Теми статей
Обрати теми

Про оплату роботи працівників патронатних служб

Гапєєв Леонід, юрист
Сьогодні особливе місце в системі державних органів відведено патронатним службам. Певна річ, що на будь-якій роботі дієвою мотивацією є оплата праці. Тому розглянемо детальніше нові умови оплати праці працівників патронатних служб у державних органах.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Закон № 889 — Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII.

Умови оплати праці, Умови — Умови оплати праці працівників патронатних служб в державних органах, затверджені постановою КМУ «Питання оплати праці працівників державних органів» від 18.01.2017 р. № 15.

Постанова № 229 — постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку обчислення стажу державної служби» від 25.03.2016 р. № 229.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2017 р. № 15, що застосовується з 1 січня 2017 року (у редакції постанови КМУ від 08.02.2017 р. № 71), затверджено Умови оплати праці працівників патронатних служб в державних органах.

Ці Умови визначають механізм оплати праці для працівників патронатних служб у державних органах. А розміри посадових окладів працівників патронатних служб у державних органах визначаються згідно з додатками 1 — 5.

Умови оплати праці установлюються залежно від статусу державного органу в загальній ієрархії.

Що належить до компетенції державних секретарів міністерств, інших високопосадовців у контексті оплати праці працівників патронатних служб?

Керівником Апарату Верховної Ради України, Главою Адміністрації Президента України, Державним секретарем Кабінету Міністрів України, державним секретарем міністерства, керівником державного органу або заступником керівника, на якого покладено функції керівника апарату, за пропозицією посадової особи, при якій утворена патронатна служба, у межах затвердженого фонду оплати праці відповідного державного органу установлюються:

— конкретні розміри посадових окладів — відповідно до розмірів посадових окладів, визначених згідно з пунктом 2 цих Умов;

— надбавка за інтенсивність праці; надбавка за виконання особливо важливої роботи — до 100 відсотків посадового окладу.

У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни надбавка скасовується або її розмір зменшується.

ПРЕМІЮВАННЯ ПРАЦІВНИКІВ ПАТРОНАТНОЇ СЛУЖБИ

Вищезазначеними керівниками здійснюється і преміювання працівників патронатної служби відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи у межах фонду преміювання відповідного державного органу. Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників патронатних служб визначаються у положенні про преміювання, що діє у відповідному державному органі.

Окремо діє норма про матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань у розмірі, що не перевищує середньомісячної заробітної плати працівника патронатної служби. Ця матеріальна допомога надається у межах затвердженого фонду оплати праці відповідного державного органу керівником Апарату Верховної Ради України, Главою Адміністрації Президента України, Державним секретарем Кабінету Міністрів України, державним секретарем міністерства, керівником державного органу або заступником керівника, на якого покладено функції керівника апарату, за пропозицією посадової особи, при якій утворена патронатна служба.

ВРАХОВАНО ВИСЛУГУ РОКІВ У ДЕРЖАВНИХ ОРГАНАХ

Позитивна практична норма: за аналогією із державною службою та різними галузями бюджетної сфери працівникам патронатної служби враховано наявність вислуги років у державних органах.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону № 889 стаж державної служби дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років.

На підставі п. 4 Умов оплати праці працівникам патронатної служби виплачується надбавка у відсотках до посадового окладу за вислугу років у державних органах у таких розмірах: понад 3 роки — 10, понад 5 років — 15, понад 10 років — 20, понад 15 років — 25, понад 20 років — 30, понад 25 років — 40 відсотків посадового окладу.

При цьому до стажу для встановлення надбавки за вислугу років включається раніше набутий стаж державної служби, в тому числі з урахуванням періодів роботи, передбачених частиною 2 статті 46 Закону № 889.

У цій нормі йдеться про те, що «до стажу державної служби зараховуються:

1) час перебування на посаді державної служби відповідно до цього Закону;

2) час перебування на посаді народного депутата України;

3) час перебування на посадах працівників дипломатичної служби;

4) час перебування на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування»;

5) час перебування на посадах суддів;

6) час перебування на посадах прокурорів;

7) час перебування на посадах, на яких присвоюються військові та спеціальні звання;

8) час професійного навчання державного службовця з відривом від служби, якщо не пізніше 75 днів після його завершення така особа повернулася на державну службу, крім випадків, установлених законом;

9) період, коли державний службовець не працював з поважних причин, але залишався у трудових відносинах з державним органом;

10) час перебування державного службовця у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а в разі якщо дитина потребує домашнього догляду — у відпустці без збереження заробітної плати тривалістю, визначеною у медичному висновку, але не більше ніж до досягнення дитиною шестирічного віку;

11) час перебування на посадах радників, помічників, уповноважених та прес-секретаря Президента України, працівників секретаріатів Голови Верховної Ради України, його Першого заступника та заступника, працівників патронатних служб Прем’єр-міністра України та інших членів Кабінету Міністрів України, помічників-консультантів народних депутатів України, помічників та наукових консультантів суддів Конституційного Суду України, помічників суддів, а також на посадах патронатних служб в інших державних органах.»

Для здійснення оплати за вислугу років нинішнім працівникам патронатних служб враховуються попередні періоди їхньої роботи, що зараховуються до стажу державної служби.

Для встановлення необхідних даних документом для визначення стажу державної служби є трудова книжка. І не тільки. Також можуть знадобитися й інші документи. Це копія послужного списку, військовий квиток та інші документи, які відповідно до законодавства підтверджують стаж роботи (довідки, виписки з наказів, дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування тощо).

За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній стаж державної служби обчислюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, а також архівними установами.

Як зазначено у п. 4 постанови № 229, стаж державної служби обчислюється відповідно до частини 2 статті 46 Закону № 889.

На підставі пп. 5 та 6 постанови № 229 стаж державної служби обчислюється у днях, місяцях і роках. А стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності Законом № 889 обчислюється відповідно до пункту 8 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» цього Закону.

Працівникам, у яких протягом календарного місяця виникло право на підвищення надбавки за вислугу років, розмір надбавки змінюється з дня набуття права на підвищення. А ще працівникам патронатної служби передбачено здійснення виплати матеріальної допомоги на оздоровлення під час надання щорічної відпустки у розмірі, що не перевищує середньомісячної заробітної плати.

Як можна дізнатися докладніше про те, до якого структурного підрозділу віднесено ту чи іншу посаду?

Відповідно до п. 5 Умов оплати праці конкретний перелік підрозділів та посад працівників патронатної служби визначається особою, при якій утворена служба, в межах граничної чисельності працівників відповідного державного органу.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі