Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про передачу технічної документації ОСББ

Ковшова О., економіст-аналітик ВБ «Фактор»
На території нашої ради створюються об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ). Виникає питання з приводу того, за чий рахунок має відновлюватись документація при передачі будинку ОСББ. Сталося так, що не всі необхідні для передачі документи є в наявності у попереднього балансоутримувача (у більшості випадків це міська рада). У інших непоодиноких випадках буває, що у балансоутримувача з різних причин відсутній повний комплект технічної документації на будинок. Виготовлення таких документів є задоволенням не з дешевих. Як бути?

У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об’єднання відновлює її за власний рахунок.

Про це свідчить ч. 18 та 19 ст. 6 Закону України від 29.11.01 р. № 2866-III «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» (далі — Закон № 2866).

Тобто, на жаль, відновлення документації дійсно повинно відбуватись за рахунок попереднього власника будинку.

Крім того, дуже прикро, але у чинному законодавстві немає відповіді на те, за які кошти попередній балансоутримувач має це робити та чи є у нього на це відповідні кошти.

Наголосимо: про обов’язок попереднього балансоутримувача надати технічну документацію новому власнику будинку наголосив і Вищий господарський суд у своїй постанові від 13.04.17 р. № 917/1583/16 (ср. ). І взяти до уваги це необхідно. Поговоримо більш детально про те, на чому саме наголосив Вищий господарський суд.

Зокрема, компетентний орган визнав позовні вимоги ОСББ щодо відновлення відсутньої технічної документації попереднім балансоутримувачем (у справі відповідачем, тобто попереднім балансоутримувачем, є комунальне підприємство міської ради) цілком законними та зобов’язав його передати ОСББ:

— план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані;

— паспорт об’єкта та земельної ділянки;

— проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об’єкта;

— акт технічного стану об’єкта на момент приймання-передачі;

— схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення;

— виконавчі креслення контурів заземлення;

— кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;

— акти технічного огляду;

— журнали заявок мешканців об’єкта;

— протоколи виміру опору ізоляції електромереж;

— протоколи огляду системи вентиляції.

Інакше кажучи, думка суду зводиться до того, що при передачі будинку колишній балансоутримувач повинен передати не лише наявну в нього технічну та іншу передбачену законодавством документацію ОСББ, але й ту технічну документацію, яка з якихось причин у нього відсутня.

Зауважимо: відсутність таких документів — це дійсно проблема для кожного органу місцевого самоврядування. Але цю проблему треба вирішувати при передачі будинку новому власнику.

Тобто новому балансоутримувачу треба передати повний комплект технічної документації.

І це є цілком зрозумілим. Адже відсутність таких документів стримує розвиток та діяльність ОСББ, яке надалі буде обслуговувати цей будинок.

Та враховуючи те, що не на всі житлові будинки, які станом на сьогодні знаходяться на «комунальному» балансі, збереглась технічна документація, деякі місцеві ради, як попередній власник житлового будинку та балансоутримувач, для забезпечення виконання вимог Закону № 2866 приймають програму виготовлення технічної документації на багатоквартирні будинки на відповідний рік (роки).

Зокрема, у такій програмі передбачають, що на ті житлові будинки, на які інвентарні справи та технічна документація втрачені або взагалі не виготовлялись, місцева рада зобов’язана їх виготовити та передати ОСББ чи особі, уповноваженій співвласниками, або управителю, якого вона призначить.

Як правило, у цих програмах передбачають, що їх фінансове забезпечення здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету (та визначається щороку, виходячи із реальних фінансових можливостей, якщо програма буде виконуватись протягом декількох років).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі