| № з/п | Перелік дій | Відповідальна особа |
| 1. Підготовчий етап (до виходу нового співробітника) | ||
| 1.1 | Зателефонувати співробітнику напередодні його офіційного виходу на роботу і переконатися, що він виходить | Спеціаліст служби управління персоналом |
| 1.2 | Проінформувати співробітників про прихід нового працівника заздалегідь | |
| 1.3 | Забезпечити і перевірити, чи підготовлене робоче місце: — персональний комп’ютер (стандартний набір офісних програм, мінімально необхідна документація користувача, підключення до локальної мережі, правила мережевого друку і розташування мережевих принтерів тощо); — телефон; — оргтехніка (розташування копіювальної техніки та інших офісних пристроїв, правила їх використання тощо); — базовий набір канцелярського приладдя і витратних матеріалів; — ключі (у разі потреби) | |
| 1.4 | Проконтролювати складання плану індивідуальної програми адаптації безпосереднім керівником | |
| 1.5 | Скласти індивідуальний план роботи на строк випробування. Переконатися, що посадова інструкція і проєкт індивідуальної програми адаптації підготовлені та відповідають дійсності | Безпосередній керівник |
| 1.6 | Визначити наставника | |
| 2. Вступний етап (у перший робочий день нового співробітника) | ||
| 2.1 | Зустріти нового співробітника і провести його на робоче місце | Спеціаліст служби управління персоналом і наставник |
| 2.2 | Провести кадрове оформлення нового працівника і всі супутні інструктажі | |
| 2.3 | Пояснити правила компенсації можливих витрат, а також порядок і видачу зарплати та відпускних, оплату лікарняних листів | |
| 2.4 | Обговорити прийняті в організації стиль управління, особливості культури, традиції, норми тощо | |
| 2.5 | Ознайомити з правилами внутрішнього трудового і службового розпорядку. Положеннями і правилами, зокрема, щодо: — робочих перерв на проміжний відпочинок, часу і тривалості обіду; — процедури повідомлень про вимушену відсутність на роботі; — виходу за межі організації в робочий час; — вимог до зовнішнього вигляду; — пропускної системи тощо | |
| 2.6 | Представити працівника підлеглим, колегам, познайомити з наставником | Безпосередній керівник |
| 2.7 | Ознайомити співробітника з Положенням про адаптацію | |
| 2.8 | Проаналізувати разом з новим співробітником його посадові обов’язки і заповнити індивідуальний план адаптації, підписати його у співробітника | |
| 2.9 | Пояснити наявну в організації систему заохочень і правила застосування стягнень | |
| 2.10 | Ознайомити з організаційною структурою | |
| 2.11 | Обговорити нюанси першого робочого дня | |
| 2.12 | Надати інформацію особистого плану: місцезнаходження їдальні, туалетів, місця для відпочинку, куріння, стоянки машини тощо | |
| 2.13 | Надати інформацію про традиції підрозділу, в якому співробітник буде працювати | |
| 2.14 | Ознайомити з процедурою комунікацій і зв’язку (у рамках відділу, з іншими відділами) | |
| 2.15 | Ознайомити зі змістом роботи, вимогами і стандартами виконання роботи, межами повноважень, відповідальністю | |
| 2.16 | Обговорити підсумки першого робочого дня | |
| 3. Ознайомчий етап (протягом першого робочого тижня нового співробітника) | ||
| 3.1 | Ознайомити з історією організації, її місією, стратегією і цілями, політикою роботи з партнерами і споживачами послуг, стадіями доведення результату до споживача | Наставник |
| 3.2 | Передати список документів, з якими новому працівникові необхідно ознайомитися в першу чергу | |
| 3.3 | Пояснити, як діє адміністративно-господарська система організації, існуючі правила і процедури (наприклад, замовлення автотранспорту, канцтоварів тощо) | |
| 3.4 | Ознайомити із співробітниками, з якими буде контактувати новий працівник у рамках функціонального навантаження | |
| 3.5 | Ознайомити зі спеціальними процедурами | |
| 3.6 | Ознайомити із системою звітності | |
| 4. Входження в посаду (протягом строку випробування) | ||
| 4.1 | Щодня здійснювати кураторство роботи нового співробітника | Наставник |
| 4.2 | Щотижня проводити підсумкову бесіду за результатами роботи і виконання плану адаптації | |
| 4.3 | Допомагати у вирішенні поточних питань | |
| 4.4 | Контролювати роботу наставника безпосередньо | Безпосередній керівник |
| 4.5 | Коригувати (у разі потреби) роботу наставника і нового співробітника | |
| 4.6 | Щомісяця зустрічатися з наставником і новим співробітником для обговорення результатів роботи та плану індивідуальної адаптації | |
| 4.7 | Періодично курирувати процес адаптації і наставництва (незгірш від ніж один раз на місяць) | Спеціаліст служби управління персоналом |
| 5. Завершальний етап (за два тижні до закінчення періоду адаптації та/або строку випробування) | ||
| 5.1 | Отримати зворотний зв’язок від всіх учасників процесу адаптації нового співробітника | Менеджер з персоналу |
| 5.2 | За два тижні до закінчення строку випробування: — нагадати керівництву про закінчення строку випробування співробітника; — обговорити процес адаптації нового співробітника та отримати від нього зворотний зв’язок за її підсумками | |
| 5.3 | Провести бесіду зі співробітником про результат спільної роботи | Наставник |
| 5.4 | Проаналізувати і заповнити оціночні форми, надати їх до відділу управління персоналом | |
| 5.5 | Провести обговорення і зробити акцент на очікуваний від співробітника зворотний зв’язок (дізнатися його думку про організації в цілому, про способи ведення бізнесу, пропозиції про поліпшення тощо) | Безпосередній керівник |
| 5.6 | Прийняти рішення про роботу нового співробітника в організації | |
| 5.7 | За три дні до закінчення періоду адаптації та/або строку випробування повідомити новому співробітнику про закінчення адаптації та/або строку випробування і призначити дату обговорення результатів його роботи в цей період | |
| 5.8 | Провести підсумковий аналіз процесу адаптації та наставництва | Керівник служби управління персоналом |
