Посадова для держслужбовця: порядок розроблення*

В обраному У обране
Друк
Мацокін Андрій, головний редактор журналу "Держслужбовець"
Держслужбовець Листопад, 2019/№ 11
На сьогодні органи державної влади мають значну поки що кількість різних посад, а тому нагальним є питання чіткого визначення функціональних обов’язків, які повинні виконувати відповідні працівники. З огляду на це, вкрай необхідною є наявність в державних органах такого правового документа, який би регламентував конкретні обов’язки, завдання, права, відповідальність, організаційно-правовий статус працівника та забезпечував би йому належні умови для ефективної праці, а саме — посадової інструкції. Як правильно скласти такий документ для посади державної служби, дізнаймося прямо зараз.

* За матеріалами Генерального департаменту з питань управління персоналом на державній службі НАДС.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Порядок Порядок розроблення посадових інструкцій державних службовців категорій «Б» та «В», затверджений наказом Національного агентства України з питань державної служби від 11 вересня 2019 року № 172-19.

Посадова інструкція — документ, що містить інформацію про посаду державної служби, мету посади, визначає основні посадові обов’язки, права державного службовця, перелік суб’єктів зовнішньої службової комунікації, вимоги до компетентності та умови служби на відповідній посаді. Вона (інструкція) дозволяє виключити вільне трактування співробітниками їх функцій і повноважень, допомагає безпосереднім керівникам уникнути необхідності постійного роз’яснення підлеглим їхніх зобов’язань, а також заощаджує час при ознайомленні кожного нового працівника з його завданнями та обов’язками.

Відповідно до Порядку посадова інструкція розробляється для кожної посади державної служби категорій «Б» та «В» у штатному розписі державного органу з урахуванням завдань і функцій державного органу та/або структурного підрозділу у складі його апарату (секретаріату).

Розроблення посадових інструкцій регулюється цим Порядком з урахуванням особливостей державної служби в окремих державних органах, якщо інше не передбачено законом.

На практиці роботодавці досить часто покладають обов’язки складання посадових інструкцій на працівників служб управління персоналом. Проте останні не можуть та й не повинні знати всіх нюансів роботи за кожною посадою, а тому й доручати розробку таких інструкцій тільки HR-ам недоцільно.

Порядок визначає, що учасниками процесу розроблення та внесення змін до посадової інструкції є:

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити