Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про підготовку проектів рішень районної ради із земельних питань

Даугуль В., експерт у галузі земельних правовідносин, радник президента Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області
До районної ради надійшов лист від Управління Держгеокадастру про відсутність правових підстав для покладання районною радою, її органами та посадовими особами на керівника, його заступника, інших посадових осіб Держгеокадастру обов’язку готувати та візувати проекти рішень районної ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, та з інших питань у сфері земельних відносин, а також бути доповідачами із зазначених питань на засіданнях президії, постійних комісій та пленарному засіданні ради. Погоджуємося з цим, але який вихід із ситуації?

Дійсно, останнім часом, а точніше — до 2016 року, склалася практика, коли із зазначених питань порядку денного сесії районної ради доповідав керівник територіального органу Держгеокадастру у районі або його заступник. Звісно, така практика не була підкріплена нормою закону, а ґрунтувалася виключно на добрих робочих стосунках районної ради, районної державної адміністрації та районного управління (відділу) Держгеокадастру (коли вони були юридичними особами публічного права), принципах взаємної поваги та довіри.

Проте, правовий статус територіальних органів Держгеокадастру на рівні районів (міст) змінився, функції і повноваження цих управлінь (відділів) передані Головному управлінню в області. Саме тому наразі відсутні правові підстави для покладання районною радою, її органами та посадовими особами на керівника, його заступника, іншу посадову особу міжрайонного, міськрайонного структурних підрозділів, структурних підрозділів в районах (місті) управління Держгеокадастру обов’язку:

готувати проекти рішень районної ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка розташована за межами населених пунктів, та з інших питань у сфері земельних відносин;

візувати вказані проекти рішень;

доповідати вказані питання порядку денного ради на засіданнях президії, постійних комісій ради, пленарному засіданні ради.

Що у в такій ситуації робити районним радам? На думку автора, їм необхідно здійснити декілька кроків із налагодження роботи у цьому напрямку.

Перше. Слід чітко прописати у Положенні про постійні комісії районної ради норму (якщо такої ще немає) про повноваження відповідної профільної комісії ради (яка вирішує земельні питання) готувати, розглядати та доповідати проекти рішень ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка розташована за межами населених пунктів, та/або визначити відповідальну посадову особу у виконавчому апараті районної ради з цих питань. Вказані рішення районної ради приймаються за результатами розгляду заяви зацікавленої особи — замовника та поданої ним технічної документації з нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки певної площі з присвоєним кадастровим номером, за наявності позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації, а також висновку профільної постійної комісій районної ради.

Друге. Провести коротке навчання (достатньо одного дня) для депутатів, які є членами профільної постійної комісії та відповідних посадових осіб районної ради (якщо буде така потреба), з питань нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що розташовані за межами населених пунктів, у тому числі щодо змісту такої документації, підготовки висновку профільної постійної комісії районної ради тощо.

Третє. Вивчити позитивний досвід інших районних рад (можливо, з інших регіонів), які вже давно «обходяться» без представників Держгеокадастру та самостійно готують проекти рішень ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка розташована за межами населених пунктів, а доповідають такі питання або голова профільної комісії (чи його заступник) або визначена радою (або головою ради) посадова особа виконавчого апарату ради.

Четверте. Якщо ж без представника Держгеокадастру районній раді ніяк не можна обійтися, слід запрошувати на засідання постійної комісії, пленарне засідання ради керівника або іншого працівника районного відділу (управління) ГУ Держгеокадастру в області як фахівця (експерта) в цій галузі. Слід також попередньо надавати йому для ознайомлення проект рішення та всі матеріали до нього, перш за все, саму технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Депутати ради можуть ставити представнику Держгеокадастру запитання стосовно питання порядку денного засідання, але він не повинен доповідати сам проект рішення та тим більше його візувати, оскільки районний відділ (управління) ГУ Держгеокадастру в області не є розробником такого проекту рішення та не вносить його на розгляд ради відповідно до Регламенту районної ради.

Відповідно до ст. 18 Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування законом. З питань, віднесених до відання органів місцевого самоврядування, на їх вимогу підприємства, установи та організації, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, надають відповідну інформацію. Також районний структурний підрозділ Держгеокадастру за необхідності може надавати постійній комісії ради та посадовим особам районної ради відповідну інформаційну та методичну допомогу з питань проведення оцінки земель, ведення Державного земельного кадастру, погодження документації із землеустрою.

П’яте. Також дієвим є варіант запрошувати на засідання постійної комісії, пленарне засідання ради зацікавлених осіб — замовника технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її розробника. Саме представник розробника зможе фахово відповісти на всі запитання депутатів щодо змісту технічної документації, характеристик ділянки тощо.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі