Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про відображення залишків коштів у звіті неприбуткової організації

Як бюджетна установа (організація) має відображати залишки коштів на спеціальних рахунках, що перейшли з попереднього року, у звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації? (Запитання з електронної пошти редакції)

Відповідь на подібне запитання надавалась Державною фіскальною службою України в індивідуальній податковій консультації від 07.05.2019 № 2001/6/99-99-15-02-01-15/ІПК. Зазначимо, що у кожній консультації фіскали наголошують на тому, що згідно з п. 52.2 ст. 52 Податкового кодексу України (далі — ПК) податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі — неприбуткова організація), що одночасно відповідає вимогам, визначеним п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПК. Зокрема:

— утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

— внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПК і не є платниками податку на прибуток підприємств, можуть бути віднесені бюджетні установи. Згідно з п.п. 14.1.17 п. 14.1 ст. 14 ПК бюджетною установою є установа у значенні, наведеному у Бюджетному кодексі України (далі — БК). Бюджетні установи — це органи державної влади, ОМС, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими та здійснюють свою діяльність на основі кошторису — основного планового фінансового документа бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподілу бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень. Згідно зі ст. 58 БК звітність про виконання Державного бюджету України (кошторисів бюджетних установ) включає фінансову та бюджетну звітність. Фінансова звітність складається згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку та іншими нормативно-правовими актами Мінфіну. Бюджетна звітність відображає стан виконання бюджету та містить інформацію в розрізі бюджетної класифікації. Неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п. 133.4 ст. 133 ПК, подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та річну фінансову звітність (п. 46.2 ст. 46 ПК). Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПК для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації затверджена наказом Мінфіну від 17.06.2016 № 553 (далі — Звіт). У рядках 1.1 — 1.11 Звіту відображаються суми доходів, одержані неприбутковою організацією, а у рядках 2.1 — 2.6 — суми видатків (витрат). При цьому у зазначених рядках показники заповнюються з урахуванням особливостей діяльності неприбуткової організації відповідно до закону, що регулює діяльність такої неприбуткової організації. Отже, враховуючи особливості звітування бюджетних організацій щодо виконання Державного бюджету України, формою Звіту передбачено для таких організацій окремі показники, які заповнюються лише бюджетними установами та на підставі даних бюджетної звітності. На підставі показників бюджетної звітності заповнюються рядки 1.1 «фактично одержане фінансування бюджетної установи (організації) за загальним фондом», 1.2 «залишки коштів бюджетної установи (організації) на спеціальних рахунках, що перейшли з попереднього року», 1.3 «доходи, одержані бюджетною установою (організацією), що зараховані на рахунки спеціального фонду цієї установи (організації) згідно із затвердженим у встановленому порядку кошторисом», 2.1 «сума видатків (витрат) бюджетної установи (організації) за загальним фондом відповідно до затверджених в установленому порядку кошторисів», 2.2 «сума видатків (витрат) бюджетної установи (організації) за спеціальним фондом відповідно до затверджених в установленому порядку кошторисів» Звіту. Неприбутковими організаціями разом зі Звітом обов’язково подається до контролюючих органів річна фінансова звітність, яка є додатком та невід’ємною частиною Звіту (п. 46.2 ст. 46 ПК). Зауважимо: інформація про додатки, що додаються до Звіту, є обов’язковим реквізитом форми Звіту відповідно до п. 48.3 ст. 48 ПК. Формою Звіту передбачено подання фінансової звітності як додатка ФЗ. У таблиці «Наявність додатків» форми Звіту та відповідно у таблиці «Наявність поданих до Звіту форм фінансової звітності» проставляється позначка «+». Пункт 46.4 ст. 46 ПК каже: якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам ПК з такого податку чи збору, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації. У разі необхідності платник податків може подати разом з податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання. Платник податків, який подає звітність в електронній формі, подає таке доповнення в електронній формі. Звернемо увагу на п. 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою КМУ від 20.08.2014 № 375. Так, Мінфін відповідно до покладених на нього завдань здійснює державне регулювання бухгалтерського обліку, фінансової, бюджетної звітності та аудиту в Україні, розробляє стратегію розвитку національної системи бухгалтерського обліку, визначає єдині методологічні засади бухгалтерського обліку та складення фінансової і бюджетної звітності, обов’язкові для всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності.

О. Ковшова, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі