Теми статей
Обрати теми

Ау, хто хазяїн? Або про пошуки світла

Ковшова Олена, заступник головного редактора видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», аналітик
Приводом для написання статті стало наступне запитання нашого читача: «Через наше село проходить міжнародна траса Київ — Чоп. Наразі неможливо достовірно встановити того, хто облаштував на ній вуличне освітлення (бо воно не перебуває на балансі ради, а звернення до відповідних органів не надали відповідного результату). Проблема у тому, що таке освітлення вже застаріле й конче потребує заміни. Керівництво ради неодноразово зверталось до керівництва області та Служби автомобільних доріг (САД) в області, щоб спільними зусиллями реалізувати такий проект, як будівництво нової сучасної мережі вуличного освітлення. Для сільської ради таке задоволення за попередніми розрахунками є дуже дороговартісним та ми не знаємо, чи маємо право коштами місцевого бюджету профінансувати цей проект. Сільська рада готова у подальшому взяти на баланс побудовану електромережу та сплачувати за її обслуговування, у тому числі й за спожиту електроенергію, але керівництво області та САД відмовляються вирішувати це питання спільними зусиллями. Зараз траса міжнародного значення освітлюється дуже погано, що може бути причиною багатьох дорожньо-транспортних пригод. Ми цікавились в територіальній інспекції архітектурно-будівельного контролю щодо питання про те, хто є відповідальним за освітлення на цьому відрізку траси. Вони пояснили, що вуличне освітлення є елементом безпеки дорожнього руху, за який відповідає в цьому випадку САД області. Однак останні на наші звернення мотивують свої відмови тим, що освітлення необхідне лише мешканцям села, тому робити його треба коштами сільського бюджету. Чи це дійсно так? Хто є відповідальним за освітлення на трасі та які механізми впливу є у ради, щоб вирішити це питання? Самотужки навряд чи сільська рада зможе профінансувати цей проект, але через співфінансування ми готові це зробити. До речі, у сусідньому селі, через яке проходить ця ж траса, нещодавно встановлено сучасне вуличне освітлення за кошти САД. Більше того, саме вони сплачують кошти за спожиту електроенергію» . На жаль, подібні запитання непоодинокі, тож спробуємо разом знайти відповідь на ситуацію, що склалась.

Яка дорога?

Спершу варто визначитись із тим, чи дійсно траса, про яку йдеться у запитанні, належить до міжнародної. Як-то кажуть: довіряй, але перевіряй.

Допомогти у цьому допоможе постанова КМУ від 16.09.15 № 712 «Про затвердження переліку автомобільних доріг загального користування державного значення». Зазначеним документом відповідно до ч. 7 ст. 8 Закону України від 08.09.05 № 2862-IV «Про автомобільні дороги»1 затверджено перелік автомобільних доріг загального користування державного значення згідно з додатком.

1 Далі за текстом — Закон № 2862.

Нагадаємо, що згідно зі ст. 8 Закону № 2862 перелік доріг:

державного значення

у тому числі їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів і фінансуються з державного бюджету, затверджує КМУ один раз на три роки (ст. 8 Закону № 2862)

місцевого значення

у тому числі їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів, затверджують Рада міністрів АР Крим та обласні державні адміністрації один раз на три роки (ст. 8 Закону № 2862)

Так, відповідно до Переліку автомобільних доріг загального користування державного значення, закріпленого додатком:

Найменування автомобільної дороги

Індекс

Протяжність кілометрів

Київ — Чоп (на м. Будапешт через мм. Львів, Мукачево і Ужгород)

М-06

863,8

До міжнародних автомобільних доріг віднесена й дорога Київ — Чоп із індексом М-06.

Варто зазначити, що звернення читача до редакції — це не просто необхідність отримати відповідь. Це крик про допомогу. Адже, розбираючись із запитанням, ми виявили, що цей відрізок траси, що пролягає крізь село, вся Україна іменує не інакше, як дорогою смерті. Це єдина ділянка між закарпатськими містами Ужгород та Мукачево, де немає не лише якісного освітлення, але й двосмугового руху. А ще хочемо зауважити, що у пошуковому полі мережі Інтернет при пошуку назви села перелік результатів геть невтішний — замість інформації про здобутки та історію села анонсуються лише страшні дорожньо-транспортні пригоди і, як правило, із летальним результатом.

Відповідно до Закону № 2862 автомобільні дороги загального користування поділяють на автомобільні дороги державного та місцевого значення. Автомобільні дороги державного значення підрозділяються на міжнародні, національні, регіональні та територіальні.

До міжнародних автомобільних доріг належать дороги, що суміщаються з міжнародними транспортними коридорами та/або входять до Європейської мережі основних, проміжних, з’єднувальних автомобільних доріг та відгалужень, мають відповідну міжнародну індексацію і забезпечують міжнародні автомобільні перевезення.

Тобто наша траса є не лише міжнародною дорогою, але й віднесена до дороги державного значення. Це дуже важливо і далі окреслимо чому.

А поки що поговоримо про складові дороги, аби розуміти, куди відноситься освітлення дороги.

Згідно зі ст. 1 Закону № 2862:

автомобільна дорога

лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів

інженерне облаштування

спеціальні споруди та засоби, призначені для забезпечення безпечних та зручних умов руху (освітлення, технологічного зв’язку, вимірювання вагових і габаритних параметрів транспортних засобів, примусового зниження швидкості руху тощо)

Складовими автомобільної дороги загального користування у межах смуги відведення є:

— земляне полотно;

— проїзна частина;

— дорожнє покриття;

— смуга руху;

— споруди дорожнього водовідводу та водоочисні споруди;

— споруди шумозахисні;

— штучні споруди;

— засоби технологічного зв’язку;

— інженерне облаштування: спеціальні споруди та засоби, призначені для забезпечення безпечних та зручних умов руху (освітлення, стаціонарні комплекси вимірювання вагових і габаритних параметрів транспортних засобів, примусового зниження швидкості руху);

— архітектурне облаштування: архітектурні споруди та декоративні насадження, призначені для забезпечення естетичного вигляду автомобільних доріг;

— технічні засоби організації дорожнього руху, автопавільйони, лінійні споруди і комплекси, що забезпечують функціонування і збереження доріг;

— елементи санітарного облаштування;

— зелені насадження;

— спеціально облаштовані місця для зупинки маршрутних транспортних засобів.

Як бачимо, незалежно від поділу дороги загального користування на дорогу державного та місцевого значення будь-яка з них має однакові складові, у тому числі й елемент освітлення, й усі вони об`єднуються у термін «автомобільна дорога».

Яку ж дорогу ми маємо? Ми маємо міжнародну автомобільну дорогу державного значення, яка відноситься до автомобільної дороги загального користування.

Не плутайте між собою автомобільні дороги загального користування місцевого та державного значення.

З 01.01.2018 автомобільні дороги загального користування місцевого значення перейшли із сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України (у регіоні — Служба автомобільних доріг у відповідній області) у сферу управління обласної державної адміністрації.

Такі зміни відбулись у рамках децентралізації та згідно з розпорядженням КМУ від 02.10.2013 № 759-р «Про передачу автомобільних доріг загального користування місцевого значення». Для фінансування робіт із ремонтів та утримання місцевої мережі доріг з 01.01.18 в областях діють обласні дорожні фонди.

Служба автомобільних доріг відповідної області є єдиним замовником з виконання дорожніх робіт на дорогах загального користування державного значення у відповідній області.

Чия дорога?

Стаття 10 Закону № 2862 говорить про те, хто здійснює управління автомобільними дорогами загального користування. Так, органами, що здійснюють управління автомобільними дорогами загального користування, є:

1

центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства

2

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення

3

Рада міністрів АР Крим, обласні та Севастопольська міська державні адміністрації

Хто ці органи?

Відповідно до:

постанови КМУ від 30.06.15 № 460 «Про затвердження Положення про Міністерство інфраструктури України»

Мінінфраструктури є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах автомобільного, залізничного, морського та річкового транспорту, надання послуг поштового зв’язку, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері авіаційного транспорту та використання повітряного простору України, розвиток, будівництво, реконструкцію та модернізацію інфраструктури авіаційного, морського та річкового транспорту, дорожнього господарства, навігаційно-гідрографічне забезпечення судноплавства, торговельного мореплавства, з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті, а також державний нагляд (контроль) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості). Основними завданнями Мінінфраструктури є, зокрема, забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері дорожнього господарства

постанови КМУ від 10.09.14 № 439 «Про затвердження Положення про Державне агентство автомобільних доріг України»

Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується КМУ через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства. Основними завданнями Укравтодору є, зокрема, реалізація державної політики у сфері дорожнього господарства та здійснення державного управління автомобільними дорогами загального користування

Увага! Статтею 11 Закону № 2862 визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення (тобто Укравтодору), належать, зокрема, організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення відповідно до державних будівельних норм і стандартів, а також переліків об’єктів та обсягів бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт автомобільних доріг загального користування, затверджених КМУ. Як бачимо, за автомобільні дороги державного значення несе відповідальність Укравтодор, у тому числі на ньому лежить й обов`язок з освітлення такої дороги. Чому? На офіційному сайті Укравтодор http://ukravtodor.gov.ua розміщені галузеві будівельні норми України ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт». У цьому документі зазначено, що:

— проектування капітального ремонту автомобільних доріг, що знаходяться у межах населених пунктів, слід виконувати відповідно до ДБН 360; ДБН В.2.3-5 та ДБН В.2.2-17 (п. 4.4 ГБН Г.1-218-182:2011);

— перелік робіт, що виконуються при капітальному ремонті автомобільних доріг, встановлено ВБН Г.1-218-182 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт».

Зауважимо: ВБН Г.1-218-182 говорить про те, що ці будівельні норми застосовують для визначення видів ремонтів та переліку ремонтно-будівельних робіт, які повинні виконуватись на автомобільних дорогах загального користування. Окрім цього, критерієм для призначення капітального ремонту є такий транспортно-експлуатаційний стан дороги, який не задовольняє вимогам міцності дорожньої конструкції (дорожній одяг та земляне полотно) та/або безпеки дорожнього руху відповідно до чинних нормативно-технічних документів (п. 5. 1 ВБН Г.1-218-182). Дуже важливим є те, що згідно із п. 3.2 ВБН Г.1-218-182 капітальним ремонтом вважається запланований обсяг робіт без підвищення категорії дороги з комплексного відновлення чи підвищення транспортноексплуатаційних характеристик автомобільних доріг і інженерних споруд або приведення геометричних параметрів і технічних характеристик окремих елементів, із врахуванням зростання інтенсивності руху та осьових навантажень, до діючих нормативних вимог з урахуванням категорій і значення доріг. Відповідно до п.п. 5.2.5 ВБН Г.1-218-182 до капітального ремонту автомобільних доріг і дорожніх споруд належать роботи відповідно до пунктів 5.2.1 — 5.2.7. Зокрема, це організація та безпека дорожнього руху згідно із ДСТУ 3587, ДСТУ 4092, ДСТУ 4100; влаштування системи сигналізації, інформаційного забезпечення, освітлення на ділянках автомобільних доріг (п.п. 5.2.5). Окрім того, до поточного ремонту згідно з п.п. 6.4.4 належить ремонт дорожніх пристроїв та облаштування доріг, зокрема ремонт елементів дорожнього освітлення, пошкоджених елементів огороджень. Окремо зазначимо, що ВБН Г.1-218-182 говорить про те, що всі роботи, зазначені у пп. 6.4.1 — 6.4.7, входять до складу поточного дрібного ремонту.

Тобто для заміни застарілого освітлення на міжнародній трасі має бути проведений саме капітальний ремонт.

Чия ділянка дороги, що суміщається?

Усе було б так просто, якби не було так складно. Але Закон № 2862 окремо виділяє ділянки, які суміщаються із міжнародними трасами. І тут-то й вся сіль. І саме це й є каменем зіткнення між Укравтодором та місцевими радами. Що ж з цими ділянками не так?

Спочатку треба сказати, що міжнародна дорога загалом, хоча й проходить через населений пункт — село, в жодному разі не може бути віднесена до комунальної власності, а тому цілком логічно, що вона не перебуває на балансі ради, як зазначено у запитанні. Статтею 16 Закону № 2862 чітко визначено, що:

«...Вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю. Ділянки вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що суміщаються з автомобільними дорогами державного значення, належать до Єдиної транспортної системи України і не підлягають приватизації. Питання виробничої діяльності комунальних служб на них, пов’язані із закриттям або обмеженням руху, погоджуються з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення, та відповідним підрозділом Національної поліції...».

Як бачимо, дороги комунальної власності можуть суміщатись із міжнародними трасами у населених пунктах. Однак, як видно із норми, Закон № 2862 говорить, що це різні дорогі, що мають різних власників, які, у свою чергу, мають різні повноваження щодо управління дорогами, які знаходяться у їх підпорядкуванні. Але... Закон № 2862 окремо виділяє ділянки, що суміщаються, але не визначає ані власника, ані ступінь відповідальності за них. Жодної норми, яка врегулювала б цей момент, у Законі № 2862 немає. Звичайно, тут не все однозначно з огляду на норми чинного законодавства та ситуації, що склались на цей момент щодо таких відрізків на дорозі, які є одночасно нібито й трасою, а нібито й вулицею чи дорогою в населеному пункті. Тому не зрозуміло, хто саме є власником такої ділянки: чи то ОМС, чи то Державне агентство автомобільних доріг України. Це важливо, бо саме це й визначає того, хто ремонтує таку ділянку, зокрема й освітлює її.

Як правило, на таких ділянках мають бути встановлені спеціальні позначки, які можуть говорити про те, де закінчується траса, а де починається дорога, що належить до комунальної власності. Однак наразі на українських дорогах на таких ділянках з різних причин такі позначки можуть бути не встановленими. Тому треба шукати власника дороги самостійно. Допомогти розібратись допоможе інформація, якою володіє Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру. Варто зробити запит до цього органу щодо факту з`ясування власника такої ділянки, що суміщається із трасою. Тобто треба знайти того, кому належать відповідні земельні ділянки вздовж вулиць, які суміщаються із трасою. Як варіант такі ділянки можуть знаходитись як у власності та користуванні міської, селищної чи сільської ради, так і у власності Укравтодору. Наприклад, якщо це міська рада, відповідно і балансоутримувачем такої проїзної частини (ділянки) може бути саме міська рада. Відповідно Державне агентство автомобільних доріг України як розпорядник бюджетних коштів не може мати повноважень на проведення ремонтних робіт та здійснення утримання тих доріг, балансоутримувачем яких він не є. Так само і навпаки: рада не може одноособово провести заміну освітлення на ній, якщо земельна ділянка перебуває у державній власності.

Як свідчить практика, непоодинокими є ситуації, коли проїзні частини вулиць у населеному пункті, які суміщаються з міжнародною автомобільною дорогою державного значення, обліковуються на балансі ОМС, наприклад, на балансі управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету міської ради. Такі ділянки дороги можуть бути передані із комунальної власності територіальної громади у державну власність. При цьому таке рішення має бути затверджено відповідною постановою КМУ. Зазначимо, що до 01.01.2019, починаючи з 01.09.15, проблема «спільних» ділянок вирішувалась згідно з п. 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України. Нормою було запроваджено експеримент з фінансового забезпечення реалізації заходів із розвитку автомобільних доріг загального користування, ділянок вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що суміщаються з автомобільними дорогами загального користування, у всіх областях та місті Києві за рахунок 50 % суми перевиконання загального обсягу щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів (мито, акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції), податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції)).

Увага! Дізнатись більше про експеримент можна з постанови КМУ від 16.09.15 № 726 «Про проведення експерименту з фінансового забезпечення здійснення заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування, ділянок вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що суміщаються з автомобільними дорогами загального користування, в усіх областях та м. Києві, а також дорожньої інфраструктури у м. Києві». Перелік об’єктів, щодо яких здійснювалась реалізація зазначених заходів згідно з експериментом, затверджувався відповідною обласною, Київською міською державними адміністраціями за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства, та з подальшим погодженням із Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету. Кошти цього джерела фінансування за рішенням обласних державних адміністрацій могли спрямовуватись на ремонт вказаної дороги. На жаль, у 2019 році експеримент не продовжено. Однак натомість не треба забувати про:

ст. 91 БК

до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватись з усіх бюджетів, належать видатки на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, а також капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах). Тобто частково джерелом фінансування ремонтних робіт вказаної ділянки дороги можуть бути видатки з усіх місцевих бюджетів на капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах)

ст. 20 Закону № 2862

ОМС в частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів мають право здійснювати капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення, за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів (як співфінансування на договірних засадах)

ст. 31 Закону України від 21.05.97

№ 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»2

визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження: організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах)

ст. 44 Закону № 280

районні, обласні ради делегують відповідним місцевим державним адміністраціям такі повноваження: об’єднання на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, і населення, а також бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання на пайових засадах об’єктів соціальної і виробничої інфраструктури, шляхів місцевого значення, на капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах), та на заходи щодо охорони праці та охорони навколишнього природного середовища

2 Далі за текстом — Закон № 280.

Увага! Такі норми дають можливість ОМС, у разі потреби, самостійно приймати рішення щодо фінансування об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту та утримання доріг місцевого значення, а також, на умовах співфінансування на договірних засадах, — капітального та поточного ремонту доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення. Однак при цьому, на жаль, не передбачено обов’язкових умов щодо виділення для цієї мети видатків із Державного бюджету України. При цьому ремонт автомобільних доріг державного значення проводиться не радою, а за участі Служби автомобільних доріг.

План дій

По-перше, письмово звернутись до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру щодо виявлення власника земельної ділянки, на якій розміщена ділянка, яка суміщається із трасою. По-друге, письмово уточнити інформацію щодо приналежності дороги, яка цікавить, у відповідному відділі Служби автомобільних доріг у відповідній області. По-третє, якщо виявилось, що власником та балансоутримувачем ділянки дороги є Служба автомобільних доріг, звернутись з офіційним листом із пропозицією розглянути питання співфінансування дороги на договірних засадах.У разі відмови рада може лише здійснити такий ремонт самостійно, тобто коштами місцевого бюджету. Зауважимо: ОМС не заборонено залучати до цього грантові кошти, а також кошти з інших джерел, не заборонених чинним законодавством (наприклад, знайти спонсора серед представників бізнесу). Окрім того, ОМС може звернутись за фінансовою допомогою й до інших ОМС (зокрема, до обласної ради), оскільки проблема цієї ділянки дороги стосується не лише цього населеного пункту, але й усіх, хто нею користується. Як варіант на сесії ради можна прийняти рішення про звернення до Прем’єр-міністра України з проханням якомога скоріше врегулювати питання щодо ремонту такої ділянки на умовах співфінансування. Адже необхідність покращення стану автомобільних доріг загального користування визначають й пріоритетні ділянки доріг загального користування державного значення. І вони мають важливе значення для діяльності відповідних територіальних громад всієї країни, а тому першочергово потребують виконання дорожніх робіт, зокрема з освітлення.

На офіційному сайті Служби автомобільних доріг у Рівненській області за посиланням http://new.rv.ukravtodor.gov.ua/press/news/rehlament_spriamuvannia_koshtiv_mistsevykh_biudzhetiv_na_vykonannia_remontno-budivelnykh_robit_na_avtomobilnykh_dorohakh_zahalnoho_korystuvannia_rivnenskoi_oblasti.html є чудовий приклад механізму співпраці ОМС та Служби автомобільних доріг у Рівненській області. Зокрема, Служба автомобільних доріг у Рівненській області на запит ОМС протягом 15 робочих днів після отримання запиту надає необхідну інформацію щодо визначених у запиті конкретних ділянок автомобільних доріг загального користування, а саме:

— підтвердження приналежності дороги до мережі доріг загального користування державного (постанова КМУ) або місцевого (рішення ОДА) значення, її індекс, номер та назву, класифікацію дороги, тип покриття, категорію, наявність дорожнього облаштування та штучних споруд тощо — готується відділом ремонту, експлуатаційного утримання автомобільних доріг та охорони навколишнього середовища;

— види робіт, які необхідно виконати (будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, поточний середній ремонт, поточний дрібний ремонт або експлуатаційне утримання) — набір робіт або дефектний акт складаються інженером відділу якості, технічного контролю та нових технологій, за яким закріплений об’єкт;

— довідку щодо наявності розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації, зазначаючи при цьому визначений проектно-кошторисною документацією обсяг робіт у фізичних показниках та у грошовому вимірі, а у випадку відсутності документації — орієнтовний обсяг — готується інвестиційно-кошторисним відділом. Якщо об’єкт розпочато, додатково зазначається обсяг вже виконаних робіт на об’єкті та необхідний обсяг виконання робіт до їх завершення;

— інформацію щодо передбаченого обсягу фінансування для оплати необхідних робіт в розрізі джерел фінансування, потребу у додаткових видатках для оплати необхідних робіт на об’єкті надає фінансово-економічний відділ;

— узагальнення та контроль за виконанням та підготовкою необхідної інформації виконавцями, підготовка відповіді на запит ОМС у встановлений термін покладаються на заступника начальника з будівництва, якому всі вищезазначені довідки та інформація передаються в письмовому та електронному вигляді в 10-денний термін.

У свою чергу, ОМС за результатами розгляду отриманої на виконання їх запиту інформації від Служби автомобільних доріг у Рівненській області приймають рішення щодо виділення коштів із місцевого бюджету на фінансування об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту або утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, капітального та поточного ремонту доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення та мають важливе значення для відповідних територіальних громад, потребують виконання дорожніх робіт, однак видатки з Державного бюджету України або інших джерел недостатні для їх виконання. Рішення про виділення коштів із місцевого бюджету на фінансування об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту або утримання автомобільних доріг загального користування можуть прийматися як самостійно окремим ОМС, так і спільно з іншими ОМС на договірних засадах, якщо певний об’єкт має важливе значення для кількох територіальних громад. У рішенні про виділення коштів із місцевого бюджету обов’язково повинно зазначатись:

— про затвердження програми, згідно з якою здійснюються видатки на утримання та ремонт доріг, а також про місцевий бюджет в частині фінансування ремонту доріг загального користування;

— в бюджеті передбачені видатки на ремонт доріг загального користування і в дохідній, і в видатковій частині;

— найменування об’єкта, вид робіт та обсяг видатків, який передбачається на фінансування робіт на об’єкті (в разі фінансування об’єкта з кількох місцевих бюджетів зазначається обсяг видатків із кожного бюджету окремо), головний розпорядник коштів місцевого бюджету, одержувач бюджетних коштів та замовник виконання робіт (рекомендується визначати замовником виконання робіт Службу автомобільних доріг у Рівненській області як балансоутримувача ділянки автомобільної дороги, на якій заплановано виконання робіт).

Рішення щодо виділення коштів із місцевого бюджету на фінансування об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту або утримання автомобільних доріг загального користування (а також про внесення змін до таких рішень) з програмою на утримання та ремонт доріг, згідно якою здійснюються видатки на утримання та ремонт доріг, рішення про визнання Служби автомобільних доріг у Рівненській області замовником і одержувачем бюджетних коштів, підтвердження про внесення до казначейської мережі розпорядників та одержувачів коштів Служби автомобільних доріг у Рівненській області, план використання бюджетних коштів та розпис повинні надаватись Службі автомобільних доріг у Рівненській області, яка є балансоутримувачем усіх доріг загального користування Рівненської області.

Крім того, ОМС після прийняття вищевказаних рішень має внести Службу автомобільних доріг у Рівненській області до мережі одержувачів бюджетних коштів в районному казначействі.

Увага! Копії прийнятих рішень щодо виділення коштів із місцевого бюджету на фінансування об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування (а також про внесення змін до таких рішень) передаються заступнику начальника Служби автомобільних доріг з метою врахування їх під час підготовки планів виконання робіт, а також для інформування Укравтодору. Перед початком робіт проектно-кошторисну документацію треба погодити зі Службою автомобільних доріг у Рівненській області та отримати ордер-дозвіл на початок виконання робіт.

Наостанок наголосимо, що для швидшого вирішення питання із ремонтом дороги, якщо її власником все ж таки є Укравтодор, необхідно якомога швидше сідати лише за стіл переговорів та домовлятись. Як свідчить практика, це найоптимальніший варіант, який дійсно приносить бажаний результат, навіть незважаючи на те, що переговори — складна річ. Але саме у спорі й народжується правильне рішення.

Редакція видання висловлює вдячність за допомогу у підготовці статті начальнику фінансового управління Чугуївської міської ради Олені Бутовій.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі