Теми статей
Обрати теми

«Гострі» питання щодо організації роботи підрозділу з внутрішнього аудиту

О. Ковшова, економіст-аналітик ВБ «Фактор»
У червневому, липневому та серпневому номерах газети ми розглядали тему «Внутрішній аудит: особливості організації». У статтях ми обіцяли ознайомлювати читачів із офіційними роз’ясненнями від компетентних органів щодо питань, які стосуються внутрішнього аудиту. Виконуємо обіцянку. Сьогодні приділимо увагу листу від 27.08.15 р. № 21-14/259 Державної фінансової інспекції1, яка надала роз’яснення щодо окремих аспектів діяльності з внутрішнього аудиту. Подивимось, про що саме піде мова.

1 Далі за текстом — Держфінінспекція.

Про терміни проведення внутрішнього аудиту

Багатьох турбують запитання щодо термінів передачі проекту аудиторського звіту для ознайомлення, обговорення проекту аудиторського звіту, розгляду коментарів та підготовки висновків на коментарі, а також щодо
прийняття рішення про проведення додаткового внутрішнього аудиту.

Як зазначають спеціалісти Держфінінспекції, щоб знайти відповідь на ці запитання, треба звернутись по допомогу до основних нормативно-правових актів, які регулюють діяльність підрозділів внутрішнього аудиту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади. Зокрема, це:

1

постанова КМУ від 28.09.11 р. № 1001 «Деякі питання утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади»2

2

Стандарти внутрішнього аудиту, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 04.10.11 р. № 12473

2 Далі за текстом — постанова № 1001.

3 Далі за текстом — Стандарти внутрішнього аудиту.

Компетентний орган наголошує, що підрозділи внутрішнього аудиту у своїй діяльності мають керуватись внутрішніми документами з питань внутрішнього аудиту.

Нагадаємо: такі документи керівник підрозділу внутрішнього аудиту розробляє самостійно з урахуванням специфіки діяльності установи та затверджує у встановленому порядку (гл. 1 розд. II Стандартів внутрішнього аудиту). Зокрема, підрозділами внутрішнього аудиту має бути розроблено порядок планування і проведення внутрішніх аудитів, документування, реалізації їх результатів.

Саме у такому документі, як констатує Держфінінспекція, за рішенням керівника підрозділу внутрішнього аудиту й можуть визначатись інші аспекти внутрішнього аудиту. Наприклад, нюанси стосовно визначення:

1

термінів:

передачі керівником аудиторської групи проекту аудиторського звіту з рекомендаціями для ознайомлення керівництву установи та посадовим особам установи, які безпосередньо відповідають за функції, процеси, що охоплювались внутрішнім аудитом

обговорення аудиторською групою та відповідальними за діяльність проекту аудиторського звіту з рекомендаціями

2

строків:

розгляду керівником аудиторської групи коментарів та підготовки обґрунтованих висновків на коментарі, у тому числі якщо за результатами обговорення відповідальні за діяльність не погоджуються з аудиторськими висновками та рекомендаціями і надають керівнику аудиторської групи обґрунтовані коментарі

прийняття керівником установи рішення про проведення додаткового внутрішнього аудиту або прийняття відповідальними за діяльність аудиторських рекомендацій за результатами розгляду аудиторського звіту з рекомендаціями

Пам’ятайте: проект аудиторського звіту з рекомендаціями передається керівником аудиторської групи для ознайомлення відповідальним за діяльність у спільно узгоджені строки, а після ознайомлення проект аудиторського звіту з рекомендаціями обговорюється аудиторською групою та відповідальними за діяльність у спільно визначену ними дату (п. 6.18 гл. 6 розд. III Стандартів внутрішнього аудиту).

Про перевищення строку проведення внутрішнього аудиту

Що означає норма стосовно того, що строк проведення внутрішнього аудиту не може перевищувати 45 робочих днів? Чи говорить це про те, що за результатами розгляду аудиторського звіту та рекомендацій керівником установи в цей строк має бути прийняте рішення про проведення додаткового внутрішнього аудиту або прийняття аудиторських рекомендацій відповідальним за діяльність? На такі запитання фахівці Держфінінспекції надали наступну відповідь.

Компетентний орган зазначає, що визначений строк (45 робочих днів) стосується тільки проведення внутрішнього аудиту. А от рішення керівника установи про проведення додаткового внутрішнього аудиту або
прийняття аудиторських рекомендацій відповідальним за діяльність можливе тільки за результатами розгляду аудиторського звіту.

Свою думку Держфінінспекція підтверджує вимогами чинного законодавства:

1

п. 6.22 гл. 6 розд. III Стандартів внутрішнього аудиту

2

п. 7 Порядку, затвердженого постановою № 1001

Про результати проведення внутрішнього аудиту

Багатьох цікавить запитання: чи є результати внутрішнього аудиту публічною інформацією? Держфінінспекція пояснює: внутрішній аудит здійснюється структурними підрозділами (відповідними посадовими особами) міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а їх результати оформлюють аудиторськими звітами.

Саме тому розпорядниками інформації, що міститься у аудиторських звітах, є відповідно міністерства, інші центральні органи виконавчої влади. Оскільки така інформація може мати обмежений доступ (зокрема, бути конфіденційною, таємною, службовою, містити персональні дані осіб), то саме міністерство є розпорядником зазначеної інформації.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі