Теми статей
Обрати теми

Зміни у Порядку списання держмайна: що врахувати ОМС

Ковшова О., економіст-аналітик ВБ «Фактор»
05.04.12 р. набрала чинності постанова КМУ від 29.03.17 р. № 199 «Про внесення змін до Порядку списання об’єктів державної власності»1. Нагадаємо, що органи місцевого самоврядування затверджують власні порядки списання об’єктів комунальної власності і дія зазначеного Порядку2 на них не розповсюджується, оскільки стосується списання саме державного майна. Але місцевим радам цікаво буде дізнатись про зміни, які відбулись, та внести їх за бажанням до вже затверджених порядків списання об’єктів комунальної власності. Давайте подивимось, що ж змінилось.

1 Далі за текстом — постанова № 199.

2 Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.07 р. № 1314 «Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності», далі за текстом — Порядок.

Про суттєві зміни у списанні держмайна

По-перше, зміни торкнулись списання майна, яке виявлене в результаті інвентаризації як нестача. Раніше таке майно списувалось після відшкодування його вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування неможливо. Після змін його списують з подальшим відображенням в бухгалтерському обліку в порядку, встановленому Мінфіном. Про це йдеться у п. 4 оновленого Порядку.

Окрім цього, уточнено, що морально застаріле та фізично зношене майно, придатне для подальшого використання, може передаватись до сфери управління місцевих органів виконавчої влади з подальшим його закріпленням за відповідними закладами, установами та організаціями. Раніше дозволялось передавати лише морально застарілу комп’ютерну техніку, придатну для подальшого використання.

Як бачимо, тепер можна передавати будь-яке морально застаріле та фізично зношене майно, але виключно якщо є відповідне рішення.

Зауважимо: місцеві ради також можуть передавати таке майно підпорядкованим їм бюджетним установам чи комунальним підприємствам по аналогії із наведеною нормою. Але у цьому випадку необхідно обов’язково внести відповідні зміни до вже прийнятого порядку.

До речі, оскільки йдеться про комп’ютерну техніку, звернемо увагу на лист Мінфіну від 17.02.17 р. № 31-11420-07-10/4541 «Щодо відображення в бухгалтерському обліку комп’ютерної техніки та обладнання».

Компетентний орган зазначає, що:

<...> Відповідно до пункту 1 розділу II Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. № 11, у групі «Машини та обладнання» з виділенням в окремі підгрупи обліковуються, зокрема, комп’ютерна техніка і її комплектуючі (комп’ютери, монітори, периферійне і мережеве обладнання комп’ютера, що за вартістю за одиницю чи комплект відноситься до основних засобів) та електронні засоби обробки інформації (електронно-обчислювальні, керуючі та аналогові машини, цифрові обчислювальні машини та пристрої тощо).

Звертаємо увагу, що з 1 січня 2017 року суб’єктами державного сектору для відображення в бухгалтерському обліку операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями застосовуються рахунки Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2013 р. № 1203 (далі — План рахунків), із набранням чинності яким наказ Міністерства фінансів України від 26.06.2013 р. № 611 «Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ» визнаний таким, що втратив чинність. Зокрема, для обліку комп’ютерної техніки призначено рахунок 1014 «Машини та обладнання» Плану рахунків. <...>

По-друге, постанова № 199 уточнює, що непотрібно складати акт технічного стану майна, яке пропонується до списання, для випадків, коли таке майно виявлене як нестача при проведенні інвентаризації. Таке уточнення містить п. 14 Порядку.

По-третє, змінено граничний поріг первісної (переоціненої) вартості амортизованих основних фондів (засобів) та інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання.

Відтепер списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. гривень, треба здійснювати за рішенням керівника такого суб’єкта відповідно до Порядку (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію). Раніше первісна (переоцінена) вартість була встановлена на рівні 10 тис. грн.

Отже, місцеві ради також можуть врахувати таку зміну у своїх порядках. І встановити такий самий граничний поріг вартості, що зазначений у п. 5 Порядку. При цьому ознайомитись з особливостями отримання згоди суб’єкта управління можна у пп. 6 та 7 Порядку, зокрема:

<...> 6. З метою отримання згоди на списання майна суб’єкт господарювання подає суб’єкту управління разом із зверненням стосовно списання майна такі документи:

1) техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, в якому містяться економічні та/або технічні розрахунки, інформація про очікуваний фінансовий результат списання майна та про те, як воно вплине на фінансовий план (для державних підприємств), а також напрями використання коштів, які передбачається одержати в результаті списання;

2) відомості про майно, що пропонується списати за даними бухгалтерського обліку (крім об’єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1;

3) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 2;

4) акт технічного стану майна, затверджений керівником суб’єкта господарювання (не подається у разі списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача);

5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати (разом з відповідними підтвердними документами);

6) відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтвердних документів, зокрема державного акта на право постійного користування землею, кадастрового плану;

7) відомості про об’єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затверджена загальна вартість, вартість робіт, виконаних станом на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проектування, загальна кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт). <...>

7. Рішення про надання згоди на списання майна оформлюється у формі розпорядчого акта, а про відмову в наданні такої згоди — у формі листа. <...>

По-четверте, зміни внесені й у додаток 1 до Порядку (Відомість про об’єкти державної власності, що пропонуються до списання). Але вони мають суто уточнюючий характер.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі