Актуальне запитання

В обраному У обране
Друк
Ковшова Олена, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»
Місцеве самоврядування Липень, 2018/№ 7
Чи є якісь роз`яснення з приводу використання КЕКВ після перетворення закладів охорони здоров’я на комунальні некомерційні підприємства?
(Вінницька обл.)

14.06.2018 на своєму офіційному сайті treasury.gov.ua Державна казначейська служба України надала роз`яснення з приводу використання КЕКВ з питань діяльності закладів охорони здоров’я. Компетентний орган зазначив наступне.

Відповідно до Закону України від 06.04.2017 № 2002-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» державні та комунальні заклади охорони здоров’я — це бюджетні установи (крім закладів охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної пенітенціарної служби України, а також інших закладів охорони здоров’я відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України), які можуть реорганізовуватись у казенні підприємства або комунальні некомерційні підприємства.

Тимчасово, протягом 2018 — 2019 років, за рішенням КМУ допускається фінансування надання первинної медичної допомоги комунальними закладами охорони здоров’я, що не уклали договори про медичне обслуговування населення з Уповноваженим органом. Це здійснюють шляхом надання субвенцій з державного бюджету відповідним місцевим бюджетам (п. 2 розд. IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 19.10.2017 № 2168-VIII «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»).

Після перетворення закладів охорони здоров’я на комунальні некомерційні підприємства змінюється їх статус із розпорядників бюджетних коштів на одержувачів бюджетних коштів за відповідною програмою місцевого бюджету, яка буде складатись, зокрема, із коштів медичної субвенції з державного бюджету.

Таким чином, поточні видатки закладів охорони здоров’я, які будуть включені у мережу як одержувачі бюджетних коштів місцевих бюджетів, мають здійснюватись за кодом економічної класифікації видатків 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)».

У свою чергу, видатки державних та комунальних закладів охорони здоров’я — бюджетних установ мають здійснюватись за кодом економічної класифікації видатків 2282 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку».

Видатки на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань закладам охорони здоров’я, як одержувачам бюджетних коштів, повинні здійснюватись за кодом економічної класифікації видатків 2610.

Щодо оплати за надання пацієнтам медичних послуг, пов’язаних із наданням первинної медичної допомоги, то згідно з Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання первинної медичної допомоги населенню, затвердженим постановою КМУ від 28.03.2018 № 283, за бюджетною програмою 2308020 «Надання первинної медичної допомоги населенню» передбачена оплата надання пацієнтам медичних послуг, пов’язаних із наданням первинної медичної допомоги (далі — послуги первинної медичної допомоги).

ДКС зазначила, що бюджетні кошти спрямовуються на оплату послуг первинної медичної допомоги, наданих надавачами медичних послуг за договорами про медичне обслуговування населення, на рахунки надавачів медичних послуг, відкриті в установах банків.

З огляду на зазначене, оплата послуг первинної медичної допомоги, наданих за договорами про медичне обслуговування населення, має здійснюватись за кодом економічної класифікації видатків 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити