Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про порушення строку подання заяви про застосування заборон

Козіна В., шеф-редактор, директор департаменту видань для публічно-правової сфери ВБ «Фактор»
Посадова особа місцевого самоврядування перебувала у відпустці для догляду за дитиною до трьох років і знаходилася в іншій країні (у матері). У зв’язку із цим вона не подала своєчасно голові місцевої ради у відповідності до Закону України від 16.09.14 р. № 1682-VII «Про очищення влади» (далі — Закон № 1682) власноручно написану заяву, у якій має повідомлятись про застосування (незастосування) до неї відповідних «люстраційних» заборон, а також заяву про згоду на проходження перевірки, згоду на оприлюднення відомостей щодо них відповідно до цього Закону. Чи можна вважати поважною причиною для несвоєчасного подання перелічених документів перебування цієї особи у відпустці для догляду за дитиною або порушення термінів подання цих документів у описаному випадку є підставою для звільнення особи із займаної посади не пізніш як на третій день після спливу строку на подання заяви та застосування до неї заборони, передбаченої ч. 3 ст. 1 Закону № 1682?

Подібні запитання ми одержали не від одного запитувача. Причини недотримання термінів на подання документів, необхідних для початку «люстраційної» перевірки, різні — «пологова» відпустка, лікарняний, перебування у відрядженні тощо.

Через Українську асоціацію районних та обласних рад ми ініціювали відповідний запит до Міністерства юстиції України. На початку вересня одержали відповідь Міністерства, датовану 16.08.15 р. за № 19462-0-3315/11.02.

Отже, запитували ми дві речі:

1. Чи можна вважати відпустки для догляду за дитиною, декретні чи лікарняні поважною причиною для пропуску строків подання заяв, передбачених ч. 1 ст. 4 Закону № 1682?

2. Якщо ці підстави не можна вважати поважними і особу, що пропустила строки, треба звільнити з посади протягом трьох днів, як це передбачено ч. 3 ст. 4 Закону № 1682, то як бути із приписами трудового законодавства, яке забороняє звільняти працівника за ініціативою власника або уповноваженого ним органу в період його тимчасової непрацездатності, а також у період перебування працівника у відпустці ( ч. 2 ст. 40 Кодексу законів про працю України)?

Ось що нам відповіли у Міністерстві:

«<…> Частиною другою статті 4 Закону (Закон № 1682. — Прим. ред.) встановлено, що заява подається не пізніше ніж на десятий день з дня початку проведення перевірки у відповідному органі, на підприємстві згідно з планом проведення перевірок, затвердження якого передбачено пунктом 3 частини другої статті 5 цього Закону.

Абзацом першим частини третьої статті 4 Закону неподання заяви у строк, передбачений частиною другою цієї статті, є підставою для звільнення особи із займаної посади не пізніш як на третій день після спливу строку на подання заяви та застосування до неї заборони, передбаченої частиною третьою статті 1 цього Закону <...>

<...> Кодексом законів про працю (далі — Кодекс) встановлено загальні норми, що регулюють трудові відносини.

Підставою припинення трудового договору внаслідок застосування положень Закону (Закон № 1682. — Прим. ред.) є пункт 72 статті 36 Кодексу.

Звертаємо увагу, що Закон, який є спеціальним, не передбачає відтермінування звільнення або збереження будь-яких соціальних гарантій, зокрема, соціальної відпустки тощо.

Пунктом 3 прикінцевих положень Закону встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить Закону <...>».

Таким чином, Мін’юст вважає, що поважних підстав для порушення строків подання відповідних заяв та згод на застосування люстраційних процедур не існує, а особа, яка порушила ці строки, підлягає звільненню у триденний термін незалежно від того, чи перебуває вона на лікарняному, чи у соціальній відпустці…

З повним текстом листа Міністерства юстиції України можна ознайомитись на форумі Ресурсного центру Української асоціації районних та обласних рад у гілці «Запобігання корупції в органах місцевого самоврядування» у темі «Питання очищення влади» або на нашому форумі budget.factor.ua у гілці «Люстрація влади» за посиланням http://budget.factor.ua/viewtopic.php?f=84&t=5367 (тема «Одержали відповідь від Мін’юсту»).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі