Теми статей
Обрати теми

Регламент сільської (селищної, міської) ради

Шановні колеги! Наступний документ, який ми пропонуємо, — регламент для сільської (селищної, міської) ради у частині відмінностей від регламенту районної ради з урахуванням їх специфіки та кола повноважень. Більшість статей регламенту районної ради ви можете перенести у регламент сільської (селищної, міської) ради, просто змінивши слова «районна» на «сільська» (селищна, міська) рада. А от принципово відмінні норми регламенту сільської (селищної, міської) ради ми винесли в цей окремий документ. Звертайте увагу на позначку «<...>», яка означає, що наступну частину тексту треба брати із тексту регламенту районної ради. Окрім цього, розділ «Виконавчий апарат» теж потребує виключення із тексту регламенту. Також слідкуйте за нумерацією статей регламенту — вона дещо зміниться.

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням ____ ради
від «___» _____ 20___ року
№ _____
(___ сесія ___ скликання)

РЕГЛАМЕНТ

____________________ ради ___ скликання

РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Правові засади діяльності ____ ради

1.1. ____________ рада (далі — Рада) є органом місцевого самоврядування, що представляє __________ територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами України.

1.2. Порядок діяльності Ради, її органів, депутатів, посадових осіб визначається Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про запобігання корупції», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», іншими законодавчими актами та цим Регламентом.

1.3. Регламент _______________ Ради (далі — Регламент) визначає порядок проведення першої сесії Ради, порядок обрання _____ голови, секретаря _____ ради, заступників _____голови, скликання чергової та позачергової сесій Ради, призначення пленарних засідань Ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень Ради про затвердження порядку денного сесії та з процедурних питань, а також порядок роботи сесії Ради1.

1 Решта статей цього розділу залишаються без змін — можете користуватися текстом регламенту районної ради, адаптувавши його під особливості сільських (селищних, міських) рад.

<...>

РОЗДIЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ РАДИ

Глава 1. ПІДГОТОВКА ПЛЕНАРНИХ ЗАСІДАНЬ

Стаття 11. Порядок скликання першої сесії Ради

11.1. Перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради в кількості, яка забезпечує повноважність складу ради. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів, а також про підсумки виборів _______ голови. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання та новообраного ________ голови головує на пленарних засіданнях ради першої сесії новообраний
голова.

11.2. У разі якщо на час проведення першої сесії _______ голова не обраний, про що на сесії ради інформує голова територіальної виборчої комісії, рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості трьох — п’яти осіб. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання секретаря ради. З часу обрання секретаря ради він головує на пленарних засіданнях ради.

Стаття 12. Порядок денний першої сесії Ради

12.1. До порядку денного першої сесiї Ради мають бути включені такi питання:

12.1.1. інформація голови територіальної виборчої комісії про підсумки виборів депутатів Ради та __________ голови і визнання їх повноважень;

12.1.2. про обрання ________голови;

12.1.3. про обрання секретаря Ради;

12.1.4. про обрання заступників ________голови.

12.2. Перша сесія у разі необхідності може складатися з двох пленарних засідань Ради2.

2 Статті 13 і 14 беремо із регламенту районної ради.

<...>

Стаття 15. Порядок скликання сесії Ради

15.1. _______ Рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань Ради, а також засідань постійних комісій Ради.

15.2. Сесії Ради, окрім першої, скликаються ______ головою.

15.3. Сесія Ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності — не рідше ніж один раз на місяць.

15.4. У разі немотивованої відмови _________ голови або неможливості його скликати сесію Ради вона скликається секретарем Ради.

15.5. У цих випадках сесія Ради скликається:

1) якщо сесія не скликається _____ головою у строки, передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

2) якщо ________ голова без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених ч. 7 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

15.6. Сесія Ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу Ради, виконавчого комітету Ради.

15.7. У разі якщо _______ голова або секретар Ради у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб’єктів, зазначених у п. 15.6 Регламенту, або у разі якщо такі посади є вакантними, сесія може бути скликана депутатами Ради, які становлять не менш як одну третину складу Ради, або постійною комісією Ради.

15.8. Рішення про скликання сесії Ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках — не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд Ради.

15.9. Сесію Ради відкриває і веде _____ голова, а у випадках, передбачених п. 15.4 Регламенту, — секретар Ради, а у випадку, передбаченому п. 15.7 Регламенту, — за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, один з депутатів, що входить до її складу, а веде за рішенням Ради один з депутатів Ради.

15.10. Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу Ради.

15.11. Пропозиції щодо питань на розгляд Ради можуть вноситися _____ головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом Ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

15.12. Протоколи сесій Ради, прийняті нею рішення підписуються особисто _____ головою, у разі його відсутності — секретарем Ради, а у випадку, передбаченому п. 15.7 Регламенту, — депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні.

15.13. Інформація про скликання сесії Ради публікується в газеті «________», оприлюднюється на офіційному веб-сайті Ради за адресою: http: ____3.

3 Далі включаєте норми регламенту районної ради, адаптувавши його до особливостей діяльності сільських, селищних, міських рад.

<...>

РОЗДІЛ 3. ПОСАДОВІ ОСОБИ ТА ОРГАНИ РАДИ

Глава 1. ________ ГОЛОВА, СЕКРЕТАР РАДИ, ЗАСТУПНИКИ __________ ГОЛОВИ

Стаття 48. Правові засади статусу і діяльності ____ голови, секретаря Ради, заступників _______
голови

48.1. Повноваження _______ голови, секретаря Ради, заступників _____ голови визначаються Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про запобігання корупції», «Про доступ до публічної інформації», іншими законодавчими актами та цим Регламентом.

48.2. ________ голова, секретар Ради, заступники ______ голови працюють у Раді на постійній основі, не можуть мати іншого представницького мандата, суміщати свою службову діяльність з іншою роботою (виконувати роботу на умовах сумісництва), у тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової, творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю (безпосередньо чи через посередників або підставних осіб), одержувати від цього прибуток, входити самостійно, через представника або підставних осіб до складу правління чи інших виконавчих органів підприємств, кредитно-фінансових установ, господарських товариств тощо, організацій, спілок, об’єднань, кооперативів, що здійснюють підприємницьку діяльність.

Стаття 49. ____ голова

49.1. ________ голова є головною посадовою особою територіальної громади _________________.

49.2. ________ голова обирається територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі.

49.3. Строк повноважень ______ голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України.

49.4. _________ голова очолює виконавчий комітет Ради, головує на її засіданнях.

49.5. ________ голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

49.6. На _____ голову поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.

49.7. Повноваження ________ голови можуть бути тимчасово покладені на керівника відповідної військово-цивільної адміністрації відповідно до Закону України «Про військово-цивільні адміністрації».

49.8. Повноваження _____ голови починаються з моменту оголошення _____ виборчою комісією на пленарному засіданні Ради рішення про його обрання.

49.9. Повноваження _____ голови закінчуються в день відкриття першої сесії _____ Ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо Рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до ч. 1 та 2 ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»4.

4 Деякі ради у своїх регламентах зазначають не лише посилання на норму закону, а й розміщують її повністю у регламенті. Як зробите — так і буде правильно, адже норми закону часто змінюються і вам кожного разу доведеться вносити зміни до регламенту, а у разі якщо пункт, частина чи номер статті закону залишаються незмінними, вам не доведеться цього робити.

49.10. У разі звільнення з посади _____ голови у зв’язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження _________ голови здійснює секретар Ради.

49.11. Секретар Ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень ______ голови і до моменту початку повноважень ______ голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії Ради, обраної на чергових місцевих виборах.

49.12. Повноваження ________ голови можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», що має наслідком звільнення його з посади.

49.13. Не пізніш як на п’ятнадцятий день після звільнення з посади або смерті _____ голови особа, яка на цей час відповідно до закону здійснює його повноваження, звертається до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів _____ голови. Таке клопотання розглядається Верховною Радою України не пізніше ніж у дев’яностоденний строк з дня дострокового припинення повноважень відповідного ______ голови.

49.14. Сільський, селищний, міський голова:

49.14.1. забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;

49.14.2. організує в межах, визначених цим Законом, роботу Ради та її виконавчого комітету;

49.14.3. підписує рішення Ради та її виконавчого комітету;

49.14.4. вносить на розгляд Ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря Ради;

49.14.5. вносить на розгляд Ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету Ради;

49.14.6. вносить на розгляд Ради пропозиції щодо структури виконавчих органів Ради, апарату Ради та її виконавчого комітету, їх штатів, встановлених відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України;

49.14.7. здійснює керівництво апаратом Ради та її виконавчого комітету;

49.14.8. скликає сесії Ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій Ради і головує на пленарних засіданнях Ради;

49.14.9. забезпечує підготовку на розгляд Ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень Ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені Радою програми, бюджет та звіти про їх виконання;

49.14.10. призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів Ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів;

49.14.11. скликає загальні збори громадян за місцем проживання;

49.14.12. вносить на розгляд Ради пропозиції про утворення спеціалізованої установи з надання безоплатної первинної правової допомоги;

49.14.13. вносить на розгляд Ради пропозиції щодо кандидатури на посаду керівника установи з надання безоплатної первинної правової допомоги;

49.14.14. забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, Ради, її виконавчого комітету;

49.14.15. є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним Радою;

49.14.16. представляє територіальну громаду, Раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;

49.14.17. звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження Ради та її органів;

49.14.18. укладає від імені територіальної громади, Ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції Ради, подає їх на затвердження Ради;

49.14.19. веде особистий прийом громадян;

49.14.20. забезпечує на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об’єднань;

49.14.21. бере участь у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в межах та у спосіб, встановлені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;

49.14.22. здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень Ради або не віднесені Радою до відання її виконавчих органів;

49.14.23. видає розпорядження у межах своїх повноважень.

49.15. ________ голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

49.16. При здійсненні наданих повноважень _______ голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним — перед Радою, а з питань здійснення виконавчими органами Ради повноважень органів виконавчої влади — також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

49.17. _______ голова щорічно звітує відповідно Раді про здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчими органами Ради.

49.18. ______ голова не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед територіальною громадою на відкритій зустрічі з громадянами.

49.19. На вимогу не менше половини депутатів Ради _______ голова зобов’язаний прозвітувати перед Радою про роботу виконавчих органів Ради у будь-який визначений ними термін.

Стаття 50. Дострокове припинення повноважень _______ голови

50.1. Повноваження _______ голови вважаються достроково припиненими у разі: 
50.1.1. його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови;

50.1.2. припинення його громадянства;

50.1.3. набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;

50.1.4. набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов’язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;

50.1.5. відкликання з посади за народною ініціативою;

50.1.6. визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер;

50.1.7. його смерті.

50.2. Повноваження _____ голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень, а також у випадку, передбаченому Законом України «Про військово-цивільні адміністрації».

50.3. Повноваження _____ голови за наявності підстав, передбачених ч. 2 ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням Ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу Ради. Порядок проведення місцевого референдуму щодо дострокового припинення повноважень ______ голови визначається законом про місцеві референдуми.

50.4. Рішення про проведення місцевого референдуму щодо дострокового припинення повноважень _____ голови приймається Радою як за власною ініціативою, так і на вимогу не менш як однієї десятої частини громадян, що проживають на відповідній території і мають право голосу.

50.5. _______ голова може бути відкликаний з посади за народною ініціативою в порядку, визначеному Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» з особливостями, передбаченими ч. 6 — 10 ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», не раніше як через рік з моменту набуття ним повноважень.

50.6. Рішення про внесення пропозицій щодо відкликання _________ голови за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше5:

5 Кожна рада вносить до свого регламенту норму відповідно до свого статусу.

1) 20 осіб для відкликання сільського голови;

2) 30 осіб для відкликання селищного голови;

3) 50 осіб для відкликання міського голови міст районного значення;

4) 200 осіб для відкликання міського голови міст обласного значення;

5) 400 осіб для відкликання міського голови міст Києва та Севастополя.

Кількість членів ініціативної групи становить у разі відкликання:

1) сільського, селищного голови — не менше 10 осіб;

2) міського голови міста районного значення — не менше 20 осіб;

3) міського голови міста обласного значення — не менше 50 осіб;

4) міського голови міст Києва та Севастополя — не менше 75 осіб.

50.7. На підтримку пропозиції про відкликання ______ голови має бути зібрано кількість підписів, що перевищує кількість голосів, поданих за нього на місцевих виборах, за результатами яких він був обраний _________ головою.

50.8. Збір підписів проводиться у разі відкликання:

1) сільського, селищного голови — протягом 10 днів;

2) міського голови міста районного значення — протягом 20 днів;

3) міського голови міста обласного значення, міст Києва та Севастополя — протягом 30 днів.

50.9. Територіальна виборча комісія перевіряє правильність оформлення підписних листів, кількість зібраних підписів у разі відкликання:

1) сільського, селищного голови — протягом 10 днів з дня їх отримання;

2) міського голови міст районного значення — протягом 20 днів з дня їх отримання;

3) міського голови міст обласного значення — протягом 30 днів з дня їх отримання;

4) міського голови міст Києва та Севастополя — протягом 35 днів з дня їх отримання.

50.10. Рішення про дострокове припинення повноважень за народною ініціативою ________ голови, який був обраний шляхом самовисування, приймається за поданням територіальної виборчої комісії Радою більшістю голосів від її складу.

50.11. У разі прийняття Радою рішення про відкликання _____ голови за народною ініціативою або у разі подання до Ради рішення вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного кандидата на посаду _____ голови, про відкликання _____ голови за народною ініціативою особа, яка на цей час відповідно до закону здійснює повноваження ________ голови, не пізніш як на п’ятнадцятий день з дня прийняття відповідного рішення звертається до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів _______ голови.

50.12. За наявності рішень суду про визнання розпоряджень чи дій ________ голови незаконними, висновків відповідного комітету Верховної Ради Верховна Рада України може призначити позачергові вибори ________ голови. Питання про призначення Верховною Радою України позачергових виборів _______ голови може порушуватись перед Верховною Радою України Радою, головою обласної, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації.

50.13. У разі дострокового припинення повноважень ______ голови відповідні позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України не пізніше ніж у дев’яностоденний строк з дня дострокового припинення повноважень ________ голови. Порядок проведення позачергових виборів _______ голови визначається законом про вибори.

50.14. Повноваження ______ голови припиняються достроково, а відповідна особа звільняється з посади:

50.14.1. з підстав, зазначених у п. 1, 2, 5, 6 ч. 1 ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», — з дня прийняття Радою рішення, яким береться до відома зазначений факт;

50.14.2. з підстав, зазначених у п. 3, 31 ч. 1 ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», — з дня, наступного за днем одержання Радою або її виконавчим комітетом копії відповідного рішення суду без прийняття рішення Ради;

50.14.3. з підстав, зазначених у ч. 2 ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», — з дня прийняття місцевим референдумом або Радою рішення про дострокове припинення повноважень;

50.14.4. у випадку, передбаченому ч. 5 ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», — з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних виборах;

50.14.5. у випадку, передбаченому п. 4 ч. 1 ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», — з дня прийняття Радою або вищим керівним органом відповідної політичної партії рішення про дострокове припинення повноважень ________ голови.

Стаття 51. Секретар Ради

51.1. Секретар Ради працює в раді на постійній основі і не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

51.2. Секретар Ради обирається Радою з числа її депутатів на строк повноважень Ради за пропозицією ________ голови.

51.3. Пропозиція щодо кандидатури секретаря Ради може вноситися на розгляд Ради не менш як половиною депутатів від її загального складу у разі, якщо:

51.3.1. на день проведення першої сесії Ради, обраної на чергових виборах, не завершені вибори _______ голови;

51.3.2. Рада не підтримала кандидатуру на посаду секретаря Ради, запропоновану ________ головою;

51.3.3. протягом тридцяти днів з дня відкриття першої сесії Ради ______ голова не вніс кандидатуру на посаду секретаря Ради;

51.3.4. на наступній черговій сесії після виникнення вакансії секретаря Ради у зв’язку з достроковим припиненням його повноважень _______ голова не вніс на розгляд Ради кандидатуру на посаду секретаря Ради;

51.3.5. посада секретаря Ради стає вакантною під час вакантності посади _____ голови у зв’язку з достроковим припиненням його повноважень.

51.4. У разі якщо Рада не підтримала кандидатуру, внесену на її розгляд не менш як половиною депутатів від її загального складу, наступну пропозицію щодо кандидатури секретаря Ради вносить _________ голова.

51.5. Секретар Ради:

51.5.1. у випадку, передбаченому ч. 1 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», здійснює ______ голови;

51.5.2. скликає сесії Ради у випадках, передбачених ч. 6 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»; повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії Ради, питання, які передбачається внести на розгляд Ради;

51.5.3. веде засідання Ради та підписує її рішення у випадках, передбачених ч. 6 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

51.5.4. організує підготовку сесій Ради, питань, що вносяться на розгляд Ради, забезпечує оприлюднення проектів рішень Ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» та інших законів;

51.5.5. забезпечує своєчасне доведення рішень Ради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням, забезпечує оприлюднення рішень Ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», забезпечує офіційне оприлюднення рішень Ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення Радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення Радою регуляторної діяльності;

51.5.6. за дорученням ___________ голови координує діяльність постійних та інших комісій Ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій;

51.5.7. сприяє депутатам Ради у здійсненні їх повноважень;

51.5.8. організує за дорученням Ради відповідно до законодавства здійснення заходів, пов’язаних з підготовкою і проведенням референдумів та виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування;

51.5.9. забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самоврядування офіційних документів, пов’язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку;

51.5.10. вирішує за дорученням _________ голови або Ради інші питання, пов’язані з діяльністю Ради та її органів.

51.6. Секретар Ради6 може за рішенням Ради одночасно здійснювати повноваження секретаря виконавчого комітету Ради.

6 Ця норма поширюється виключно на секретарів сільських рад.

51.7. Повноваження секретаря Ради можуть бути достроково припинені за рішенням Ради.

Стаття 52. Виконавчий комітет Ради

52.1. Виконавчим органом Ради є виконавчий комітет Ради, який утворюється Радою на строк її повноважень.

52.2. Після закінчення повноважень Ради _____ голови виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

52.3. Кількісний склад виконавчого комітету визначається Радою.

52.4. Персональний склад виконавчого комітету Ради затверджується Радою за пропозицією _____ голови.

52.5. Виконавчий комітет Ради утворюється у складі _________ голови, заступника (заступників) ________ голови, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб7.

7 Зверніть увагу, що міські ради утворюють у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури.

52.6. До складу виконавчого комітету Ради входять також за посадою секретар Ради та староста (старости)8.

52.7. Очолює виконавчий комітет Ради ______ голова.

52.8. Особи, які входять до складу виконавчого комітету, крім тих, хто працює у виконавчих органах Ради на постійній основі, на час засідань виконавчого комітету, а також для здійснення повноважень в інших випадках звільняються від виконання виробничих або службових обов’язків з відшкодуванням їм середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов’язаних з виконанням обов’язків члена виконавчого комітету, за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету.

52.9. На осіб, які входять до складу виконавчого комітету Ради і працюють в ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» для ________ голови.

52.10. Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним Раді, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади — також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

52.11. До складу виконавчого комітету Ради не можуть входити депутати Ради, крім секретаря Ради.

Стаття 53. Повноваження виконавчого комітету Ради

53.1. Виконавчий комітет Ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів ради.

53.2. Виконавчий комітет Ради:

53.2.1. попередньо розглядає проекти місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку, цільових програм з інших питань, місцевого бюджету, проекти рішень з інших питань, що вносяться на розгляд Ради;

53.2.2. координує діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів Ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників;

53.2.3. має право змінювати або скасовувати акти підпорядкованих йому відділів, управлінь, інших виконавчих органів Ради, а також їх посадових осіб.

53.3. Рада може прийняти рішення про розмежування повноважень між її виконавчим комітетом, відділами, управліннями, іншими виконавчими органами Ради та _______ головою в межах повноважень, наданих Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчому органу Ради.

Стаття 54. Організація роботи виконавчого комітету Ради

54.1. Основною формою роботи виконавчого комітету Ради є його засідання.

54.2. Засідання виконавчого комітету Ради скликаються _______ головою, а в разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції — заступником ______ голови з питань діяльності виконавчих органів ради в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць.

54.3. Засідання виконавчого комітету Ради є правомочними, якщо в них беруть участь більше половини від загального складу виконавчого комітету.

Стаття 55. Відділи, управління та інші виконавчі органи Ради

55.1. Рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів рад.

55.2. Організаційні засади реалізації повноважень виконавчих органів Ради щодо здійснення державної регуляторної політики визначаються Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

55.3. Відділи, управління та інші виконавчі органи Ради є підзвітними і підконтрольними Раді та підпорядкованими її виконавчому комітету і _____ голові.

55.4. Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів Ради призначаються на посаду і звільняються з посади ______ головою одноособово, а у випадках, передбачених законом, — за погодженням з відповідними органами виконавчої влади.

55.5. Положення про відділи, управління та інші виконавчі органи Ради затверджуються Радою.

Стаття 56. Староста9

9 Ця стаття вноситься до регламенту у разі, знову ж таки, здійснення об’єднання територіальних громад за Законом України «Про добровільне об’єднанння територіальних громад».

56.1. У селах, селищах, визначених за рішенням Ради об’єднаної територіальної громади, утвореної відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», за винятком її адміністративного центру, обирається староста на строк повноважень Ради.

56.2. Староста є посадовою особою місцевого самоврядування.

56.3. Староста:

56.3.1. представляє інтереси жителів ____ у виконавчих органах Ради;

56.3.2. сприяє жителям _____ у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування;

56.3.3. бере участь у підготовці проекту бюджету територіальної громади в частині фінансування програм, що реалізуються на території _________;

56.3.4. вносить пропозиції до виконавчого комітету Ради з питань діяльності на території _______ виконавчих органів Ради, підприємств, установ, організацій комунальної форми власності та їх посадових осіб;

56.3.5. здійснює інші обов’язки, визначені Положенням про старосту.

56.4. Положення про старосту затверджується Радою об’єднаної територіальної громади. У Положенні визначаються права і обов’язки старости, порядок його звітності, інші питання, пов’язані з його діяльністю.

56.5. Староста обирається в порядку, визначеному законом.

56.6. Староста є членом виконавчого комітету Ради об’єднаної територіальної громади за посадою.

Стаття 57. Загальна та виключна компетенція Ради

57.1. Рада правомочна розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами до їх відання.

57.2. Виключно на пленарних засіданнях Ради вирішуються питання:

57.2.1. затвердження регламенту ради;

57.2.2. утворення і ліквідації постійних та інших комісій ради, затвердження та зміни їх складу, обрання голів комісій;

57.2.3. утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск;

57.2.4. обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому цим Законом;

57.2.5. затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання;

57.2.6. утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради;

57.2.7. затвердження плану роботи ради та заслуховування звіту про його виконання з урахуванням вимог статті 32 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;

57.2.8. заснування засобів масової інформації відповідної ради, призначення і звільнення їх керівників;

57.2.9. заслуховування звіту сільського, селищного, міського голови про діяльність виконавчих органів ради, у тому числі щорічного звіту про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами відповідної ради;

57.2.10. прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові;

57.2.11. заслуховування звітів постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та посадових осіб, яких вона призначає або затверджує;

57.2.12. заслуховування повідомлень депутатів про роботу в раді, виконання ними доручень ради;

57.2.13. розгляд запитів депутатів, прийняття рішень по запитах;

57.2.14. прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленому законом;

57.2.15. скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень;

57.2.16. прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом;

57.2.17. прийняття рішення про проведення місцевого референдуму;

57.2.18. прийняття відповідно до законодавства рішень щодо організації проведення референдумів та виборів органів державної влади, місцевого самоврядування та сільського, селищного, міського голови;

57.2.19. прийняття рішень про наділення органів самоорганізації населення окремими власними повноваженнями органів місцевого самоврядування, а також про передачу коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення;

57.2.20. прийняття рішень про об’єднання в асоціації або вступ до асоціацій, інших форм добровільних об’єднань органів місцевого самоврядування та про вихід з них;

57.2.21. затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування;

57.2.22. затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету;

57.2.23. встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України;

57.2.24. утворення цільових фондів, затвердження положень про ці фонди;

57.2.25. прийняття рішень щодо здійснення місцевих запозичень;

57.2.26. прийняття рішень щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету;

57.2.27. прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, а також земельному податку;

57.2.28. встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету;

57.2.29. прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об’єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об’єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об’єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади;

Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради;

57.2.30. прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення;

57.2.31. створення у разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення з іншими суб’єктами комунальної власності спільних проектів або спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій, визначення повноважень цих органів (служб);

57.2.32. вирішення відповідно до законодавства питань про створення підприємствами комунальної власності спільних підприємств, у тому числі з іноземними інвестиціями;

57.2.33. прийняття рішень щодо надання згоди на організацію співробітництва територіальних громад, суб’єктом якого є територіальна громада села, селища, міста, у формах, визначених статтею 4 Закону України «Про співробітництво територіальних громад», щодо схвалення проекту договору про співробітництво та інших рішень, пов’язаних із здійсненням відповідно до зазначеного Закону співробітництва територіальних громад;

57.2.34. заслуховування звітів, пов’язаних із здійсненням відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних громад» співробітництва територіальних громад, суб’єктом якого є територіальна громада села, селища, міста;

57.2.35. вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин;

57.2.36. затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України;

57.2.37. вирішення відповідно до закону питань про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також про скасування такого дозволу;

57.2.38. прийняття рішень про організацію територій і об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів щодо оголошення природних та інших об’єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам’ятками природи, історії або культури, які охороняються законом; прийняття рішень про оголошення в місцях масового розмноження та вирощування потомства дикими тваринами «сезону тиші» з обмеженням господарської діяльності та добуванням об’єктів тваринного світу;

57.2.39. надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об’єктів, у тому числі місць чи об’єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію;

57.2.40. створення відповідно до закону за рахунок коштів місцевого бюджету установ з надання безоплатної первинної правової допомоги, призначення і звільнення керівників цих установ, залучення в установленому законом порядку фізичних чи юридичних осіб приватного права до надання безоплатної первинної правової допомоги;

57.2.41. заслуховування інформації прокурорів та керівників органів внутрішніх справ про стан законності, боротьби із злочинністю, охорони громадського порядку та результати діяльності на відповідній території;

57.2.42. прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами;

57.2.43. затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації;

57.2.44. затвердження договорів, укладених сільським, селищним, міським головою від імені ради, з питань, віднесених до її виключної компетенції;

57.2.45. встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;

57.2.46 прийняття у межах, визначених законом, рішень з питань боротьби зі стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;

57.2.47. визначення територій, на яких можуть проводитися потенційно небезпечні заходи в умовах присутності цивільного населення за участю особового складу Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів з використанням озброєння і військової техніки;

57.2.48. прийняття рішень, пов’язаних із створенням спеціальних вільних та інших зон, змінами в статусі цих зон, внесення до відповідних органів пропозицій з цих питань; надання згоди на створення таких зон за ініціативою Президента України або Кабінету Міністрів України;

57.2.49 прийняття рішення про дострокове припинення повноважень органів територіальної самоорганізації населення у випадках, передбачених цим Законом;

57.2.50. затвердження статуту територіальної громади;

57.2.51. затвердження відповідно до закону Положення про зміст, опис та порядок використання символіки територіальної громади;

57.2.52. прийняття рішень щодо виконання положень статей 7, 11, 12, 20, 24 Закону України «Про засади державної мовної політики»;

57.2.53. надання згоди на передачу об’єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об’єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об’єктів державної власності;

57.2.54. створення відповідно до законодавства комунальної аварійно-рятувальної служби;

57.2.55. затвердження відповідно до закону Положення про помічника-консультанта депутата ради та опису посвідчення помічника-консультанта депутата ради;

57.2.56. вирішення питань у сфері поводження з небезпечними відходами відповідно до законодавства;

57.2.57. визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами;

57.2.58. затвердження порядку переміщення на штрафні майданчики транспортних засобів, припаркованих не у спеціально відведених місцях для паркування транспортних засобів.

Секретар

__________ ради (підпис) ________________ (П. І. Б.)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі