Теми статей
Обрати теми

Традиційний огляд листів ДКС: які запитання на черзі?

О. Ковшова, економіст-аналітик ВБ «Фактор»
Огляд листів ДКС на сторінках нашого видання став традицією. Сьогодні знову поблукаємо листами-роз’ясненнями, які надав компетентний орган за останні декілька місяців. Про що саме розповідає ДКС та на чому наголошує, дізнаєтесь далі.

Про нюанси оренди комунального майна

У листі від 14.07.15 р. № 14-09/547-18891 ДКС торкнулась найбільш гострого питання — питання щодо оренди комунального майна.

Зайвий раз компетентний орган нагадав, що державну політику у сфері оренди майна, яке перебуває в комунальній власності, здійснюють саме органи місцевого самоврядування1.

1 Далі за текстом — ОМС.

Нагадаємо: таке право за ОМС закріплене на підставі ст. 2 Закону України від 10.04.92 р. № 2269-XII «Про оренду державного та комунального майна» та Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні».

ДКС звертає увагу, що укладений сторонами договір оренди в частині істотних умов повинен відповідати типовому договору оренди відповідного майна. При цьому треба не забувати, що типові договори оренди майна, що належить АР Крим або перебуває у її комунальній власності, затверджують відповідно Верховна Рада АР Крим та ОМС.

Якщо розпорядник бюджетних коштів (орендодавець) здає в оренду приміщення комунальної власності іншій установі (орендар), то орендодавець укладає з орендарем договір оренди відповідно до типового договору оренди.

У свою чергу, орендар зобов’язаний здійснювати витрати, пов’язані з утриманням орендованого майна. Якщо приміщеннями користується і орендар, і орендодавець (як це здебільшого й буває), то орендар бере участь в утриманні відповідних приміщень (у відповідній пропорції). Однак у такій ситуації між орендарем і орендодавцем має бути укладений договір про відшкодування витрат орендодавця на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.

Орендодавець повинен розподіляти між орендарями витрати на утримання приміщень залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині — пропорційно до розміру орендованої організаціями площі.

Більш того, орендодавцю не слід забувати про вимоги ч. 3 ст. 51 Бюджетного кодексу України2. Адже відповідно до цієї норми розпорядники бюджетних коштів повинні:

2 Далі за текстом — БК.

1

забезпечувати у повному обсязі проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами

2

укладати договори за кожним видом енергоносіїв у межах встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів обґрунтованих лімітів споживання

До речі:

1

згідно з договором оренди орендодавець майна, яке перебуває у комунальній власності, має право доручити орендарю сплачувати вартість послуг, пов’язаних з утриманням орендованого майна, безпосередньо комунальним або житлово-комунальним підприємствам або надає орендарям рахунки для відшкодування вартості комунальних послуг та інших послуг, пов’язаних з утриманням приміщень, які оплачують їх відповідно до економічної суті платежу

2

якщо орендодавець:

має право на надання комунальних та експлуатаційних послуг, то плата за ці послуги повинна зараховуватись як власні надходження

не має права на надання вищезазначених послуг, то орендар може відшкодувати лише витрати на утримання приміщень, понесені орендодавцем

Примітка. Власні надходження — плата за послуги, що надаються бюджетною установою, на рахунки, які призначені для зарахування до спеціального фонду державного бюджету власних надходжень розпорядників бюджетних коштів. При цьому надання таких послуг має бути передбачено законодавством (абз. 3 ч. 4 ст. 13 БК).

Власні надходження бюджетних установ, отримані за рахунок надходжень від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством, використовують з урахуванням вимог ст. 13 БК.

Про відшкодування вартості харчування

У своєму листі від 29.07.15 р. № 14-09/625-19726 ДКС надала роз’яснення щодо застосування кодів економічної класифікації видатків при перерахуванні відшкодування вартості харчування спортсменам і тренерам.

По-перше, видатки на забезпечення харчуванням учасників спортивних заходів здійснюються в межах та за рахунок бюджетних коштів. Саме про це йдеться у п. 4 Порядку забезпечення харчування за рахунок коштів державного бюджету учасників спортивних заходів державного та міжнародного рівня, що проводяться на території України, затвердженого постановою КМУ від 18.09.13 р. № 6893. При цьому грошову добову норму витрат на забезпечення харчуванням учасників спортивних заходів затверджує Мінмолодьспорт за погодженням з Мінфіном.

3 Далі за текстом — Порядок.

По-друге, організатор, що проводить спортивні заходи, має укласти угоди про надання послуг із забезпечення харчуванням учасників таких заходів за безготівковим розрахунком з базою олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки або закладом громадського харчування з урахуванням їх місцезнаходження. Нагадуємо, що така вимога не нова, адже міститься у п. 6 Порядку.

По-третє, забезпечення харчуванням спортсменів національних збірних команд з видів спорту та їх тренерів під час участі у навчально-тренувальних зборах, фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходах з видів спорту інвалідів, зборах та таборах з фізкультурно-спортивної реабілітації інвалідів4 здійснюють відповідно до грошових добових норм та добових норм і коефіцієнтів. Як зазначає п. 7 Порядку, це треба здійснювати, зокрема, шляхом перерахування бюджетних коштів на власні платіжні картки спортсменів і тренерів, які забезпечують себе харчуванням самостійно, з дотриманням встановленого режиму та раціону харчування.

4 Визначених у п. 2 Порядку.

Одразу зауважимо: грошові добові норми визначають згідно з п. 5 Порядку.

З огляду на зазначене, ДКС робить цілком справедливий висновок, що оплату:

послуг з харчування на період проведення заходу

треба проводити за кодом економічної класифікації видатків 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» (п.п. 2.2.4 — 3, 24
Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.12 р. № 333)

(відшкодування) проїзду, добових, проживання та інших витрат відповідно до законодавства тренерів, суддів, інших учасників навчально-тренувальних зборів, змагань, олімпіад, молодіжних, фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, наукових конференцій тощо, які надають послуги відповідно до укладених угод

Примітка. Компенсаційні виплати, які здійснюють згідно із законодавством, проводять за тим КЕКВ, за яким були заплановані видатки.

Про придбання сухих пайків та порядок їх списання

Листом від 06.05.15 р. № 14-08/224-13240 ДКС зауважила, який саме код економічної класифікації видатків треба застосовувати при придбанні сухих пайків для будинків-інтернатів та як треба списувати такі пайки.

Компетентний орган роз’яснює, що придбання продуктів харчування та/або оплату послуг з харчування для:

будинків-інтернатів згідно із законодавством

треба здійснювати за КЕКВ 2230 «Продукти харчування», включаючи й придбання сухих пайків

спецхарчування осіб, які працюють у шкідливих умовах (продовольчі пайки тощо)

Щодо списання сухих пайків ДКС зазначає таке. Продукти харчування установ, у кошторисах яких передбачені видатки за відповідним кодом економічної класифікації видатків бюджету, треба обліковувати на субрахунку 232 «Продукти харчування».

Що стосується відображення в бухгалтерському обліку зазначених операцій бюджетними установами, то такі операції треба відображати відповідно до вимог розд. 2 Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями бюджетних установ ( додаток 2 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Мінфіну від 26.06.13 р. № 611).

Теги ДФСУ лист
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі