Теми статей
Обрати теми

Застосування КЕКВ: нова порція роз’яснень від ДКС

Ковшова О., економіст-аналітик ВБ «Фактор»
У листі від 29.03.17 р. № 16-05/320-51671 Державна казначейська служба України2 надала чергову порцію роз’яснень з приводу застосування КЕКВ3. Звичайно, роз’яснення спираються на вимоги Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету4, що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 12.03.12 р. № 333. Про які саме нюанси застосування КЕКВ розповіли фахівці ДКС — ознайомимось разом із вами.

1 Далі за текстом — Лист.

2 Далі за текстом — ДКС.

3 Далі за текстом — код економічної класифікації видатків.

4 Далі за текстом — Інструкція.

img 1

Придбання виробів медичного призначення

У Листі надана відповідь щодо того, за яким КЕКВ необхідно здійснювати придбання підгузків для дітей і дорослих, зокрема, в медичних закладах та установах соціального захисту. На жаль, Інструкція прямо не визначає, за яким КЕКВ треба придбавати не лише підгузки, але й інші вироби медичного призначення, які не увійшли до переліку, наведеного в Інструкції.

Як зазначає ДКС, підгузки дитячі та дорослі віднесені до виробів медичного призначення згідно з Державним реєстром медичної техніки та виробів медичного призначення (зазначений реєстр розміщений на portal.diklz.gov.ua).

Отже, придбання виробів медичного призначення (інструментів, пристроїв, приладдя, матеріалів та інших виробів, зокрема термометрів, діагностичних тестів, перев’язувальних матеріалів, ланцетів, пінцетів, голок, шприців тощо, які не беруться на облік як основні засоби) треба здійснювати за КЕКВ 2220 «Медикаменти та перев’язувальні матеріали». Підставою є пп. 2.2.2 п. 2.2 Інструкції.

Зауважимо: використання цього КЕКВ для придбання підгузків для дітей і дорослих не є новиною. Адже у своєму листі від 25.03.14 р. № 17-05/288-6816 ДКС вже наголошувала про використання цього КЕКВ для придбання підгузків для дітей і дорослих.

Кілька слів скажемо про закупівлю підгузків. Як відомо, з 01.01.16 р. набрав чинності Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015. Словник затверджений наказом Мінекономрозвитку від 23.12.15 р. № 17495. Саме ним мають користуватись бюджетні установи при визначенні предметів закупівель для організації державних закупівель.

У Словнику підгузки визначені за кодом 33751000-9 та входять до групи «Засоби особистої гігієни» за кодом 33700000-7 (входить до розділу «Медичне обладнання, фармацевтична продукція та засоби особистої гігієни» за кодом 33000000-0).

5 Далі за текстом — Словник.

Перерахування субвенції з бюджету села/селища до району

ДКС відповіла на запитання про застосування КЕКВ при перерахуванні субвенції із сільського (селищного) бюджету до районного на утримання закладів медицини та освітніх закладів.

Нагадаємо: Бюджетний кодекс України6 дозволяє органу місцевого самоврядування7 передавати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншим ОМС у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету. Таку вимогу можна знайти у ч.1 ст. 93 БК.

6 Далі за текстом — БК.

7 Далі за текстом — ОМС.

ДКС наголосила, що згідно з:

пп. 2.4.2 п. 2.4 Інструкції

поточні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам, з місцевих бюджетів до державного бюджету та міжбюджетні трансферти між місцевими бюджетами здійснюють за КЕКВ 2620 «Поточні трансферти органам державного управління інших рівнів», тобто для проведення поточних видатків

пп. 3.2.2 п. 3.2 Інструкції

капітальні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам, з місцевих бюджетів до державного бюджету та міжбюджетні трансферти між місцевими бюджетами проводяться за КЕКВ 3220 «Капітальні трансферти органам державного управління інших рівнів», тобто для проведення капітальних видатків

Додамо, що субвенцію районному бюджету від місцевої ради відображають за ТПКВКМБ 8800 «Інші субвенції».

Придбання котла для котельні

ДКС надала роз’яснення з приводу застосування КЕКВ у разі встановлення додаткового котла в котельні. Виходячи з відповіді фахівців потрібно розмежовувати за окремими кодами економічної класифікації видатків бюджету придбання основних засобів, встановлених у котельні, придбання поточних витратних матеріалів та видатки на монтаж та пусконалагодження обладнання.

Тобто, як ми вже зазначали, здійснювати видатки у будь-якій ситуації треба залежно від економічної сутності платежу та враховуючи вимоги Інструкції.

Компетентний орган зазначив, що за КЕКВ:

3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування»

здійснюють видатки на придбання виробничого обладнання і предметів довгострокового користування для установ (організацій) і для реалізації багатоцільових проектів (програм), видатки на монтаж та пусконалагодження обладнання на місцях його безпосередньої експлуатації, якщо це обумовлено договором на придбання зазначеного обладнання

3142 «Реконструкція та реставрація інших об’єктів»

здійснюють видатки у випадку, коли вказані видатки відносяться до технічного переоснащення діючих підприємств (за винятком придбання обладнання і предметів довгострокового користування)

Оплата електронних видань (газет) та створення сайту

У зв’язку з переведенням друкованих видань в електронні версії у багатьох бюджетних установ виникають питання щодо використання КЕКВ у разі їх оплати. Зокрема проблема зводиться до використання двох КЕКВ: 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» та 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

У Листі ДКС зазначила, за яким саме КЕКВ потрібно проводити оплату доступу до електронних інформаційних видань (газет). Відповідь однозначна: придбання або передплата періодичних, довідкових, інформаційних видань, в тому числі електронних, треба здійснювати за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».

Нагадаємо: підтвердження думки ДКС лише у цьому році знайшло відображення й у Інструкції, яка доповнена відповідним уточненням завдяки наказу Мінфіну від 14.02.17 р. № 135 «Про затвердження Змін до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету». Детально про зміни до Інструкції читайте у травневому номері газети на с. 26.

Тобто саме за КЕКВ 2210 треба відображати як фактичні видатки, так і видатки майбутніх періодів на передплату електронних періодичних видань. І відтепер це питання чітко унормовано Інструкцією та ще раз підтверджено Листом ДКС.

Що стосується використання КЕКВ 2240, то користуватись ним необхідно у разі здійснення оплати послуг сторонніх фахівців (адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, юридичних осіб та суб’єктів господарювання), зокрема інформаційних послуг, що надаються інформагентствами засобами електронного зв’язку (новини «он-лайн», анонс тощо), послуг з доступу в режимі on-line до електронних баз наукової та науково-технічної інформації, інформаційних ресурсів. І це підтверджує пп. 2.2.4 п. 2.2 Інструкції. На цьому ж наголошує й ДКС.

Наголосимо: за цим же КЕКВ необхідно проводити й витрати на виготовлення офіційного сайту органу місцевого самоврядування. Адже пп. 2.2.4 п. 2.2 Інструкції зазначено, що за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» здійснюється, зокрема, оплата послуг з технічного обслуговування обладнання та адміністрування програмного забезпечення: установлення (інсталяція) програмного забезпечення (програмних продуктів, інформаційних систем та комплексів, баз даних, web-сторінок/сайтів/порталів), подальшого користування, їх супроводження та обслуговування (у тому числі навчання користувачів).

Якщо рада замовляє й обслуговування сайту, то щомісячну оплату послуг з такого обслуговування сайту треба проводити за КЕКВ 3160 «Придбання землі та нематеріальних активів» (за умови передачі майнових прав власності замовнику).

Видатки на реконструкцію будівлі комунальної власності

ДКС звернула увагу на питання здійснення видатків сільською радою на реконструкцію будівлі комунальної власності для подальшої передачі навчальному закладу.

Компетентний орган наголосив, що за категорією 3140 «Реконструкція та реставрація» здійснюють видатки на реконструкцію житлового фонду (приміщень), реконструкцію та реставрацію інших об’єктів та реставрацію пам’яток культури, історії та архітектури. Це узгоджується із пп. 3.1.4 п. 3.1 Інструкції.

Отже, якщо будівля передана для навчальних цілей, то видатки на реконструкцію та модернізацію інших об’єктів (у тому числі з елементами реставрації) або їх складових частин, що не включені до КЕКВ 3141 «Реконструкція житлового фонду (приміщень)», проводять за КЕКВ 3142 «Реконструкція та реставрація інших об’єктів».

Зауважимо: для об’єктів реконструкції вартість будівельних робіт має визначатись за ресурсними елементними кошторисними нормами на будівельні роботи, зокрема ДБН Д.2.2-46-99 «Роботи при реконструкції будівель та споруд» з урахуванням п. 1.1.25 зазначеного ДБН. Про це наголошував Мінрегіон у своєму листі від 13.03.13 р. № 7/15-3763.

У разі відсутності у цих збірниках відповідних норм на окремі види робіт, їх вартість може обчислюватись за ресурсними елементними кошторисними нормами на ремонтно-будівельні роботи ДБН Д.2.4-2000, якщо характер, склад робіт та перелік операцій, які необхідно виконати при реконструкції, співпадають з тими, що передбачені державними нормами на ремонтно-будівельні роботи. Кошторисний прибуток та адміністративні витрати по об’єктах реконструкції на стадії складання інвесторської кошторисної документації обчислюють з використанням відповідних показників додатків 12 та 13 ДБН Д.1.1-1-2000 як для нового будівництва.

Видатки на виготовлення генерального плану

ДКС надала й роз’яснення з приводу застосування КЕКВ на виготовлення генерального плану населеного пункту.

Фахівці ДКС зазначили, що видатки на складання загальнодержавних норм, технічних умов і технічних інструкцій, а саме: з досліджень, проектування, будівництва, розробки схем генеральних планів промислових вузлів, схем захисту територій від небезпечних геологічних процесів, проектів забудов міст, сіл, селищ, що проводяться за рахунок бюджетних коштів тощо, проводять за КЕКВ 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм».

Нагадаємо: видатки на розроблення містобудівної документації відповідно до ст. 71 БК належать до витрат бюджету розвитку місцевих бюджетів. А згідно зі ст. 17 Закону України від 17.02.11 р. № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Видатки на придбання пелетів для опалення

ДКС зазначила, за яким КЕКВ треба придбавати паливні пелети для опалення приміщень, виготовлені сільськогосподарським підприємством з перероблених решток.

Зробити це необхідно за КЕКВ 2275 «Оплата інших енергоносіїв». Адже згідно з пп. 2.2.7.4 пп. 2.2.7 п. 2.2 Інструкції цей КЕКВ призначено для оплати інших енергоносіїв, які використовуються в процесі виробництва теплоенергії або іншого виду енергії: дров, нафтопродуктів (у разі якщо закупівля цього нафтопродукту (пально-мастильних матеріалів) не передбачена на інші цілі за кодом 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар»), торфу, вугілля, природних енергетичних ресурсів (ядерна, гідравлічна, геотермальна енергія) тощо.

Оплата послуг будівельної організації

У Листі компетентний орган наголосив, що ОМС може оплатити послуги будівельної організації з вирівнювання території населених пунктів навесні за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)». Оскільки відповідно до пп. 2.2.4 п. 2.2 Інструкції за цим кодом здійснюють, зокрема, оплату поточного ремонту доріг, оплату послуг із благоустрою населених пунктів, утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою.

Придбання житла для працівників комунальних установ

ДКС надала відповідь на запитання про те, за яким КЕКВ ОМС має здійснити придбання житла для працівників комунальних установ або соціально незахищених категорій населення. Звісно, за умови затвердження відповідної бюджетної програми.

Видатки, пов’язані із забезпеченням житлом, автомобілями тощо громадян, які мають на це право відповідно до законодавства, проводять за КЕКВ 3240 «Капітальні трансферти населенню». Підставою є пп. 3.2.4 п. 3.2 Інструкції.

Оплата судового збору

Компетентний орган остаточно розвіяв сумніви щодо використання КЕКВ для сплати судового збору у разі звернення бюджетної установи до суду.

ДКС зазначила, що для сплати судового збору треба використовувати КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки». Тож використання для цієї мети КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» є недоречним та суперечить вимогам Інструкції. Оскільки судовий збір — це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень.

Саме таке визначення містить ст. 1 Закону України від 08.07.11 р. № 3674-VI «Про судовий збір». І саме КЕКВ 2800 призначений для сплати податків та зборів, обов’язкових платежів до бюджетів відповідно до законодавства.

Нагадаємо: судовий збір включається до складу судових витрат.

Неправильне застосування КЕКВ

Впевнені, питання щодо виправлення КЕКВ турбує усі бюджетні установи. ДКС прийшла на допомогу бюджетникам і роз’яснила механізм виправлення помилки при неправильному застосуванні КЕКВ та описала можливість внесення змін до кошторису для виправлення такої помилки.

Найперше, на чому зробили наголос працівники ДКС — на вимогах п. 47 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ8. Нагадаємо: документ затверджено постановою КМУ від 28.02.02 р. № 228.

8 Далі за текстом — Порядок.

Порядком передбачена можливість внесення змін до кошторису у разі виникнення потреби у перерозподілі бюджетних асигнувань у розрізі економічної класифікації видатків бюджету в межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою окремо за загальним і спеціальним фондами бюджету.

Одночасно Порядком казначейського обслуговування державного бюджету за витратами9 та Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів10 передбачена можливість відкликати платіжні доручення розпорядником бюджетних коштів (одержувачем бюджетних коштів) в будь-який час до переказу коштів з його рахунка з органу ДКС, що його обслуговує.

9 Затверджений наказом Мінфіну від 24.12.12 р. № 1407.

10 Затверджений наказом Мінфіну від 23.08.12 р. № 938.

Увага! Платіжні доручення відкликають лише в повній сумі.

Нагадаємо: для відкликання платіжного доручення до органу ДКС треба подати лист за підписом посадової особи розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), яка має право першого підпису на розрахункових документах.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі