Теми статей
Обрати теми

Строковий трудовий договір (контракт) VS служба в ОМС

Мацокін Андрій, головний редактор всеукраїнського видання «Держслужбовець» і спецвипуску «Юридичні практики»
Як укласти строковий трудовий договір (контракт) на службі в органах місцевого самоврядування?

* nads.gov.ua/diyalnist/sluzhba-v-organah-miscevogo-samovryaduvannya/aktualni-pitannya-upravlinnya-personalom-v-organah-miscevogo-samovryaduvannya

Нещодавно у відповідь на це запитання на сайті Національного агентства з питань державної служби з’явилось роз’яснення у розділі, що стосується служби в ОМС.

<…>

Відповідно до частини п’ятої статті 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на час відсутності (відпустки) посадових осіб органів місцевого самоврядування (крім виборних посад) для виконання їх повноважень можуть прийматися на службу особи за строковим трудовим договором (контрактом).

Це означає, що строковий трудовий договір (контракт) можливо укласти на тимчасово вакантну посаду у зв’язку із перебуванням посадової особи місцевого самоврядування у відпустці, наприклад:

— для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (стаття 18 Закону України «Про відпустки»);

— у зв’язку з усиновленням дитини (стаття 181 Закону України «Про відпустки»);

— творчій відпустці (стаття 16 Закону України «Про відпустки») тощо.

Сільський, селищний, міський голова, голова районної, районної у місті ради, обласної ради у випадку появи в штатному розписі тимчасово вакантної посади (на строк відпустки) приймає рішення про:

— укладення строкового договору (контракту) для виконання завдань, передбачених посадовою інструкцією працівника, відповідно до статті 21 Кодексу законів про працю України на час відсутності основного працівника;

— прийняття на посаду на конкурсній основі відповідно до абзацу п’ятого частини першої статті 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», на час відсутності основного працівника.

У випадку укладання строкового договору (контракту) заробітна плата працівника складається з посадового окладу, який не може перевищувати розміру посадового окладу, передбаченого для основного працівника. Голова відповідної ради також має право здійснювати преміювання працівника відповідно до його особистого вкладу в загальні результати роботи, у межах фонду преміювання.

Однак такий працівник не набуває статусу посадової особи місцевого самоврядування, а відтак, відповідно до положень Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» не приймає Присягу посадової особи місцевого самоврядування, йому не встановлюють ранг посадової особи та не зараховують період роботи за строковим договором (контрактом) до стажу роботи в органах місцевого самоврядування, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років.

Особа, з якою укладено строковий договір (контракт), може бути звільнена з роботи на підставі пункту другого частини першої статті 36 Кодексу законів про працю України.

<…>

Дозволю собі не погодитися із висновком колег і от чому!

Закон «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-III (далі — Закон № 2493) регулює правові, організаційні, матеріальні та соціальні умови реалізації громадянами України права на службу в органах місцевого самоврядування, визначає загальні засади діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий статус, порядок та правові гарантії перебування на службі в органах місцевого самоврядування.

Далі норми Закону № 2493 визначають, що служба в органах місцевого самоврядування — це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.

Посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Дія цього Закону не поширюється лише на технічних працівників та обслуговуючий персонал органів місцевого самоврядування.

Посадами в органах місцевого самоврядування є, зокрема, посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

На посаду можуть бути призначені особи, які мають відповідну освіту і професійну підготовку, володіють державною мовою та регіональними мовами в обсягах, достатніх для виконання службових обов’язків.

Посадові особи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією України і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, актами органів місцевого самоврядування, а в Автономній Республіці Крим — також нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

На посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

Далі Законом № 2493 визначаються права посадових осіб і, головне, обов’язки, які є визначальними саме для посадових осіб!

Сама ж ст. 10, на яку посилаються автори роз’яснення, називається «ПРИЙНЯТТЯ НА СЛУЖБУ В ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ» і знаходиться у розділі «ПРОХОДЖЕННЯ СЛУЖБИ В ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА СЛУЖБОВА КАР’ЄРА».

Сама ж норма має такий зміст:

На час відсутності (відпустки) посадових осіб органів місцевого самоврядування (крім виборних посад) ДЛЯ ВИКОНАННЯ ЇХ ПОВНОВАЖЕНЬ МОЖУТЬ ПРИЙМАТИСЯ НА СЛУЖБУ особи за строковим трудовим договором (контрактом).

Тож з урахуванням зазначеного висловлюю своє глибоке переконання, що особи, які приймаються на службу в органи місцевого самоврядування на час відсутності посадових осіб, для здійснення їх повноважень, МАЮТЬ СТАТУС ПОСАДОВИХ ОСІБ!

І Законом № 2493 визначено лише форму трудового договору з такими особами — строковий! І на службу вони мають прийматися за тими ж самими процедурами, і норми Закону № 2493 і всіх підзаконних актів, а також норми Закону «Про запобігання корупції» повноцінно діють на «строковиків».

Якщо ж проводити аналогію з державною службою, то норми профільного Закону також передбачають, що для заміщення посади державної служби на період відсутності державного службовця, за яким відповідно до цього Закону зберігається посада державної служби, здійснюється строкове призначення. Однак ні в кого не виникає сумнівів, що особа, яку було прийнято за строковим трудовим договором на посаду тимчасово відсутнього державного службовця, має такий самий статус з усіма відповідними наслідками.

з/п

П. І. Б.,

дата народження

Посада

Прийняте судом рішення (стаття КУпАП або КК,

вид покарання, день набрання законної сили рішенням суду)

Прийняте керівником рішення (дата, номер, короткий зміст наказу або розпорядження)

1

2

3

4

5

1

Іванов Іван Іванович, 1974 р. н.

Начальник відділу комунальних підприємств, цін та тарифів Управління з питань підприємництва та інвестицій Департаменту економіки та комунального майна N-ської міської ради

Вироком Жовтневого районного

м. N-ськ N-ської області суду від 30.03.2014 р. у справі № 2-14-к, провадження № 1-кп/2/14, який 14.04.2014 р. набрав законної сили, Іванова І. І. визнано винним у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 369 КК, за якою призначено покарання у вигляді штрафу в розмірі 250 нмдг, у сумі 4250 грн

Розпорядження міського голови від 25.04.2014 р. № 617 щодо звільнення з посади у зв’язку з притягненням до відповідальності за корупційне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 369 КК, згідно з вироком суду

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі