(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
19/19
Держслужбовець
Держслужбовець
Березень , 2019/№ 3

Кращі практики управління персоналом*

http://tinyurl.com/y5fcxmtu
Ми продовжуємо розповідати вам про кращі практики переможців Всеукраїнського конкурсу «Кращі практики управління персоналом». Цього разу Генеральний департамент з питань управління персоналом на державній службі НАДС пропонує ознайомитися з короткими анотаціями кращих практик переможців Конкурсу, які зайняли другі та треті місця.

* Матеріал підготовлено Генеральним департаментом з питань управління персоналом на державній службі НАДС.

Номінація: Краща практика адаптації державних службовців, яких вперше призначено на посади

РІВЕНЬ — І. ПЕРЕМОЖЕЦЬ: ВІДДІЛ ПЕРСОНАЛУ АПАРАТУ ВИНОГРАДІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ПРОГРАМА WELCOME-ТРЕНІНГУ ЯК СТРАТЕГІЯ АДАПТАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ — ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОСТІ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ

Адаптація державних службовців, яких вперше призначено на посади, — доволі складний процес. Виноградівська районна державна адміністрація переконана, що процес адаптації працівника та організації буде більш успішним, коли норми і цінності колективу стануть нормами і цінностями окремого працівника.

Тому державний орган розробив власну програму Welcome-тренінгу, який систематизує процес адаптації державного службовця.

Практика

Програма Welcome-тренінгу — це, по суті, систематизація всього того, що повинен розповісти та показати HR-менеджер державного органу новопризначеному працівнику після ознайомлення його із наказом про призначення на посаду. Це уніфікований нормативний документ, що містить перелік завдань у визначеній послідовності, проходження процедур співбесіди та анкетування щодо процедури адаптації.

Отже, програма Welcome-тренінгу складається із декількох етапів, першим із яких є процес соціально-психологічної адаптації. Він являє собою входження в колектив, прийняття встановлених норм взаємин. Одним з перших кроків соціально-психологічної адаптації є церемонія представлення колективу та керівництву. Це дозволяє подолати відчуття відособленості, чужорідності в колективі. Якщо безпосередній керівник не брав участь у прийомі нового співробітника, то спочатку необхідно представити їх один одному, зазначивши не тільки повне ім’я, займану посаду, але і деякі дані його біографії, що будуть слугувати підтвердженням високої кваліфікації та його професіоналізму. Це налаштує майбутніх колег на позитивне ставлення та вселить їм повагу до новачка.

На цьому ж етапі відбувається і приведення до прийняття в урочистій обстановці новопризначеним працівником Присяги державного службовця (у випадку, коли Присяга не була прийнята на попередньому місці роботи).

Отже, урочисте привітання новопризначеного працівника колективом на загальних зборах працівників апарату, з одночасним врученням вітальної листівки, початкового канцелярського набору, організаційної структури із зазначенням посад та робочих телефонів для заощадження робочого часу, ефективності, спрощення та структурованості своєї роботи, можлива екскурсія для ознайомлення з масштабами установи. Для неформального введення в колектив новопризначеного працівника підійде термін «Teambuilding». Працівник зможе відчути свою залученість до колективу, свою причетність та користь, оскільки його думкою цікавляться та доручають важливу для колективу роботу.

Другий етап — це процес організаційної адаптації. Метою цього процесу є прийняття новим співробітником цінностей, установок та принципів організації. Необхідно розповісти про службові обов’язки та про ті функції, які буде виконувати новий працівник, описати функції, виконувані його колегами. Найбільш досвідчених співробітників потрібно ставити в приклад. Слід також розповісти про традиції і свята, які діють в установі.

Третій етап — це процес професійної адаптації за участю безпосереднього керівника,під час якого надається детальне роз’яснення новачкові основного змісту його професійної діяльності, ознайомлення з його посадовими обов’язками, правилами службового розпорядку, можливостями навчання та розвитку, порядком виплати зарплати, робочого графіку, дисциплінарних вимог, відносин з профспілкою та проведення інструктажу з техніки безпеки і техніки пожежної безпеки.

На цьому етапі доцільним є визначення ментора/наставника, який стане порадником новопризначеного працівника та зможе допомогти в адаптації та пристосуванні до нової роботи, зорієнтує щодо окремих моментів робочого процесу. Це не обов’язково повинен бути працівник служби управління персоналом, а й представник структурного підрозділу, в якому працюватиме нова особа, або інших структурних підрозділів. Це має бути компетентна та комунікабельна людина.

Процесу пришвидшення професійної адаптації слугуватиме і можливість переведення частини курсу в електронний вигляд. У такому вигляді інформацію можна відправити працівнику на електронну пошту.

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
управління персоналом, кращі практики, всеукраїнський конкурс, державна служба, адаптація новоприйнятих працівників, формування корпоративної культури, професійний розвиток держслужбовців додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Коментарі до статті