Теми статей
Обрати теми

Адаптація працівників: перелік дій учасників адаптації (приклад)

№ з/п

Перелік дій

Відповідальна особа

1. Підготовчий етап (до виходу нового співробітника)

1.1

Зателефонувати співробітнику напередодні його офіційного виходу на роботу і переконатися, що він виходить

Спеціаліст служби управління персоналом

1.2

Проінформувати співробітників про прихід нового

працівника заздалегідь

1.3

Забезпечити і перевірити, чи підготовлене робоче

місце:

— персональний комп’ютер (стандартний набір офісних програм, мінімально необхідна документація користувача, підключення до локальної мережі, правила мережевого друку і розташування мережевих принтерів тощо);

— телефон;

— оргтехніка (розташування копіювальної техніки та інших офісних пристроїв, правила їх використання тощо);

— базовий набір канцелярського приладдя і витратних матеріалів;

— ключі (у разі потреби)

1.4

Проконтролювати складання плану індивідуальної програми адаптації безпосереднім керівником

1.5

Скласти індивідуальний план роботи на строк випробування. Переконатися, що посадова інструкція і проєкт індивідуальної програми адаптації підготовлені та відповідають дійсності

Безпосередній керівник

1.6

Визначити наставника

2. Вступний етап (у перший робочий день нового співробітника)

2.1

Зустріти нового співробітника і провести його на робоче місце

Спеціаліст служби управління персоналом і наставник

2.2

Провести кадрове оформлення нового працівника і всі супутні інструктажі

2.3

Пояснити правила компенсації можливих витрат, а також порядок і видачу зарплати та відпускних, оплату лікарняних листів

2.4

Обговорити прийняті в організації стиль управління,

особливості культури, традиції, норми тощо

2.5

Ознайомити з правилами внутрішнього трудового і службового розпорядку.

Положеннями і правилами, зокрема, щодо:

— робочих перерв на проміжний відпочинок, часу і тривалості обіду;

— процедури повідомлень про вимушену відсутність на роботі;

— виходу за межі організації в робочий час;

— вимог до зовнішнього вигляду;

— пропускної системи тощо

2.6

Представити працівника підлеглим, колегам, познайомити з наставником

Безпосередній керівник

2.7

Ознайомити співробітника з Положенням про адаптацію

2.8

Проаналізувати разом з новим співробітником його посадові обов’язки і заповнити індивідуальний план адаптації, підписати його у співробітника

2.9

Пояснити наявну в організації систему заохочень і правила застосування стягнень

2.10

Ознайомити з організаційною структурою

2.11

Обговорити нюанси першого робочого дня

2.12

Надати інформацію особистого плану:

місцезнаходження їдальні, туалетів, місця для відпочинку, куріння, стоянки машини тощо

2.13

Надати інформацію про традиції підрозділу, в якому співробітник буде працювати

2.14

Ознайомити з процедурою комунікацій і зв’язку (у рамках відділу, з іншими відділами)

2.15

Ознайомити зі змістом роботи, вимогами і стандартами виконання роботи, межами повноважень, відповідальністю

2.16

Обговорити підсумки першого робочого дня

3. Ознайомчий етап (протягом першого робочого тижня нового співробітника)

3.1

Ознайомити з історією організації, її місією, стратегією і цілями, політикою роботи з партнерами і споживачами послуг, стадіями доведення результату до споживача

Наставник

3.2

Передати список документів, з якими новому працівникові необхідно ознайомитися в першу чергу

3.3

Пояснити, як діє адміністративно-господарська система організації, існуючі правила і процедури (наприклад, замовлення автотранспорту, канцтоварів тощо)

3.4

Ознайомити із співробітниками, з якими буде контактувати новий працівник у рамках функціонального навантаження

3.5

Ознайомити зі спеціальними процедурами

3.6

Ознайомити із системою звітності

4. Входження в посаду (протягом строку випробування)

4.1

Щодня здійснювати кураторство роботи нового співробітника

Наставник

4.2

Щотижня проводити підсумкову бесіду за результатами роботи і виконання плану адаптації

4.3

Допомагати у вирішенні поточних питань

4.4

Контролювати роботу наставника безпосередньо

Безпосередній керівник

4.5

Коригувати (у разі потреби) роботу наставника і нового співробітника

4.6

Щомісяця зустрічатися з наставником і новим співробітником для обговорення результатів роботи та плану індивідуальної адаптації

4.7

Періодично курирувати процес адаптації і наставництва (незгірш від ніж один раз на місяць)

Спеціаліст служби управління персоналом

5. Завершальний етап (за два тижні до закінчення періоду адаптації та/або строку випробування)

5.1

Отримати зворотний зв’язок від всіх учасників процесу адаптації нового співробітника

Менеджер з персоналу

5.2

За два тижні до закінчення строку випробування:

— нагадати керівництву про закінчення строку випробування співробітника;

— обговорити процес адаптації нового співробітника та отримати від нього зворотний зв’язок за її підсумками

5.3

Провести бесіду зі співробітником про результат спільної роботи

Наставник

5.4

Проаналізувати і заповнити оціночні форми, надати їх до відділу управління персоналом

5.5

Провести обговорення і зробити акцент на очікуваний від співробітника зворотний зв’язок (дізнатися його думку про організації в цілому, про способи ведення бізнесу, пропозиції про поліпшення тощо)

Безпосередній керівник

5.6

Прийняти рішення про роботу нового співробітника в організації

5.7

За три дні до закінчення періоду адаптації та/або строку випробування повідомити новому співробітнику про закінчення адаптації та/або строку випробування і призначити дату обговорення результатів його роботи в цей період

5.8

Провести підсумковий аналіз процесу адаптації та наставництва

Керівник служби управління персоналом

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі