персональними даними кандидата, фіксує їх у зведеній відомості середніх оцінок за формою згідно з додатком 8 та оголошує кандидатам.

Кандидати, які отримали середній бал 0,5 або нижче за однією з вимог, не можуть бути допущені до наступного етапу конкурсу.

СПІВБЕСІДА

Останнім етапом є співбесіда.

Співбесіда проводиться з метою оцінки відповідності досвіду, досягнень, компетенції, особистих якостей вимогам до професійної компетентності кандидата та до відповідних посадових обов’язків.

Перелік вимог, відповідно до яких повинно бути проведено співбесіду, визначається конкурсною комісією згідно з умовами проведення конкурсу. Співбесіду проводить конкурсна комісія (див. статтю «Управління персоналом на державній службі: новий статус кадровика, кейси, методика проведення співбесіди»).

У разі потреби до проведення співбесіди можуть бути присутні залучені експерти.

Для оцінювання кожної окремої вимоги до професійної компетентності на співбесіді використовується така система:

2 бали виставляються кандидатам, які відповідають вимозі;

1 бал виставляється кандидатам, які не повною мірою відповідають вимозі;

0 балів виставляється кандидатам, які не відповідають вимозі.

Визначення результатів співбесіди здійснюється кожним членом комісії індивідуально та фіксується у відомості про результати співбесіди за формою згідно з додатком 7.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі