№ з/п | Перелік дій | Відповідальна особа |
1. Підготовчий етап (до виходу нового співробітника) | ||
1.1 | Зателефонувати співробітнику напередодні його офіційного виходу на роботу і переконатися, що він виходить | Спеціаліст служби управління персоналом |
1.2 | Проінформувати співробітників про прихід нового працівника заздалегідь | |
1.3 | Забезпечити і перевірити, чи підготовлене робоче місце: — персональний комп’ютер (стандартний набір офісних програм, мінімально необхідна документація користувача, підключення до локальної мережі, правила мережевого друку і розташування мережевих принтерів тощо); — телефон; — оргтехніка (розташування копіювальної техніки та інших офісних пристроїв, правила їх використання тощо); — базовий набір канцелярського приладдя і витратних матеріалів; — ключі (у разі потреби) | |
1.4 | Проконтролювати складання плану індивідуальної програми адаптації безпосереднім керівником | |
1.5 | Скласти індивідуальний план роботи на строк випробування. Переконатися, що посадова інструкція і проєкт індивідуальної програми адаптації підготовлені та відповідають дійсності | Безпосередній керівник |
1.6 | Визначити наставника | |
2. Вступний етап (у перший робочий день нового співробітника) | ||
2.1 | Зустріти нового співробітника і провести його на робоче місце | Спеціаліст служби управління персоналом і наставник |
2.2 | Провести кадрове оформлення нового працівника і всі супутні інструктажі | |
2.3 | Пояснити правила компенсації можливих витрат, а також порядок і видачу зарплати та відпускних, оплату лікарняних листів | |
2.4 | Обговорити прийняті в організації стиль управління, особливості культури, традиції, норми тощо | |
2.5 | Ознайомити з правилами внутрішнього трудового і службового розпорядку. Положеннями і правилами, зокрема, щодо: — робочих перерв на проміжний відпочинок, часу і тривалості обіду; — процедури повідомлень про вимушену відсутність на роботі; — виходу за межі організації в робочий час; — вимог до зовнішнього вигляду; — пропускної системи тощо | |
2.6 | Представити працівника підлеглим, колегам, познайомити з наставником | Безпосередній керівник |
2.7 | Ознайомити співробітника з Положенням про адаптацію | |
2.8 | Проаналізувати разом з новим співробітником його посадові обов’язки і заповнити індивідуальний план адаптації, підписати його у співробітника | |
2.9 | Пояснити наявну в організації систему заохочень і правила застосування стягнень | |
2.10 | Ознайомити з організаційною структурою | |
2.11 | Обговорити нюанси першого робочого дня | |
2.12 | Надати інформацію особистого плану: місцезнаходження їдальні, туалетів, місця для відпочинку, куріння, стоянки машини тощо | |
2.13 | Надати інформацію про традиції підрозділу, в якому співробітник буде працювати | |
2.14 | Ознайомити з процедурою комунікацій і зв’язку (у рамках відділу, з іншими відділами) | |
2.15 | Ознайомити зі змістом роботи, вимогами і стандартами виконання роботи, межами повноважень, відповідальністю | |
2.16 | Обговорити підсумки першого робочого дня | |
3. Ознайомчий етап (протягом першого робочого тижня нового співробітника) | ||
3.1 | Ознайомити з історією організації, її місією, стратегією і цілями, політикою роботи з партнерами і споживачами послуг, стадіями доведення результату до споживача | Наставник |
3.2 | Передати список документів, з якими новому працівникові необхідно ознайомитися в першу чергу | |
3.3 | Пояснити, як діє адміністративно-господарська система організації, існуючі правила і процедури (наприклад, замовлення автотранспорту, канцтоварів тощо) | |
3.4 | Ознайомити із співробітниками, з якими буде контактувати новий працівник у рамках функціонального навантаження | |
3.5 | Ознайомити зі спеціальними процедурами | |
3.6 | Ознайомити із системою звітності | |
4. Входження в посаду (протягом строку випробування) | ||
4.1 | Щодня здійснювати кураторство роботи нового співробітника | Наставник |
4.2 | Щотижня проводити підсумкову бесіду за результатами роботи і виконання плану адаптації | |
4.3 | Допомагати у вирішенні поточних питань | |
4.4 | Контролювати роботу наставника безпосередньо | Безпосередній керівник |
4.5 | Коригувати (у разі потреби) роботу наставника і нового співробітника | |
4.6 | Щомісяця зустрічатися з наставником і новим співробітником для обговорення результатів роботи та плану індивідуальної адаптації | |
4.7 | Періодично курирувати процес адаптації і наставництва (незгірш від ніж один раз на місяць) | Спеціаліст служби управління персоналом |
5. Завершальний етап (за два тижні до закінчення періоду адаптації та/або строку випробування) | ||
5.1 | Отримати зворотний зв’язок від всіх учасників процесу адаптації нового співробітника | Менеджер з персоналу |
5.2 | За два тижні до закінчення строку випробування: — нагадати керівництву про закінчення строку випробування співробітника; — обговорити процес адаптації нового співробітника та отримати від нього зворотний зв’язок за її підсумками | |
5.3 | Провести бесіду зі співробітником про результат спільної роботи | Наставник |
5.4 | Проаналізувати і заповнити оціночні форми, надати їх до відділу управління персоналом | |
5.5 | Провести обговорення і зробити акцент на очікуваний від співробітника зворотний зв’язок (дізнатися його думку про організації в цілому, про способи ведення бізнесу, пропозиції про поліпшення тощо) | Безпосередній керівник |
5.6 | Прийняти рішення про роботу нового співробітника в організації | |
5.7 | За три дні до закінчення періоду адаптації та/або строку випробування повідомити новому співробітнику про закінчення адаптації та/або строку випробування і призначити дату обговорення результатів його роботи в цей період | |
5.8 | Провести підсумковий аналіз процесу адаптації та наставництва | Керівник служби управління персоналом |