Теми статей
Обрати теми

Які документи візуються уповноваженою особою з питань запобігання корупції

Мацокін Андрій, головний редактор всеукраїнського видання «Держслужбовець» і спецвипуску «Юридичні практики»
Уповноважена особа з питань запобігання корупції відмовляється візувати накази, зокрема з питань заохочень співробітників установи, без надання їй письмових пояснень, чому встановлені саме такі розміри заохочень. Тож які документи візуються уповноваженою особою з питань запобігання корупції?

Нормативними документами, які регламентують роботу уповноваженої особи з питань запобігання корупції, є: Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. № 1700-VII, Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затверджене постановою Кабінету Міністрів України «Питання запобігання та виявлення корупції» від 04.09.2013 р. № 706 (далі — Типове положення і Методичні рекомендації щодо діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції, затверджені рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 13.07.2017 р. № 317 (далі — Методичні рекомендації). Водночас, зверніть увагу! Методичні рекомендації мають інформаційно-роз’яснювальний характер та не встановлюють правових норм.

Уповноважений підрозділ здійснює свою діяльність відповідно до положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) у відповідному державному органі, організації, що розроблено відповідно до Типового положення.

Згідно з п. 4, 5 Типового положення в межах наданих повноважень уповноважений підрозділ, зокрема:

вживає заходів із виявлення конфлікту інтересів та сприяє його усуненню, контролює дотримання вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів, а також виявляє сприятливі для вчинення корупційних правопорушень ризики в діяльності посадових і службових осіб державного органу, організації, вносить їх керівникам пропозиції щодо усунення таких ризиків

Згідно з п. 7 Типового положення уповноважений підрозділ має право отримувати від інших структурних підрозділів державного органу, організації інформацію і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань, а також в установленому законом порядку інформацію з обмеженим доступом або таку, що містить державну таємницю.

Щодо, власне, візування проектів наказів (розпоряджень), то мова про це йде у у Методичних рекомендаціях, які посилаються на положення Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1242 (пункти 86, 87).

Важливо! Але тут слід звернути увагу на те, що вищезазначена постанова втратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання документування управлінської діяльності» від 17.01.2018 р. № 55 (далі — ПКМУ № 55). А ПКМУ № 55 затверджено:

— Типову інструкцію з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну (далі — Інструкція з діловодства в електронній формі);

— Типову інструкцію з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади (далі — Інструкція з діловодства);

— Регламент організації взаємодії органів виконавчої влади в електронній формі.

Інструкція з діловодства в частині складення деяких видів (пп. 80 — 82) документів визначає:

«Накази (розпорядження) видаються як рішення організаційно-розпорядчого чи нормативно-правового характеру. За змістом управлінської дії накази видаються з основної діяльності установи, адміністративно-господарських або кадрових питань.

Проекти наказів (розпоряджень) з кадрових питань (особового складу) (про прийняття на роботу, звільнення, надання відпустки, відрядження тощо) готує кадрова служба на підставі рішень (вказівок) керівника установи організаційно-розпорядчого чи нормативно-правового характеру, доповідних записок керівників структурних підрозділів, конкурсних документів (протоколів та рішень атестаційної чи іншої комісії), заяв працівників, трудових договорів та інших документів.

Проекти наказів (розпоряджень) з основної діяльності, адміністративно-господарських питань у разі їх підготовки у паперовій формі та додатки до них візуються працівником, який створив документ, керівником структурного підрозділу, в якому його створено, посадовими особами, які визначені у проекті документа як виконавці завдань, що містяться в ньому, керівником служби діловодства, керівником або посадовою особою структурного підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції, іншими посадовими особами, яких стосується документ.

Проекти наказів (розпоряджень) з кадрових питань (особового складу) візуються працівником кадрової служби, який створив документ, та його керівником, а також залежно від видів наказів посадовими особами структурного підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції, бухгалтерської служби, іншими посадовими особами, яких стосується документ.»

Інструкція з діловодства в електронній формі в частині візування говорить про те, що «Погодження проекту електронного документа полягає у його візуванні уповноваженими особами, зазначеними в реєстраційно-моніторинговій картці, що забезпечується системою електронного документообігу установи на підставі сформованого переліку погоджувачів, зазначених у реєстраційно-моніторинговій картці.

Питання підготовки проектів наказів (розпоряджень) з кадрових питань (особового складу) визначаються іншими нормативно-правовими актами.»

Перелік типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затверджений наказом Мін’юсту від 12.04.2012 р. № 578/5 (ср. ).

Перелік № 578/5 до наказів з кадрових питань тривалого строку зберігання відносить накази щодо: прийняття на роботу і переведення на іншу посаду; запровадження або скасування суміщення професій (посад); звільнення; підвищення кваліфікації, присвоєння звань (підвищення рангу, категорії, розряду); зміни біографічних даних (у зв’язку з укладенням чи розірванням шлюбу, зміни прізвища, власного імені); заохочення (нагородження, преміювання).

Також — усі накази з питань оплати праці, у тому числі надбавок, доплат, надання матеріальної допомоги; накази щодо затвердження чи зміни штатного розпису; деякі накази з питань надання відпусток, а саме: для догляду за дитиною, без збереження заробітної плати, будь-яких відпусток працівників із важкими, шкідливими та небезпечними умовами праці; довгострокові відрядження і відрядження для працівників із важкими, шкідливими та небезпечними умовами праці, накази про короткострокові відрядження в межах України та за кордон; накази про накладання дисциплінарних стягнень; накази про надання щорічної основної та додаткових відпусток, відпусток у зв’язку з навчанням, відпусток працівникам, які мають дітей.

Методичні рекомендації щодо оформлення розпорядчих актів із кадрових питань у сфері державної служби затверджені наказом Нацдержслужби України від 30.08.2011 р. № 5. До розпорядчих документів з особового складу належать розпорядження та накази. Розпорядження та накази з особового складу регламентують прийняття громадян на роботу, переведення і переміщення працівників на інші посади та звільнення. До розпорядчих документів також належать розпорядження та накази про заохочення, стягнення, присвоєння рангів, надання відпусток.

Підсумовуємо. З урахуванням зазначеного вище можна зробити висновок про те, що в межах повноважень щодо вжиття заходів із виявлення конфлікту інтересів та сприяння його усуненню, уповноважений підрозділ чи особа контролює дотримання вимог законодавства, зокрема шляхом візування проектів наказів (розпоряджень) з основної діяльності, адміністративно-господарських питань, кадрових питань (особового складу). Під час здійснення цього повноваження уповноважений підрозділ чи особа має право отримувати від інших структурних підрозділів державного органу, організації інформацію і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі