В. о. старости: нюанси нарахування заробітної плати

В обраному У обране
Друк
Мацокін Андрій, головний редактор
Держслужбовець Березень, 2018/№ 3
Які є нюанси нарахування і виплати заробітної плати особам, на яких покладено виконання обов’язків старости?

Пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 р. № 157-VIII (далі — Закон № 157) зазначено, що: «У селах, селищах, в яких знаходилися органи місцевого самоврядування територіальних громад, що об’єдналися, обов’язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об’єднання». Тобто, з урахуванням цієї норми ми говоримо про те, що покласти повноваження старости ми можемо лише на двох осіб:

яка, власне, була головою ради;

і, відповідно до норм Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР, — на секретаря ради, якщо він у випадку, передбаченому ч. 1 ст. 42 цього Закону, здійснював повноваження голови.

Умови оплати праці посадових осіб органів місцевого самоврядування і їх виконавчих органів, у тому числі й об’єднаних територіальних громад, визначаються додатками 50 – 54 до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (далі — постанова № 268) після внесення змін постановами:

— від 09.12.2015 р. № 1044 «Деякі питання оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад» (далі — постанова № 1044);

— від 24.06.2016 р. № 386 «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» (далі — постанова № 386);

— від 24.05.2017 р. № 353 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі — постанова № 353).

Згідно із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2016 № 386, посадові оклади керівних працівників і спеціалістів апарату сільських, селищних рад, департаментів, управлінь, відділів, інших виконавчих органів сільських, селищних рад,, зокрема, що представляють інтереси об’єднаних територіальних громад, визначаються відповідним органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування та схем посадових окладів згідно з додатками 50 і 51 до постанови № 268. Як бачимо, у цій нормі при визначенні розмірів посадових окладів посадових осіб місцевого самоврядування, до яких віднесені і старости, немає згадки про додаток 54 до постанови № 268, яким деякі ради користувалися після набуття чинності постановою № 1044.

Зверніть увагу! Після усіх внесених змін розміри посадових окладів старост передбачені лише додатком 50 до постанови № 268.

Водночас, коли ми говоримо про розмір заробітної плати осіб, на яких покладено виконання обов’язків старости, то, на нашу думку, тут слід також враховувати рекомендацію постанови № 1044. Зокрема, у п. 2 цієї постанови рекомендовано органам місцевого самоврядування зберегти за особами, які здійснювали повноваження сільського, селищного, міського голови відповідної територіальної громади до об’єднання і виконують обов’язки старости до обрання на перших виборах старост, посадовий оклад, надбавки та доплати, які були їм установлені на час переведення на посаду старости.

Отже, при покладенні на відповідних осіб виконання обов’язків старост до обрання на перших виборах старост за ними рекомендовано зберігати їх посадовий оклад, надбавки та доплати, встановлені їм як сільському, селищному голові, а у визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР випадках — як секретарю відповідної ради. (Зверніть увагу, що посадовий оклад голів і секретарів ОМС, які не є ОТГ, визначається додатком 54 до постанови № 268).

Ця норма була введена у 2015 році для того, щоб знівелювати різницю в посадових окладах сільських, селищних голів, повноваження яких припинялись, і старост, обов’язки яких на цих голів покладались. До того ж на старост не розповсюджувалася дія певних надбавок, передбачених постановою № 268 (ср. 025069200). Зверніть увагу, у випадку покладання обов’язків йдеться про зміну істотних умов праці. Норми, які регулюють цю процедуру, дозволяють відповідній особі відмовитися від запропонованих нових умов.

Підіб’ємо підсумок.

Постановою № 353 викладено в новій редакції додатки 48 – 55 до постанови № 268, де посадовий оклад старости зазначено у додатку 50 і він значно вищий, ніж був у 2015 році. Окрім того, скасовано обмеження на встановлення сільським, селищним головам, їх заступникам й іншим керівним працівникам і спеціалістам апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів надбавки за високі досягнення в праці або за виконання особливо важливої роботи.

Пунктом 2 постанови № 1044 рекомендовано ОМС зберегти за особами, які здійснювали повноваження сільського, селищного, міського голови відповідної територіальної громади до об’єднання і виконують обов’язки старости до обрання на перших виборах старост, посадовий оклад, надбавки та доплати, які були їм установлені на час переведення на посаду старости.

З урахуванням цих норм і можливої суттєвої різниці в посадових окладах старости і «колишнього голови», у разі визначення зарплати в. о. старости, на думку редакції, є два шляхи:

— якщо різниця в окладах суттєва, скористатися нормою п. 2 постанови № 1044;

— якщо питання різниці несуттєве — встановити оклад відповідно до додатку 50 постанови № 286.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити