Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про заступника сільського або міського голови

Мацокін Андрій, головний редактор всеукраїнського видання «Держслужбовець» і спецвипуску «Юридичні практики»
Чи може заступник сільського або міського голови одночасно залишатися депутатом районної або обласної ради?

Норма Закону України від 07.06.01 № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування» визначає, що на посади заступників сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради особа призначається шляхом затвердження відповідною радою. Як бачимо, обмежень щодо депутатського статусу вона не містить. Тож звідки у цього запитання, як то кажуть, «ростуть ноги»? А ось звідки. У ч. 7 ст. 51 Закону України від 21.05.97 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі — Закон № 280) зазначено:

«на осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють у ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного, міського голови».

А ще ось звідки. Стосовно обмежень сумісності діяльності заступника селищного голови з діяльністю депутата районної ради Міністерство юстиції України і Національне агентство з питань державної служби України надали роз’яснення від 13.04.12, у якому зазначили, що:

«...частиною третьою статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі — Закон) передбачено, що виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради — голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб.

Відповідно до частини сьомої статті 51 Закону на осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють в ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного, міського голови. Відповідні вимоги визначені частиною четвертою статті 12 Закону, а саме сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової та творчої роботи у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток. Таким чином, заступник селищного голови, як особа, яка входить до складу виконавчого комітету ради, не може бути депутатом будь-якої ради.»

Логіка Міністерства юстиції і Нацдержслужби зрозуміла. Водночас, якщо уважно прочитати норми статей, на які вони посилаються, то можна побачити й інше. На нашу думку, у цих нормах йдеться саме про суміщення діяльності, а не про статус депутата. Давайте їх переглянемо ще раз, але розіб’ємо на певні смислові частини за розділовими знаками:

ч. 1 ст. 51 Закону № 280: «На осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють у ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного, міського голови»;

ч. 4 ст. 12 Закону № 280: «Сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю».

Висновок. Отже, на нашу думку, йдеться не про депутатський статус, а про другу частину зазначеної норми. А саме про те, що особам, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють у ньому на постійній основі не можна суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

Є ще одна норма, яка, на нашу думку, підтверджує цей висновок. Закон України від 11.07.02 № 93-IV «Про статус депутатів місцевої ради» у ст. 1 визначає, що депутатом місцевої ради є депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради. Тож у ч. 1 ст. 6 «Поєднання депутатської діяльності з виконанням виробничих або службових обов’язків» цього Закону зазначено, що «депутат місцевої ради здійснює свої повноваження, не пориваючи з виробничою або службовою діяльністю».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі